Bijna niet overteclocken met win ME?

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb een probleem, ik wil mijn cpu (amd 1,3) overclocken. Maar als ik m op 10.5 * 133 zet (1400 mhz dus) dan geeft windows een beschermingsfout. Doe ik iets verkeerd??

Greetings

Twitter | Linkedin

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik vraag me af of dit iets met WinME te maken heeft. Misschien dat het iets gevoeliger is voor foutjes, maar ik zou gewoon zeggen: als je fouten krijg naar oveclocken, dan kan je config het niet aan. En dan heb ik het over je hardware. me is maar osje. Ik zou iets minder overclocken.

http://mrfloris.com

• Mavvie
Minder overclocken gaat niet ja 1333 mhz is het max. kan het mischien aan mijn mobo liggen? Ik heb een Asus A7V133.

Twitter | Linkedin

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

(correct me if I am wrong)
je overklokt,dus hogere temperatuur.
met dit weer is eigenlijk alles warmer dan normaal en kun je eerder last hebben van die rare foutmeldingen. Hoe staat het met de koeling?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Mavvie
Mijn cpu wordt 54 full stressed. Maar ik binnenkort Artic Silver II kopen dus dan gaan er nog een paar graden af. Dus mijn cooling zal wel goed zijn.

Twitter | Linkedin

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

dat is zeer netjes, je cpukoeling is dus ok.
Misschien kun je beter hele kleine stappen nemen, en em daar een tijdje op laten lopen om em te testen. Als het een aantal dagen goed gaat,weer ietsie hoger.
Ik ben op dit gebied geen expert helaas ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Als eerste wil ik ff zegge; de belangrijkste regel hier op got: UTFS!!

maar ik ben ook de beroerdste niet dus ik zal je een paar tips geven:

zet je Vcore op 1,8v of 1,85 volt, probeer het dan nog eens. Probeer met de fsb te overklokken, maar echt ver kom je daar niet mee als je _te_cheap merkloos geheugen hebt.

verder is 54graden rond deze tijd van het jaar best aardig, maar het blijft toch best hoog en voor een overgeklokte pc kan het net iets te hoog zijn om stabiel te lopen.

verder neem ik aan dat je je cpu geunlocked hebt.. (voor zover ie dat nog niet was)

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ehm, je hebt de A7V133?? Dan kun je wel degelijk meer of minder overclocken.. Gewoon effe de FSB instellen vanuit de bios..

En inderdaad, probeer eens een hoger voltage..

En betere koeling wil ook wel helpen!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Kijk voor de lol ook even wat je core stepping is - geen AVIA/AXIA of 5 letterige code en je hebt best kans dat er gewoon niet meer uitkomt.

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

1 = 1

FSB omhoog = multiplier omlaag

1 = 1

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Pagina: 1