Dahua IPCam blijkt grijze import

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 21:02
In oktober 2016 heb ik een Dahua IP camera gekocht bij een Nederlandse webwinkel, modelnummer IPC-DHBW4421E staat er op de factuur. Aangesloten, ingesteld en werkt tot op heden zonder problemen.

Na recente wat berichten te hebben gelezen over kwetsbaarheden in oa. Dahua IP camera's wilde ik de firmware updaten. Nu blijkt dat de camera een geheel ander model is, de IPC-HDBW4421R-AS welke alleen in China is uitgebracht. Hier is geen officiële standaard firmware in het Engels voor beschikbaar, alleen in het Chinees.

Het lijkt er sterk op dat deze webwinkel aan grijze import doet. Ik heb een email gestuurd met de vraag of zij een geupdate firmware beschikbaar hebben in het Engels, dit is pas 3 dagen terug dus ik verwacht wel een reactie.

Maar in die drie dagen heb ik toch nog eens goed nagedacht en eigenlijk vind ik het een vreemde gang van zaken. Ten tijde van aankoop werd nergens op de website aangegeven dat dit een buitenlands model is, ook staat er niets op de factuur. Daarnaast schijnen er verschillen in hardware te zijn tussen de Chinese (inland) en internationale (abroad) versies, al zijn de specsheets gelijk.

Verder zal ik voor updates altijd afhankelijk blijven van of de verkoper, of de 'community' van mensen die ook Chinese versies hebben en de firmware patchen met het risico op bricken van de camera en daar zit ik niet zo op te wachten..

Graag jullie advies, wat zouden jullie doen? Kan ik nog van de verkoper verlangen dat ik een Internationaal model wil ondanks dat het al een aantal maanden terug is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Het gaat er om welke je hebt "gekocht" of wou kopen. Als dat de
IPC-DHBW4421E dan heb je het recht op de IPC-DHBW4421E. Dus zullen ze hem moeten omruilen. Kunnen/willen ze dit niet. Dan kan je de koop ontbinden en moet alles terug gedraaid worden zoals het voor de overeenkomst was. Dus jij je geld terug(Inc beide verzendkosten). En de winkel het product terug. En dat het maanden geleden is doet er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aankoop - nu: 9 maanden....

Ben ik dan heel simpel of ligt het probleem ook gewoon bij de topicstarter; de modelnummers lijken op elkaar maar in andere volgorde en met andere toevoegingen. Dat controleer je toch op het moment dat alles binnen is? Daar is WKOA ongeveer voor uitgevonden om iets te controleren, naar redelijkheid te testen/installeren en dan binnen 14 dagen te retourneren, zelfs zonder opgaaf van redenen. Er zijn voldoende andere spullen te vinden in de Pricewatch die bijvoorbeeld toevoeging B / E / G hebben (televisies) om duidelijk te maken dat E wel voor de NL-markt is en G bijvoorbeeld niet ondanks dat ze wel alle 3 in NL verkocht worden door (obscure) winkels.

Als de webwinkel een goede zaak is en hun reputatie boven gezeik wil zetten, dan zullen ze vast een redelijk tot goed aanbod doen om de zaak op te lossen. Maar ik kan me ook verplaatsen in de situatie van de webwinkel; wie vertelt mij dat jij de afgelopen 8 maanden niet het Europese model goed verpatst hebt, een Chinees model op de kop hebt getikt en nu de webwinkel de kosten van het Europese model wil laten vergoeden?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 10-06-2017 15:49 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
De camera die ik wilde kopen was de 4421E, zoals toen op de website stond, en ook op de factuur vermeld staat. Helaas heeft de winkel geen link meer naar deze advertentie.

@MAX3400: Ik begrijpt wat je bedoelt, achteraf stom natuurlijk!

Dat kan ik natuurlijk niet bewijzen en zal op goed vertrouwen moeten gaan, net als dat ik op goed vertrouwen een bepaald model camera heb gekocht.

Ik had niet verwacht een import model te krijgen, tenzij duidelijk aangegeven zoals ik wel eens in de pricewatch zie; toevoeging "(Duits model)" bijvoorbeeld. Webshop is wel aangesloten bij een soort keurmerk zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mikeelroy schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:52:
De camera die ik wilde kopen was de 4421E, zoals toen op de website stond, en ook op de factuur vermeld staat. Helaas heeft de winkel geen link meer naar deze advertentie.
Google even op het modelnummer wat je hoopte te krijgen en vul dat aan met de URL van de winkel bijvoorbeeld "1449E winkel.nl" in Google. Mogelijk krijg je dan nog de cached resultaten van Google terug.
Dat kan ik natuurlijk niet bewijzen en zal op goed vertrouwen moeten gaan, net als dat ik op goed vertrouwen een bepaald model camera heb gekocht.

