Ik heb een ASUS P2B, die volgens het boekje op 100MHz FSB aanbevolen en op zn max 133 (staat in 't boekie dat ie dan instabiel kan worden) maar opmdat de cpu's met 100 mhz bus nogal duur zijn tov de 133's, wil ik een 133 fsb proc. in mn mobo doen mbv een converter (600MHz bij paradigit), maar omdat ik dan maar 4,5 x 100 = 450 MHz kan draaien is dit nogal onrendabel, omdat ik nu met een 266 mhz (66mhz FSB) zit. Zijn hier oplossingen voor?, mobo overclocken (verstandig?)? multi-plier opkrikken?
't is ff kijken of het gaat, maar de meeste p2b draaien ook stabiel (tov. windows) genoeg op 133. Je kan ook op 120 draaien.
Alleen je moet heel goed opletten dat je chipset goed gekoelt is en blijft als je boven die 100MHz gaat.
Een groter probleem is dat sommige cpu lagere voedigsspanningen nodig hebben dan je mobo kan leveren... Dus ff spec mobo en cpu naast elkaar leggen.
Alleen je moet heel goed opletten dat je chipset goed gekoelt is en blijft als je boven die 100MHz gaat.
Een groter probleem is dat sommige cpu lagere voedigsspanningen nodig hebben dan je mobo kan leveren... Dus ff spec mobo en cpu naast elkaar leggen.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Verwijderd
multiplier opkrikken is met een P3 niet mogelijk!
Ik zou gewoon gaan voor een 100 mhz P3. Jouw genoemde 600 (133 mhz) kost in de pricewatch 324 piek (slot 1). Dit terwijl een 750E (100 mhz) 356 piek kost. Dus wat is het probleem?
Ik zou echter adviseren wat langer te wachten tot je genoeg geld hebt voor een AMD met een nieuw mobo'tje.
Ik zou gewoon gaan voor een 100 mhz P3. Jouw genoemde 600 (133 mhz) kost in de pricewatch 324 piek (slot 1). Dit terwijl een 750E (100 mhz) 356 piek kost. Dus wat is het probleem?
Ik zou echter adviseren wat langer te wachten tot je genoeg geld hebt voor een AMD met een nieuw mobo'tje.
het probleem is dat ik 19, 20 en 21 juli naar een lan party ga (Lockdown), en ik liever voor deze tijd een nieuwe proc. heb. en die 750 heeft een levertijd van meer dan 2 weken.
Neem een 100 MHz CPU! Die zijn echt niet zoveel duurder en ik heb al verschillende verhalen gelezen dat het board niet opstart met een 133 MHz CPU en wel met een 100 MHz. Ondersteunt je P2B wel coppermine's?
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Let er a.u.b wel op, dat de P2B niet geschikt is voor Coppermine-cores, die VRM gaat er vroeg of laat aan !
Zie Asus-site voor info hierover.
www.asus.com.tw
Zie Asus-site voor info hierover.
www.asus.com.tw
de P3 700 op www.vb.net, Slot 1 is da geen coppermine? want dan ga ik die wel halen. moet 't dan wel ff zeker weten.
Dat hangt af van de revisie van je P2B.
1. Tot aan rev. 1.10:
Deze revisions kunnen geen Vcore leveren lager dan 1.8V. Je kunt hier dus een Coppermine CPU op draaien, maar alleen de FCPGA versie met slotkey adaptor met voltage jumpers (bv. ASUS S370). De Vcore op de adaptor moet dan op 1.8V worden gejumpered. De CPU loopt dan echter op een te iets hoge spanning. Een slot-1 Coppermine zal je niet aan de praat krijgen! Wil je dit niet (en binnen de specs blijven), is een 600 MHz PIII met Katmai core het hoogst haalbare. Die dingen krijg je echter nauwelijks nog en ze zijn ridicuul duur.
2. Vanaf rev 1.12:
Deze revisions ondersteunen Coppermine CPUs volledig, zowel FC-PGA als slot 1.
3. rev. 1.10
Dit is een twijfelgeval. ASUS heeft gedurende de productie de voltage regulator aangepast vanwege de Coppermine CPUs. Er zijn dus 1.10 P2Bs in omloop die zich gedragen als oudere planken, maar ook die zich gedragen als rev. 1.12. Kijk naar de voltage regulator op het P2B; het zit in de buurt van 2 spoelen bij de power connector. Het typenummer is HIP6004xxx of 6019xxx. xxx= CB, ACB of BCB. Alleen de BCB versie is "Coppermine compatible". Bij de 2 anderen gaat het weer niet lager dan 1.8V.
De revision number bevindt zich bij de buitenste ISA slots.
Wat betreft de CPU clock: deze is gelockt. Je kunt dus elke PIII met 100 MHz FSB of Celeron nemen. De CPU frequency jumpers worden niet gebruikt.
Heb je een Soundblaster Live!, moet je de drivers upgraden naar de laatste versie.
Ook BIOS moet je flashen naar de laatste versie.
1. Tot aan rev. 1.10:
Deze revisions kunnen geen Vcore leveren lager dan 1.8V. Je kunt hier dus een Coppermine CPU op draaien, maar alleen de FCPGA versie met slotkey adaptor met voltage jumpers (bv. ASUS S370). De Vcore op de adaptor moet dan op 1.8V worden gejumpered. De CPU loopt dan echter op een te iets hoge spanning. Een slot-1 Coppermine zal je niet aan de praat krijgen! Wil je dit niet (en binnen de specs blijven), is een 600 MHz PIII met Katmai core het hoogst haalbare. Die dingen krijg je echter nauwelijks nog en ze zijn ridicuul duur.
2. Vanaf rev 1.12:
Deze revisions ondersteunen Coppermine CPUs volledig, zowel FC-PGA als slot 1.
3. rev. 1.10
Dit is een twijfelgeval. ASUS heeft gedurende de productie de voltage regulator aangepast vanwege de Coppermine CPUs. Er zijn dus 1.10 P2Bs in omloop die zich gedragen als oudere planken, maar ook die zich gedragen als rev. 1.12. Kijk naar de voltage regulator op het P2B; het zit in de buurt van 2 spoelen bij de power connector. Het typenummer is HIP6004xxx of 6019xxx. xxx= CB, ACB of BCB. Alleen de BCB versie is "Coppermine compatible". Bij de 2 anderen gaat het weer niet lager dan 1.8V.
De revision number bevindt zich bij de buitenste ISA slots.
Wat betreft de CPU clock: deze is gelockt. Je kunt dus elke PIII met 100 MHz FSB of Celeron nemen. De CPU frequency jumpers worden niet gebruikt.
Heb je een Soundblaster Live!, moet je de drivers upgraden naar de laatste versie.
Ook BIOS moet je flashen naar de laatste versie.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Pagina: 1