Ziggo internet aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablabla1990
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08-2024
Mijn vraag
Hallo, ik heb gister een ziggo pakket gekregen om internet aan te sluiten alleen heb ik geen aansluiting ervoor. Ik heb paar kabels in de woonkamer en daarop moet ik het waarschijnlijk op aansluiten. Weet iemand welke van de 3 kabels ik nodig heb voor internet en digitale tv?

https://i2.melf.nl/media/i/m/g/img-2684.jpg

Ik dank jullie alvast hartelijk

Beste antwoord (via blablabla1990 op 11-06-2017 13:08)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe dat nou niet...

Eerste aansluitpunt is eigendom en verantwoordelijkheid van je kabelaar. Zij moeten ervoor zorgen dat daar alles goed werkt - en dat zullen ze ook doen voor je. Als je dat niet doet en gaat prutsen loop je kans op instabiele verbinding en dan alsnog te mogen wachten. ik zou ook bijzonder weinig vertrouwen hebben in die "vriend" van je. Als hij echt deskundig was, had hij zelf de geschiikte spullen of zou hij ze zelf regelen (want je wilt niet met slechte materialen aan de slag gaan). Dat hij dat niet doet impliceert dat hij best-case eenoog is in land der blinden, maar zelfs dat betwijfel ik...

Sowieso, kabel is niet je grootste probleem. Als je dit fatsoenlijk wilt aanpakken heb je daarnaast ook een las nodig om de twee kabels te verbinding die geschikt is voor signalen van 0-1200MHz en voor de diameter van de beide kabels die je hebt. Vervolgens heb je ook een overnamepunt nodig die minimaal enkel maar liefst dubbel galvanisch gescheiden (om jouw apparatuur te beschermen tegen spanningen van buiten en omgekeerd) is en wederom geschikt is voor de kabel(s) in kwestie. Heeft je vriend dat allemaal genoemd? Zo nee: alsjeblieft gewoon een monteur die wel weet waar hij mee bezig is laten komen :o

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 11-06-2017 12:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:01
Ik zou maar even een monteur laten komen, want alles hoort gewoon netjes afgemonteerd te zitten in een wantcontactdoos (AOP)...

[ Voor 12% gewijzigd door GermanPivo op 10-06-2017 12:24 . Reden: Typo ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 22:42
Niet die grijze in ieder geval: dat is voor telefonie. Kun je niet beter Ziggo bellen en vragen om een monteur? Dit is gratis bij een nieuw account en die heeft het waarschijnlijk sneller/beter geregeld dan jij.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:46
Ik gok op die orange. Maar dat kun je snel checken. Is dat een coax kabel of niet? Zo ja dan moet daar het AOP op aan worden gesloten. Das dat GUT14D ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:30
Die grijze is een telefoon kabel. De oranje 99% zeker een glasvezel kabel.

Een AOB bestaat niet het heet AOP.

Een wandcontactdoos sluit je altijd aan op een coaxkabel. Die zit vrijwel altijd groen (Enkele lokale complexen hebben een grijze inkomende kabel).

Kun je geen kabel vinden? Maak een afspraak voor een monteur. Deze kan heb eventueel opsporen of een nieuwe (laten) aanleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 21:50
Alle 2 zijn fout.
Grijs= kpn
oranje= glasvezel.

je moet opzoek naar een groene en anders 1tje met een koperen kern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:17

Pierre

Van nature lui!

Die of in je woonkamer uitkomt of in je meterkast zit

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablabla1990
https://i2.melf.nl/media/i/m/g/img-2685.jpg
hier zie je de 3 draden die ik heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

Die groene moet je hebben.
Die is alleen zo kort dat wordt erg lastig.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 10-06-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablabla1990
Thanks @job u bent een baas!
Nu weet ik welke draad ik moet hebben, nu alleen nog hoe ik dat plaats in die soort stopcontact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job

job

In een coax kabel zit een koperen kern, en een vlechtwerk. Beide moeten gebruikt worden.
Zie afbeeldingen op google.

