Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
@Cloontje • 8 juni 2017 23:56
Ik wil hem wel overnemen voor 250. Kan het verzonden worden?
Cloontje
@FlyEragon • 8 juni 2017 23:57
Ik wil het niet verzenden, en ik heb helaas ook geen eigen vervoer.
FlyEragon
@Cloontje • 9 juni 2017 00:10
Ophalen moet me ook wel lukken in weekend
Vertel me eens? Is dit geen concrete poging tot een transactie? Binnen 13 minuten na eerste reactie bevestigd. (In de adv. staat alle reacties/vragen beneden de adv. zetten nota bene)
Bovendien blijkt uit mijn eerste bericht dat ik bereid ben tot overname voor de vraagprijs.
Vervolgens hoor ik de volgende ochtend dat verkoper van iemand anders een hoger bod heeft van 300, en of ik ook maar eventjes 300 wil betalen?
Sorry maar dit is echt niet Tweakers waardig. Als je al in gesprek bent halverwege toch met iemand anders in zee gaan.
Verder boeit mij die review niet hoor, geen probleem. Maar laten we nou niet doen alsof dit normale gang van zaken is op de Tweakers V&A.
[ Voor 4% gewijzigd door FlyEragon op 12-06-2017 13:20 ]
Verwijderd
Waarom verdraai je wat er bij de advertentie stond? Er staat nergens dat reacties per sé onder de advertentie moeten, er staat dat je daar vragen gewoon kwijt kan. Er is niet voor niets een DM optie ook actief bij de advertentie.FlyEragon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:10:
FlyEragon
@Cloontje • 8 juni 2017 23:56
Ik wil hem wel overnemen voor 250. Kan het verzonden worden?
Cloontje
@FlyEragon • 8 juni 2017 23:57
Ik wil het niet verzenden, en ik heb helaas ook geen eigen vervoer.
FlyEragon
@Cloontje • 9 juni 2017 00:10
Ophalen moet me ook wel lukken in weekend
Vertel me eens? Is dit geen concrete poging tot een transactie? Binnen 13 minuten na eerste reactie bevestigd. (In de adv. staat alle reacties/vragen beneden de adv. zetten nota bene)
Bovendien blijkt uit mijn eerste bericht dat ik bereid ben tot overname voor de vraagprijs.
Vervolgens hoor ik de volgende ochtend dat verkoper van iemand anders een hoger bod heeft van 300, en of ik ook maar eventjes 300 wil betalen?
Sorry maar dit is echt niet Tweakers waardig. Als je al in gesprek bent halverwege toch met iemand anders in zee gaan.
Verder boeit mij die review niet hoor, geen probleem. Maar laten we nou niet doen alsof dit normale gang van zaken is op de Tweakers V&A.
Advertenties zijn een uitnodiging om in gesprek te treden. Jij doet inderdaad een bod, maar er vindt nergens concreet acceptatie plaats. Ergo, er *is* nooit een overeenkomst tot stand gekomen. Er is ook nooit uitgebreid overleg geweest om tot een prijs/levermethode te komen. Dus nee, een paar berichtjes is zeker niet concreet.
Het is dan inderdaad geen normale gang van zaken dat je doet alsof die er wel is, om dat vervolgens nog eens te proberen met teksten die er helemaal niet zijn.
Dus inderdaad: niet netjes en Tweaker-onwaardig. Gelieve volgende keer twee keer na te denken en bij argumentatie vooral bij de feiten houden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 13:34 ]
Nee dus, volgens jou.(zag het pas na je edit)
Ok. Dan weet ik dat. Bedankt voor de info.
Misschien een tip om in de V&A guides op te nemen wanneer iets wel/niet concreet is.
Voor zover ik het heb kunnen zien staat dat nergens.
[ Voor 87% gewijzigd door FlyEragon op 12-06-2017 13:39 ]
Verwijderd
Daar is hier gewoon geen sprake van.
Overigens ging verkoper al met iemand in gesprek vlak voor je reactie dat je het zou kunnen ophalen. Over de nacht heen, kwam die deal geheel rond. Het is dus ook niet of er later ineens een overleg gestart is of dat er niet gereageerd wilde worden. Er liepen dingen tegelijk en langs elkaar.
Mijn advies: als je heel concreet in overleg wil, gebruik een van de reactiemogelijkheden die daarvoor is, omdat wederpartij dan altijd een notificatie krijgt.
Wat concreet is, hangt er per geval vanaf. Net als in de wet zal je rekening moeten houden met redelijkheid en billijkheid. We hebben al een overschot aan regels die pogen elke millimeter van interpretatie weg te nemen en al wat het bereikt is dat mensen bewust op het randje proberen te lopen. Concreet is in ieder geval als er inderdaad een overeenkomst is. Is die er niet, dan moet er een significant verhaal van beide kanten aan hangen waarbij alles erop leek dat het richting overeenkomst ging.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 13:46 ]
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.