Ik had niet verwacht een import model te krijgen, tenzij duidelijk aangegeven zoals ik wel eens in de pricewatch zie; toevoeging "(Duits model)" bijvoorbeeld. Webshop is wel aangesloten bij een soort keurmerk zie ik.
Lastig inderdaad; niet alle keurmerken zijn 100% zaligmakend maar laten we even kijken wat de betreffende shop ervan zegt komende week. Desnoods bel je ze even maandag of dinsdag; drukke kleine shops zijn helaas niet even snel in het beantwoorden van mail als er ook 30 man elke dag bij de balie staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
Ik zal de voortgang hier posten, ga maandag bellen! In ieder geval bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 10:14
MAX3400 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:44:
Aankoop - nu: 9 maanden....

Ben ik dan heel simpel of ligt het probleem ook gewoon bij de topicstarter; de modelnummers lijken op elkaar maar in andere volgorde en met andere toevoegingen. Dat controleer je toch op het moment dat alles binnen is? Daar is WKOA ongeveer voor uitgevonden om iets te controleren, naar redelijkheid te testen/installeren en dan binnen 14 dagen te retourneren, zelfs zonder opgaaf van redenen. Er zijn voldoende andere spullen te vinden in de Pricewatch die bijvoorbeeld toevoeging B / E / G hebben (televisies) om duidelijk te maken dat E wel voor de NL-markt is en G bijvoorbeeld niet ondanks dat ze wel alle 3 in NL verkocht worden door (obscure) winkels.

Als de webwinkel een goede zaak is en hun reputatie boven gezeik wil zetten, dan zullen ze vast een redelijk tot goed aanbod doen om de zaak op te lossen. Maar ik kan me ook verplaatsen in de situatie van de webwinkel; wie vertelt mij dat jij de afgelopen 8 maanden niet het Europese model goed verpatst hebt, een Chinees model op de kop hebt getikt en nu de webwinkel de kosten van het Europese model wil laten vergoeden?
Nou, vind ik eigenlijk wel een leuke.

OP heeft in de eerste 2 weken het recht om zonder opgaaf van reden te zeggen "WILIKNIE!" en het ding terug te sturen, dat is de WKOA. Daarnaast heeft hij sowieso (Europees recht vs NL recht, moeilijk stuk) een jaar garantie. Waar is deze garantie voor? Voor als het apparaat niet-conform blijkt, bijvoorbeeld als deze ineens niet meer aan gaat. In de eerste zes maanden ligt het aan de fabrikant, tenzij hij het tegendeel bewijst, daarna vice versa.

Dus, het jaar is niet voorbij en het product blijkt niet conform: het typenummer klopt niet en je kan hem hacken. Dat tweede had gefixt kunnen worden als het eerste niet bestond, maar helaas.
De OP kan vrij triviaal bewijzen dat dit niet zijn schuld is, dus de leverancier moet garantie leveren.

Ik ben geen advocaat, maar het lijkt mij hier niet dat dit OP zijn schuld of onderzoeksplicht is: de leverancier heeft echt een niet-conform product geleverd en dat komt binnen garantie boven water dus moet worden opgelost.

IANAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@KillerZero86 het lastige is helaas dat er op papier een conform produkt is geleverd, vermeld op de factuur. Daar is 9 maanden op papier geen klacht over geweest. Als je dan een "ander produkt" probeert terug te brengen, is dat wel vreemd.

Ik snap zowel de topicstarter als eventueel de negatieve reaktie van de shop; hopelijk horen we begin volgende week meer hierover.

En ja, IANAL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 10:14
MAX3400 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:15:
@KillerZero86 het lastige is helaas dat er op papier een conform produkt is geleverd, vermeld op de factuur. Daar is 9 maanden op papier geen klacht over geweest. Als je dan een "ander produkt" probeert terug te brengen, is dat wel vreemd.