Probleem echter is dat jouw kabel zo kort is dat je deze eigenlijk het beste kan verlengen.
Ik zou gewoon een monteur bestellen, hier moet je niet zonder ervaring aan beginnen.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 10-06-2017 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Rechts op de foto is de lasdop van KPN. Die kan je het best met rust laten in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablabla1990
Bedankt voor de duidelijkheid, ik zal als ik tijd heb langs gamma praxis mediamarkt ? Om een halve meter te kopen om het te verlegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20

weebl

YARR!

blablabla1990 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:54:
Bedankt voor de duidelijkheid, ik zal als ik tijd heb langs gamma praxis mediamarkt ? Om een halve meter te kopen om het te verlegen.
Ik zou er niet verder mee klooien als ik jou was...

Dit is echt een rotzooi trouwens :'(
Heb je dit zelf zo gedaan, of heb je je huis zo aangetroffen toen je er in trok? Want dit is absoluut niet hoe dit er uit hoort te zien. Alle drie de aansluitingen (koper, COAX en glasvezel) horen netjes in een AOP uit te komen.

Het verlengen van een COAX kabel is absoluut niet goed voor het signaal dat er doorheen gaat, daar ga je dus waarschijnlijk problemen met je internet en TV mee krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablabla1990
Ik heb het zo aangetroffen. Heb vaker bij iemand ziggo geïnstalleerd en dan was het plug & play.

Dacht als ik het met een extra kabel gefixt zou hebben, het probleem was opgelost maar niet dus. Dat word dus alsnog maandag een monteur bellen en een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
weebl schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:30:
[...]

Ik zou er niet verder mee klooien als ik jou was...

Dit is echt een rotzooi trouwens :'(
Heb je dit zelf zo gedaan, of heb je je huis zo aangetroffen toen je er in trok? Want dit is absoluut niet hoe dit er uit hoort te zien. Alle drie de aansluitingen (koper, COAX en glasvezel) horen netjes in een AOP uit te komen.

Het verlengen van een COAX kabel is absoluut niet goed voor het signaal dat er doorheen gaat, daar ga je dus waarschijnlijk problemen met je internet en TV mee krijgen...
Mee eens, ik zou een monteur laten komen om netjes een AOP aan te sluiten dan kan TS vanaf daar verlengen wat hij/zij wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20

weebl

YARR!

blablabla1990 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:35:
Ik heb het zo aangetroffen. Heb vaker bij iemand ziggo geïnstalleerd en dan was het plug & play.

Dacht als ik het met een extra kabel gefixt zou hebben, het probleem was opgelost maar niet dus. Dat word dus alsnog maandag een monteur bellen en een afspraak maken.
Ai, das niet zo netjes van de vorige bewoner dan...
Zou eens navragen wat ie er mee gedaan heeft. Want het zou zomaar kunnen dat je een leuke rekening van de monteur krijgt hiervoor ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job

job

weebl schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:30:
Tuurlijk het is niet ideaal, en je moet ook zeker niet met een stukje gamma kabel en stekkertjes gaan kloten. Maar met de goede spullen en gereedschap (die TS niet heeft) hoeft verlengen helemaal geen problemen te geven.

Maar in dit geval is een monteur bellen het beste dat hij kan doen. Geen ervaring, niet de juiste spullen en bij ziggo is een monteur vaak gratis.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 10-06-2017 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:08
Inderdaad, bel een monteur. Binnen een paar dagen staan ze bij je voor de deur en ben je gratis van je problemen af zonder verder gezeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

blablabla1990 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:35:

Hoezo maandag pas bellen? Ik zou dat nu gelijk doen, als je maandag pas belt heb je mogelijk nog later hulp...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablabla1990
@dion_b Heb gister gebeld, maar ze hebben het erg druk, en kunnen pas aan het einde van de week.
Ik heb een vriend gesproken die zei als ik een coax kabel van ongeveer 1 meter koop hij alles kan fixen.

Waar kan ik het best een kabel kopen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 21:50
Je zou een buiten kunnen graven of daar de groen kabel op rol ligt.
Die kan je dan naar binnen drukken zodat je weer lengte binnen hebt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe dat nou niet...

