Ik had het beding hierboven nooit getekend. Ik vind het persoonlijk onredelijk om gehouden te worden aan een beding, zelfs als het bedrijf je zelf besluit te lozen en het ook gaat om vage, indirecte relaties waar je zelf geen contact of zelfs maar kennis van had. Zoals eerder gezegd hier kan je er niet vanuit gaan dat dit soort bedingen geen stand houden, en je wil de gang naar de rechter ook helemaal niet aan. Dat vreet energie en geld, dus je kan beter voorkomen dat men een stok heeft om je te slaan.
Maar goed, daar heb je nu niets meer aan.
Wat interessant is, is de bewoording in je beding:
Members only: relatiebeding
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Vet is van mij
Mijn vraag is dus: heb jij hen benaderd, of zij jou? Ook interessant: het beding gaat over de periode
na dat je overeenkomt met je huidige werkgever is beëindigd. Maar dat is nu nog niet het geval, dus zoals ik het lees is dat beding nu helemaal nog niet relevant. Wat er staat, zo lijkt mij, is dat jij niet
na je vertrek/ontslag nog zelf relaties van je oude werkgever mag benaderen, gedurende één jaar na afloop van je vertrek. Er staat niet dat je dat niet mag
voorafgaand aan je vertrek, en ook niet dat zo'n relatie jou niet zou mogen benaderen (al wordt dat vaak in contracten met de relaties zelf weer afgedekt. Dat is iets tussen je werkgever en de relatie.
IANAL
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant