Duitse Siemens en Bosch, hoe kan ik dit zien.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-06 17:49
Mijn vraag
Hoe kan ik zien of een vaatwasser van Bosch en Siemens uit Duitsland komt (dus, de made in Germany, vaatwassers) en niet uit landen rond de Middellandse zee of uit de voormalige Oostblok.
Dus ik bedoel hier het land waar de vaatwasser is geproduceerd.
Ik probeer via Google dit te vinden maar vind niet de juiste resultaten, wel dat de vaatwasser gemaakt in Duitsland een veel langere levensduur hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Toine1 op 10-06-2017 15:57 . Reden: iets duidelijker gemaakt ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 18-06 23:35

NSG

Je weet niks!

Gewoon aflezen op de "Made in ....." sticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
Bedankt voor U snelle reactie maar Ik moet deze nog kopen en vanuit de tweakers prijsvergelijker kan ik het land van productie niet selecteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Toine1 op 10-06-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Gaan kijken in fysieke winkel of vraag aan de verkoper voor je hem koopt.
Het land zou ook op het label op de doos moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:45
Mag ik vragen waarom dat zoveel uitmaakt?

Het is niet zo dat een product welke gemaakt is in Duitsland per definitie beter is dan hetzelfde product wat in Tsjechie (of welk land dan ook) van de lopende band af rolt...

Vaak zijn het gewoon dezelfde onderdelen anyways...maar worden diezelfde (geimporteerde) onderdelen ergens anders in elkaar gezet tot een volledig product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Toine1 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:51:
Hoe kan ik zien of een vaatwasser van Bosch en Siemens uit Duitsland komt (dus, de made in Germany, vaatwassers) en niet uit landen rond de Middellandse zee of uit de voormalige Oostblok.
Vraag het de verkoper vooraf en stuur terug als het anders blijkt na toezegging. Of:
Ik moet deze nog kopen en vanuit de tweakers prijsvergelijker kan ik het land van productie niet selecteren.
Bij vergelijken de beste keuze maken, dan fysiek naar een winkel gaan. En dus niet voor een pure webwinkel gaan.

Al vraag ook ik me af wat het uitmaakt. Sterker nog: er is kans dat er in .de een .gr werknemer aan de schroeven heeft gedraaid, of andersom ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02
Is nog maar de vraag of een winkel zelf dat kan garanderen dat je een made in Germany versie krijgt.
Het is wel de moeite waarde om even over de grens te kijken wat het daar kost, ik had mijn droger die in NL overal € 799,- moest kosten voor € 529,- in Duitsland gekocht van Siemens.
Er staat wel Duitse tekst op maar verder identiek apparaat.

[ Voor 6% gewijzigd door rvrbtcpt op 10-06-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 10:27
Ik denk ook dat het weleens uit kan maken : https://www.nrc.nl/nieuws...issticks-8679338-a1557176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Frijns.Net schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:19:
Is nog maar de vraag of een winkel zelf dat kan garanderen dat je een made in Germany versie krijgt.
Het is wel de moeite waarde om even over de grens te kijken wat het daar kost, ik had mijn droger die in NL overal € 799,- moest kosten voor € 529,- in Duitsland gekocht van Siemens.
Er staat wel Duitse tekst op maar verder identiek apparaat.
Ik ken dat, heb een wasmachiene staan in't frans maar was 200€ goedkoper dan in't NL

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat gaat over producten die voor de Oost Europese markt zijn geproduceerd, dat is niet per se hetzelfde als producten die in Oost Europa zijn gemaakt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 10:27
Da's waar, maar de kans is natuurlijk groot dat die producten ook dáár geproduceerd worden ?.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:49
Marzman schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:27:
[...]

Dat gaat over producten die voor de Oost Europese markt zijn geproduceerd, dat is niet per se hetzelfde als producten die in Oost Europa zijn gemaakt.
Ik denk niet eens dat er veel verschil zal zitten tussen een wasmachine uit spanje of eentje uit duitsland. Grote verschil is wel dat de ene grijze import is en de andere niet. Als jij met een spaanse wasmachine aanspraak wilt maken op tig jaar onsite service van de fabrikant kom je van een koude kermis thuis, dan mag je garantie gaan claimen bij de webshop (waarbij je de machine op mag sturen op eigen kosten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:04

Fiber

Beaches are for storming.

Meestal worden de duurdere series en topmodellen in Duitsland gemaakt en de goedkopere ergens anders. Net zoals de duurdere modellen camera's en lenzen van bijvoorbeeld Nikon in Japan gemaakt worden en de goedkopere in China of Thailand of zo. Of dat echt kwaliteitsverschil oplevert weet ik niet.

Maar ook zo'n stickertje 'made in Germany' zegt niet altijd alles. Wellicht is alleen het deurtje er in Duitsland ingezet of zo...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:31
Voor witgoed hebben we een heel themaforum. :) Move naar TFW

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 10-06-2017 21:51 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toine1
Bedankt voor de aanpassing, ik had namelijk niet gezien dat Witgoed onder het forum deel, Beeld en geluid viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Pin mij er niet op vast, maar volgens mij komen alle modellen met een rvs kuip uit Duitsland. Elk model met een kunststof kuip is sowieso niet Duits.

Elke winkel kan dit voor je achterhalen, dit is informatie die je als dealer direct uit het informatiesysteem van BSH kan trekken.

[ Voor 219% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 20-06-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:30

Qwerty-273

Meukposter

Van Bosch zijn vaak de duurdere modellen gemaakt in Duitsland, maar het beste is dus om dit aan de verkoper na te vragen - of bij een lokale officiële dealer binnen te lopen, dit navragen, en dan online bestellen.
De enige 'lijn' die volgens mij altijd uit Duitsland komt is de Exclusiv-lijn die ten minste in de 4, 6, 8 en HomeProfessional series machines hebben. (om het duidelijk te houden :P)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Qwerty-273 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:01:
Van Bosch zijn vaak de duurdere modellen gemaakt in Duitsland, maar het beste is dus om dit aan de verkoper na te vragen - of bij een lokale officiële dealer binnen te lopen, dit navragen, en dan online bestellen.
De enige 'lijn' die volgens mij altijd uit Duitsland komt is de Exclusiv-lijn die ten minste in de 4, 6, 8 en HomeProfessional series machines hebben. (om het duidelijk te houden :P)
Ik betwijfel ten zeerste dat de goedkopere Exclusiv modellen ook uit Duitsland komen, behalve als ze daar een aparte productielijn voor op hebben gezet. De 8 en HomeProfessionals zijn sowieso 100% Duits. 99,99% zeker dat een series 2 Exclusiv gewoon lekker uit Spanje/Turkije komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 31-07-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Op de website van Siemens staat toch duidelijk erbij als het hele product in Duitsland gebouwd is.
Pagina: 1