Eerste aansluitpunt is eigendom en verantwoordelijkheid van je kabelaar. Zij moeten ervoor zorgen dat daar alles goed werkt - en dat zullen ze ook doen voor je. Als je dat niet doet en gaat prutsen loop je kans op instabiele verbinding en dan alsnog te mogen wachten. ik zou ook bijzonder weinig vertrouwen hebben in die "vriend" van je. Als hij echt deskundig was, had hij zelf de geschiikte spullen of zou hij ze zelf regelen (want je wilt niet met slechte materialen aan de slag gaan). Dat hij dat niet doet impliceert dat hij best-case eenoog is in land der blinden, maar zelfs dat betwijfel ik...

Sowieso, kabel is niet je grootste probleem. Als je dit fatsoenlijk wilt aanpakken heb je daarnaast ook een las nodig om de twee kabels te verbinding die geschikt is voor signalen van 0-1200MHz en voor de diameter van de beide kabels die je hebt. Vervolgens heb je ook een overnamepunt nodig die minimaal enkel maar liefst dubbel galvanisch gescheiden (om jouw apparatuur te beschermen tegen spanningen van buiten en omgekeerd) is en wederom geschikt is voor de kabel(s) in kwestie. Heeft je vriend dat allemaal genoemd? Zo nee: alsjeblieft gewoon een monteur die wel weet waar hij mee bezig is laten komen :o

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 11-06-2017 12:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablabla1990
Oke, ik zal alsnog een monteur laten komen.

Dan heb ik nog een en laatste vraag, de meterkast is nog op slot hier en kan nergens een sleutel vinden. Heb ik die sleutel nodig als de monteur komt ? Aangezien al de kabels zich bevinden in de woonkamer, nee toch ?

Bedankt voor alle snelle reacties (k)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

^ Lijkt me wel handig voor de zekerheid. Mogelijk dat toch daar je AOP zitten.

n.b. Zonder AOP heb je ook geen galvanische scheiding, niet noodzakelijk maar wel gewenst.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 11-06-2017 13:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 10:15

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Dus je hebt geen idee wat zich in de meterkast bevindt?

Je zult toch echt op zoek moeten naar de sleutel hoor, hoe wil je anders eenvoudige zaken als de meterstanden, zekeringen of aardlekschakelaars bedienen?

Hoe is dat uitgevoerd na de verhuizing? En wie heeft de sleutel overgedragen?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablabla1990
Meterkast probleem is opgelost, heb de meterkast open gekregen met een sleutel van een andere kast. Heb even gekeken maar zag geen AOP zitten. Nu is het wachten op de monteur.
Dank voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

blablabla1990 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:08:
Oke, ik zal alsnog een monteur laten komen.

Dan heb ik nog een en laatste vraag, de meterkast is nog op slot hier en kan nergens een sleutel vinden. Heb ik die sleutel nodig als de monteur komt ? Aangezien al de kabels zich bevinden in de woonkamer, nee toch ?
Geen idee. Hangt een beetje af van leeftijd van de woning. Als de woning ouder is dan de eerste grootschalige coaxaansluitingen (~1980) zit het er dik in dat de kabel achteraf aangelegd is en dan meestal aan straatzijde woning in de eerste kamer een overnamepunt heeft. Dat kan goed de woonkamer zijn maar dat hoeft niet.

Als het een jongere woning is. zijn de kabels waarschijnlijk tegelijk aangelegd met de bouw van de woning en dan zit de overnamepunt vrijwel zeker in de meterkast.

Maar dat zijn geen wetten van Meden en Perzen, kijk eerst in de meterkast. Erg relevant om dat voordat de monteur komt te doen: als de monteur er moet zijn en er niet bij kan, dan kan hij je niet helpen en loop je risico om wel voorrijkosten in rekening gebracht te krijgen :o

Edit:
Ah, mooi dat je erin komt. Zal vermoedelijk oudere woning zijn. TIp bij volgen de verhuizing: meterkast bekijken voor je woning accepteert. Als daar dingen brak zijn kan het een dure grap worden om ze achteraf recht te trekken...

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 11-06-2017 13:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablabla1990
Ja klopt. Woning is zeker 35/40 jaar oud.
Bedankt voor het advies ik neem het zeker mee de volgende x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is dat een buitenmuur, waar de groene kabel doorheen komt?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablabla1990
Ja klopt @kendo zit onder het vensterbank.
Pagina: 1