[...]
Ohja, die zijde van de munt had ik gemist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wettelijk gezien:
- Er is non conformiteit als het product niet de eigenschappen bezit die je op grond van de overeenkomst mocht verwachten (het typenummer dat als europees model bekend stond vs. het chinese model met andere eigenschappen, i.c. andere firmware/taal) (art 7:17 BW)
-> Lid 3 geeft nog als verduidelijking dat levering van een andere zaak dan overeengekomen altijd non-conform is. Handig is dus als je het typenummer uit de overeenkomst kunt terugvinden. Wellicht op de factuur?

- Bij consumentenkoop geldt dat binnen de 6 maanden de bewijslast van die non-conformiteit (of beter gezegd: voor het tegenbewijs) bij de verkoper ligt. Die periode is voorbij, dus is het aan jou om aan te tonen dat het niet conform is. (art 7:18 BW)

- Je hebt recht op nakoming van de overeenkomst (7:21 BW), in dit geval lijkt vervanging van de afgeleverde zaak (lid 1 sub c) de enige optie. Tenzij bijv. de software aangepast kan worden, dan is herstel (lid 1 sub b) ook mogelijk. In beginsel heb je als koper vrije keuze uit deze mogelijkheden. Alleen als een bepaalde optie niet mogelijk is of niet van de verkoper gevergd kan worden (denk extreme gevallen: vervanging van een auto omdat er een velg beschadigd is) kun je in die keuze beperkt worden.

- Daarnaast heb je de bevoegdheid de koop te ontbinden of prijsvermindering te eisen (7:22 BW)

- Er geldt wel een klachtplicht (7:23 BW), maar pas vanaf het moment dat je bekend was of redelijkerwijs had moeten zijn met het probleem. (en nee, aan dat 'had moeten zijn' wordt niet zo zwaar aan getild. Er geldt niet zo'n zware onderzoeksplicht als je wellicht zou denken op basis van eerdere reacties, het gaat hier om een klein detail dat je niet in eerste instantie zal opvallen. Dat zou anders zijn bij duidelijke afwijkingen: 'ik had een zwarte besteld maar kreeg een witte')

edit/sidenote: Er geldt in Nederland geen maximumtermijn voor deze 'garantie'. Dit kun je ook prima na 5 jaar nog claimen. Het wordt in de meeste gevallen (even buiten deze casus gezien) wel steeds moeilijker aan te tonen dat een gebrek te wijten is aan het product, en niet aan bijv. gebrekkig onderhoud of de normale slijtage.
Op Europees niveau is wel een minimum van 2 jaar afgesproken, en sommige landen hebben die termijn als maximum geïmplementeerd. Nederland biedt wat dat betreft dus meer bescherming.
De meeste winkels houden zich echter wel aan die 2 jaar. Daarbuiten moet je van goede huize komen om nog iets gedaan te krijgen, ook al zou het gaan om een fabricagefout. Heeft wel als voordeel dat de meeste winkels die 2 jaar de consument het voordeel van de twijfel geven, ipv. na 6 maanden al de bewijslast om te keren.

edit 2:
Het valt tevens te zien als een oneerlijke handelspraktijk (art 6:193a BW en verder). Dit zal ik iets minder uitwerken dan hierboven, maar kort gezegd is het misleidend om verschillende redenen. Dat maakt het een onrechtmatige daad, waardoor de verkoper aansprakelijk is voor geleden schade (6:193j lid 2 BW). Daarnaast kun je de overeenkomst ook weer vernietigen op grond van oneerlijke handelspraktijk (6:193 lid 3 BW).
Dit kan weer via dagvaarding/rechter en wellicht ook via de geschillencommissie. Daarnaast kun je een klacht indienen bij de ACM, maar dat is vooral als ze nog steeds dergelijke producten aanbieden en het doen lijken op de Europese varianten, dan kunnen ze een boete opleggen.

Als je gaat zoeken vindt je waarschijnlijk nog meer wetsartikelen in jouw voordeel, maar denk dat dit wel genoeg moet zijn ;)

[ Voor 30% gewijzigd door defusion op 12-06-2017 12:43 . Reden: toevoeging oneerlijke handelspraktijk ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 23:15:

Ik snap zowel de topicstarter als eventueel de negatieve reaktie van de shop; hopelijk horen we begin volgende week meer hierover.

En ja, IANAL :)
Zie hierboven, voor de vraag of het conform is kan je niet stellen dat hij 9 maanden gebruikt is en dus 9 maanden conform was. De grote vraag is of TS het als gemiddelde gebruiker op had moten vallen.

