Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvh85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-03 15:32
Ik betwijfel of ik deze gf kan installeren op mijn mobo
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus A88X-PLUS
AMD A10-5800
Kingston HyperX FURY 8 GB DIMM DDR3-1866 rood 2 x 4 GB

ik ken er niet zoveel van dit was een kleine 2 jaar geleden mijn eerste build in een gekregen kas.
Nu heb ik alles in een nieuwe kas gestoken en nu wil ik er meer uit krijgen door in deftige kaart en zo te zien is dit een goede instapkaart.

greetz

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Vanwaar je twijfel of dit gaat werken?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvh85
wel of dit aansluitbaar is op mijn mobo, Omdat ik er ook zeker van wil zijn dat ik deze kan aansluiten zonder problemen, ben echt nog een rookie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Je mobo heeft gewoon pci-e dus die kaart past er wel op. Let er wel even op dat het kan zijn dat die kaart een pci-e 6 pin stroomaansluiting heeft. Check dus even of je voeding deze ook heeft en of deze zwaar genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvh85
voeding is 550 en ondertussen eens gecheckt en idd ik heb een 6 pin aansluiting :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:50

TommieW

Numa numa.

Welke voeding heb je precies? De ene 500W is de andere niet. ;)

Je moederbord schijnt PCI-e 3.0 te hebben, maar dit lijkt alleen te zijn met een FM2+ CPU. Volgens mij is je huidige processor FM2. Dit zou suggereren dat je PCI-e slot dan met 2.0 werkt.

Het zou kunnen je dus door de PCI-e snelheid een beetje een bottleneck gaat krijgen, maar ik weet niet in hoeverre je dat gaat merken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:42

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

TommieW schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:24:

Je moederbord schijnt PCI-e 3.0 te hebben, maar dit lijkt alleen te zijn met een FM2+ CPU. Volgens mij is je huidige processor FM2. Dit zou suggereren dat je PCI-e slot dan met 2.0 werkt.

Het zou kunnen je dus door de PCI-e snelheid een beetje een bottleneck gaat krijgen, maar ik weet niet in hoeverre je dat gaat merken.
dat ga je niet merken

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

TommieW schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:24:

Zelfs een 1080Ti bottleneckt niet op een 2.0 link, geen probleem dus ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinvh85 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:19:
voeding is 550 en ondertussen eens gecheckt en idd ik heb een 6 pin aansluiting :-)
Niet te hopen dat die voeding alleen een 6 pins peg heeft want dan heb ik ernstige twijfels bij de kwaliteit van dat ding. Welk merk en type is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvh85
Mijn voeding is van adj... ken ik zelf eigenlijk niet. Ik heb nu nog 1 extra 4 pins over en 1 van 6 dusja ik weet nu niet of dit dan voldoende is......
En wat betreft fm2 en fm2+ er staat wel degelijk vermeld dat pcie 3 enkel werkt met fm2+ processor, maar wat de gevolgen daar van zijn kan ik me niet inbeelden ik sta zeker open voor een nieuwe processor maar als ik die kost kan uitsparen dan doe ik het liever ook zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvh85
ja enkel is het model nummer bij mij 210-00550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvh85
euhm oké en een goed alternatief
?

[ Voor 5% gewijzigd door kevinvh85 op 10-06-2017 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

kevinvh85 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:55:
euhm oké en een goed alternatief
?
Dit is een mooie entrylevel voeding, die de rest van je computer niet langzaam, of minder langzaam zal slopen. ;)
pricewatch: Corsair CX450M

Ja, daarom die oude weg. Dergelijke merkloze budgetdingen slopen je computer nog wel eens. Verder als je echt 550W uit dat ding probeert te halen, dan hoor je boem en weg voeding, en computer...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Ja een mooie GPU er in. En eventueel een SSD. Ik weet niet aan welke GPU/Budget ze zat te denken. En welke games. Maar ik vermoed dat je CPU/APU nog wel even mee kan. En je kan altijd over bv een jaar je CPU/Mobo/Ram vervangen. Eventueel 2de hands. Kan je prima setje kopen waar je weer wat jaartjes mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvh85
wel een ssd zit er al in namelijk crucial mx200 500gb en sindsdien is de opstart gebeurd in 3 sec ofzo dus wel snel genoeg voor nu, maar ik zie deze wel heel goed zitten Gigabyte GeForce GTX 1050.
Maar enkele reacties spreken van de comptabiliteit ivm de fm2+ voor de PCIe3.0
Een nieuwe voeding zal ik ook best aanschaffen, wil niet dat men hele pc vernietigd word door een slechte voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De videokaart zal probleemloos werken in je systeem. PCI-e is zowel forwards als backwards compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:44:
PCI-e is zowel forwards als backwards compatible.
Een fabrikant is niet verplicht om dat te doen, moederborden komt inderdaad vrijwel nooit voor dat die oudere versies niet slikken maar er zijn toch best wat videokaarten die niet meer op PCIe v1 werken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1