Toon posts:

1080p video hosting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stukje achtergrond voor als dat iets toevoegt

Onze familie en vrienden zijn letterlijk verspreid van Argentinië tot de Seychellen. Met ongeveer 40 man verspreid over de hele wereld vind ik het nog wel eens leuk om video's te delen die ik zelf in elkaar knutsel; van trouwvideo's tot vakantiefilmpjes. Helaas zeurt YouTube daarbij nogal over de gebruikte muziek, dus zat ik te denken aan de video's zelf hosten.

Dat idee is nu enigszins uitgegroeid tot een wat meer all-inclusief idee om achternaam.tld te registreren. Het lijkt me dan leuk om subdomeinen aan te kunnen maken: achternaam.tld/voornaam1, achternaam.tld/voornaam2 waarop iedere gebruiker zijn eigen content kan stallen, bij voorkeur met een eigen wachtwoord.

Wordpress lijkt me geschikt. Ik kom alleen niet zo goed uit welke hosting te kiezen; het zal krachtig genoeg moeten zijn voor 1080p. ondanks behoorlijk zoeken heb ik nog niet echt een goed idee wat voor hosting ik daarvoor nodig heb en vóór ik in de waarschijnlijk tientallen valkuilen ga vallen hoop ik op jullie advies :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De voornaamX, zijn gewoon mappen, geen subdomeinen. Een subdomein is voornaamX.achternaam.tld. Eigenlijk moet je domeinnamen min of meer van rechts naar links lezen. ;)

Als je (1080p) video's wilt hosten, is een dienst als YouTube of Vimeo niet geschikt? De video's daarop kun je bijvoorbeeld private maken, zodat niet iedereen de filmpjes kan zien. Dan hoef je ze enkel te embedden op de pagina. :) Qua opslag en bandbreedte hoef je je dan geen zorgen meer te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:58
Waarom deel je de filmpjes niet gewoon via google drive oid ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:08
Je zou met Nextcloud of Owncloud aan de gang kunnen gaan om bestanden (en dus ook filmpjes) te delen.
Er zijn verschillende opties van zelf hosten tot laten hosten hiermee.

In Netxcloud of Owncloud kun je ook video's online afspelen.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Als je op zoek bent naar vrijheid van hosting van grote bestanden en alle mogelijkheden met betrekking tot subdomeinen en websites daarop heb je met een VPS in ieder geval de meeste mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:22:
het zal krachtig genoeg moeten zijn voor 1080p.
Hosting hoeft niet "krachtig" te zijn voor een 1080p video. Voor de server is dat gewoon een file die je downloadt. Elk hostingpakket waarbij je genoeg diskspace hebt is, met andere woorden, goed genoeg.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CyBeR schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:34:
[...]

Hosting hoeft niet "krachtig" te zijn voor een 1080p video. Voor de server is dat gewoon een file die je downloadt. Elk hostingpakket waarbij je genoeg diskspace hebt is, met andere woorden, goed genoeg.
Het enige nadeel van een aantal hosters is dat je geen minimum bandwidth hebt voor outgoing traffic. Kan me voorstellen dat het niet altijd even fijn is om een 30 minuten 1080p 8Mbps video te downloaden als je van de hoster op dat moment maar 3Mbit krijgt.

Zoals anderen aangeven is OwnCloud of iets vergelijkbaars een goed alternatief en dat zou je zelfs nog zelf kunnen installeren en configureren als je online ergens een server kan leasen. Het is dan wel handig om eerst even in te lezen; het beheren van een Linux-OS en het installeren/configureren van iets als OwnCloud, kan iets meer werk zijn dan je initieel denkt.

Is het mogelijk dat je budget & kennis in je startpost opneemt; dat scheelt een stuk in het suggereren van oplossingen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gezien het gebrek aan technische kennis die de OP uitstraalt lijkt het zelf inrichten en beheren van een webserver mijn niet direct eerste keus. :) Maar volgens mij kun je inderdaad redelijk breed terecht. Overigens heb je 1080p en 1080p. De resolutie zegt niet veel over de bitrate van de video. Dus daar kun je eventueel nog een compromis in maken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:15

WCA

Gewoon delen via een transip stack, dropbox, drive oid?

Share and Enjoy!

Pagina: 1