Aannemende dat ze er op het plaatje hetzelfde uitzien en de typenummers op elkaar lijken, is het goed mogelijk dat het niet opvalt. Zeker als de factuur het verder juist aangeeft.

Je moet het binnen redelijke termijn na ontdekking of nadat je het redelijkerwijs had moeten ontdekken bij de winkel melden. Het wordt nu pas ontdekt, had niet eerder op hoeven vallen, dus het nu melden is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firecaps30
Bedankt voor alle reacties!

Zojuist gebeld met de webwinkel. Aangegeven dat ik firmware wilde updaten, maar dat na uitzoekwerk vanaf mijn kant blijkt dat het een Chinees model is, en dat als ik ga updaten met originele Chinese de taal alleen Chinees zal zijn.

Daar werd niet op gereageerd, maar wel: "We raden onze gebruikers niet aan om firmware te upgraden, dit moet door een professional gedaan worden. Dahua stelt de firmware niet openbaar beschikbaar, maar ik kan je gewoon de firmware opsturen maar als je zelf gaat upgraden vervalt de garantie."

Houding was nors, niet behulpzaam en het China verhaal werd genegeerd. Omdat ik graag zaken zwart op wit heb ga verder per e-mail om mijn klacht kenbaar te maken.

Wel heb ik nog wat vragen/opmerkingen:
- Firmware is wel beschikbaar via Dahua USA op dahuawiki, maar dit is dan voor de niet-china modellen
- Mag de verkoper stellen dat het upgraden van de firmware aanleiding is om de garantie te laten vervallen? Als ik mijn telefoon upgrade is dit toch ook niet zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
mikeelroy schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:00:
"....maar als je zelf gaat upgraden vervalt de garantie."
Ben benieuwd waar ze dit zo op baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:14
RodeStabilo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:04:
[...]

Ben benieuwd waar ze dit zo op baseren.
ze zullen er wel slechte ervaringen mee gehad hebben en staat er niet wat over in de kleine lettertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
jwvdst schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:08:
[...]

ze zullen er wel slechte ervaringen mee gehad hebben en staat er niet wat over in de kleine lettertjes?
M'n punt is dat ze niet zelf dingen mogen uitsluiten als de wetgever dat niet specifiek heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Inderdaad.

Belangrijker misschien nog: Met die update los je mogelijk een probleem op. Dat kan een bug zijn waar je last van hebt, maar ook een veiligheidslek.
Hoe dan ook, je zou het kunnen formuleren dat dat gewoon onder garantie gefixed moet worden als het niet via de firmware kan, en je hem anders terugsturen.

Maar wat ik me afvraag, is de taal op het apparaat nu al Chinees? Dus vanaf het begin al?

Het klinkt in ieder geval niet echt hoopvol, de houding van de webshop.
Ik zou in ieder geval ergens een review schrijven, op Google of Tweakers, dat ze dus grijze import leveren. Nog los van afhandeling en conclusies en welke rechten je hebt, is het in ieder geval zo dat ze Europese modellen adverteren en Chinese leveren. Dus grijze import, en dat moeten mensen weten. Dan kijkt de gemiddelde tweaker wel verder.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Lijkt me heel dom om (beveiligings)updates te verbieden, dan konden ze nog wel eens aansprakelijk gesteld worden als er iets mis gaat om die reden ;)

Verder kunnen ze niet achteraf verbieden, maar als dat iets is wat in de algemene voorwaarden staat, dan kun je dat beding vernietigen.

Daarnaast zijn de bepalingen betreffende conformiteit van dwingend recht, en moet je het product normaal kunnen gebruiken (updates vanuit de fabrikant inbegrepen), daar kan sowieso niet van worden afgeweken.

Overigens, als je er niet uit komt kun je misschien hier terecht: https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/
Veel bedrijven zijn daarbij aangesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door defusion op 12-06-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

Daar werd niet op gereageerd, maar wel: "We raden onze gebruikers niet aan om firmware te upgraden, dit moet door een professional gedaan worden. Dahua stelt de firmware niet openbaar beschikbaar, maar ik kan je gewoon de firmware opsturen maar als je zelf gaat upgraden vervalt de garantie."
Klinkt als een oplossing toch? jij stuurt het artikel terug naar hun en zij updaten die firmware met hun "professionele kunde". Zij hebben immers garantie te geven, en kunnen dat ook aangezien ze zowel de firmware hebben als de kunde (ze zijn een bedrijf, als ze nu gaan beweren niet kundig te zijn dan is dat hun probleem, professionals kunnen dit dus die regelen ze maar). Enige is dat je dan een zeg 2 weken de IPcam kwijt bent en ik kan me de kosten van het opsturen naar hun toe voorstellen, maar dat is redelijk en is dan maar niet anders.

9800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties!

Zojuist gebeld met de webwinkel. Aangegeven dat ik firmware wilde updaten, maar dat na uitzoekwerk vanaf mijn kant blijkt dat het een Chinees model is, en dat als ik ga updaten met originele Chinese de taal alleen Chinees zal zijn.

Houding was nors, niet behulpzaam en het China verhaal werd genegeerd. Omdat ik graag zaken zwart op wit heb ga verder per e-mail om mijn klacht kenbaar te maken.

Wel heb ik nog wat vragen/opmerkingen:
- Firmware is wel beschikbaar via Dahua USA op dahuawiki, maar dit is dan voor de niet-china modellen
- Mag de verkoper stellen dat het upgraden van de firmware aanleiding is om de garantie te laten vervallen? Als ik mijn telefoon upgrade is dit toch ook niet zo?
Dat is veelbelovend...

Ik zou ze mailen dat je X besteld hebt, ook volgens hun eigen factuur, en dat Y geleverd is. Dat betekent dat het geleverde niet conform blijkt en dat je dat graag binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast opgelost ziet worden.

Blijkbaar slaan ze de norse kant in; ik zou dan ook niet te veel tijd besteden. Gewoon proces volgen.

1) Mail met het verzoek de zaak conform te maken
2) Indien ze daarop reageren dat dat niet mogelijk is:
3) Mail met ingebrekestelling, waarbij je vermeldt dat bij uitblijven van reactie deze ook aangetekend zal volgen. Geef ze 2 weken om aan hun plichten te voldoen
4) Bij uitblijven oplossing: mail (evt. weer met brief) dat je de koop ontbindt en verwacht dat aankoopbedrag + verzendkosten binnen 2 weken terug wenst te ontvangen. Zo niet, zal dagvaarding volgen waarbij alle kosten verhaald worden.
5) Als dagvaarding nodig is, dan zijn daar al eerdere gevallen van hier; laat het in ieder geval even controleren door een expert.

Link zonodig naar dit topic als ze van mening zijn dat het zo wettelijk niet werkt; de artikelen zijn hier al aangehaald, en er is ook gewoon jurisprudentie van. Niet laten afschepen dus.

Wat betreft garantie bij firmware: de fabrikant stelt firmware beschikbaar. Daarmee mag geacht worden dat een gemiddelde gebruiker dit gewoon kan updaten. Garantie mag dan ook niet uitgesloten worden, tenzij ze aan kunnen tonen (hard) dat er sprake is van onkunde die de oorzaak is van eventueel defect.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik zou tussen die stappen, indien mogelijk, wel nog ergens de geschillencommissie betrekken(zie hierboven). Stuk goedkoper en makkelijk dan dagvaarden. Of je moet rechtsbijstand verzekering hebben, in welk geval ik ze er zsm. bij zou betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
!null schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:19:

...
Maar wat ik me afvraag, is de taal op het apparaat nu al Chinees? Dus vanaf het begin al?

Het klinkt in ieder geval niet echt hoopvol, de houding van de webshop.
Ik zou in ieder geval ergens een review schrijven, op Google of Tweakers, dat ze dus grijze import leveren. Nog los van afhandeling en conclusies en welke rechten je hebt, is het in ieder geval zo dat ze Europese modellen adverteren en Chinese leveren. Dus grijze import, en dat moeten mensen weten. Dan kijkt de gemiddelde tweaker wel verder.
Nee, taal is vanaf het begin in het Engels. Het lijkt er op dat ze de WebUI hebben gehackt zodat de dropdown daar "English" toont. In de Dahua SmartPSS software staat er namelijk "Simp Chinese".

Ik wacht nog even de uitkomst af voordat ik een echte beschuldiging maak. Maar dan zal ik dat zeker in een review vermelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

defusion schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:45:
Ik zou tussen die stappen, indien mogelijk, wel nog ergens de geschillencommissie betrekken(zie hierboven). Stuk goedkoper en makkelijk dan dagvaarden. Of je moet rechtsbijstand verzekering hebben, in welk geval ik ze er zsm. bij zou betrekken.
Zoek dan eerst naar gelijkwaardige zaken met een gewenste uitspraak die ts kan aanhalen omdat de uitspraken niet altijd logisch zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• firecaps30
Heb een email gestuurd naar de webwinkel:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Screenshots, hier kun je zien dat de WebGUI en Dahua SmartPSS het niet eens zijn over de taal:
SmartPSS:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xVPrwlu.png

WebGUI:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cSbS0Ph.png

Op een ander forum ben ik een voorbeeld tegen gekomen van firmware mods:
IPCamTalk Dahua Mod

Lijkt er op dat ze gewoon de WebGUI hebben gehackt voor de taal weergave "Engels", en de Chinese taal-file hebben gewijzigd met Engelse inhoud.

EDIT:
5 minuten later al een e-mail terug, het kan dus wel, zelfde medewerker dan vanmorgen:

Hallo xxx,
Heel vreemd. Zou u deze terug willen sturen? Gaan we dat even bekijken. Als dat echt zo is moeten we deze omruilen;
https://www.***********.nl/service/ruilen-en-retourneren/

Mvg,
.........

[ Voor 3% gewijzigd door firecaps30 op 05-05-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Even afwachten dus. Wel goed dat ze uiteindelijk toch iets mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:41
Ik werk redelijk veel met Dahua producten, maar ik heb nog geen producten gezien van Dahua die niet te updaten zijn.

Als ik google naar jou model (degene die je nu hebt) kom ik al gauw op aliexpress waar meteen wordt aangegeven dat de firmware niet geupdate kan worden. Krijg een beetje het idee dat het clones zijn.

https://nl.aliexpress.com...e/613922_32793886330.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
boekee schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:38:
Ik werk redelijk veel met Dahua producten, maar ik heb nog geen producten gezien van Dahua die niet te updaten zijn.

Als ik google naar jou model (degene die je nu hebt) kom ik al gauw op aliexpress waar meteen wordt aangegeven dat de firmware niet geupdate kan worden. Krijg een beetje het idee dat het clones zijn.

https://nl.aliexpress.com...e/613922_32793886330.html
Aangezien ik de camera er toch af moet schroeven, is er iets waaraan je kunt zien of het een echte of kloon is aan de hand van een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:41
mikeelroy schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:49:
[...]

Aangezien ik de camera er toch af moet schroeven, is er iets waaraan je kunt zien of het een echte of kloon is aan de hand van een foto?
Ik heb helaas geen idee.

Ik baseer het meer op een product van Dahua wat nieuw wordt aangeboden, maar de note dat hij niet te updaten is. Alles wat hier in de EU verkocht wordt is te updaten, heb ook nog een 720p camera van Dahua welke twee updates heeft gehad.

Maar het feit dat bij het nieuwe product wordt aangegeven dat hij niet te upgraden is, laat bij mij al een belletje rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

loki504 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:50:
Even afwachten dus. Wel goed dat ze uiteindelijk toch iets mee gaan doen.
Dat moeten we nog afwachten hè :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• firecaps30
Camera gisteren op de bus gedaan. Service aanvraag via de website van de verkoper gedaan, afwachten dus!

Moet wel zeggen dat voor elke email die ik heb verstuurd binnen 15 minuten een reactie heb gekregen. Lijkt er op dat ze wel echt gebrand zijn om dit goed op te lossen. Maar of dat nou oprecht is of damage control weet ik niet, m'n gevoel zegt toch wel het laatste..

UPDATE:

Net een track & trace email van DHL gehad, afzender: *webwinkel*. Verder geen mail/uitleg. Dus net gemaild met de vraag wat er geconstateerd is en wat er in het pakket zit.

Antwoord: "Er wordt een nieuwe opgestuurd vandaag! :)"

Wordt (hopelijk morgen al) vervolgd..

[ Voor 27% gewijzigd door firecaps30 op 16-06-2017 13:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• firecaps30
Vanmiddag is het pakket bezorgd, inhoud; een nieuwe camera! Model HDBW4431E dus een nieuwere generatie. Direct ge-update met firmware van maart.

Ben blij met de oplossing. Dat zal ik ook aan de webwinkel melden en even vragen hoe dit nou kan gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• firecaps30
Het was een fout van de distributeur volgens de webwinkel. Anyway, camera draait zonder problemen en heb de firmware geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Kijk altijd goed om te horen! Veel plezier met de camera's.
Pagina: 1