Vakantie met de auto max 5 a 6 uur rijden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
Beste Tweakers.

NOrmaal gaan wij altijd met het vliegtuig op vakantie.
In mei ook al geweest, maar nu willen we toch een paar dagen er uit in de zomer.
Maar aangezien we 2 kleine kids hebben vind vrouwlief het rijden erg spannend.
Nu willen we dus max 5 a 6 uur rijden vanaf eindhoven naar een gebied met de meesten kans op zon, maar waar het ook een beetje betaalbaar is.
Iemand toevallig wat tips een leuk bungalowpark of camping met bv huisjes of sta caravans.

Beste antwoord (via Señor Sjon op 12-06-2017 16:02)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gadver heb ik per ongeluk OAD forum ingetikt?

Wat dacht je van een routeplanner erbij pakken kijken hoever je komt in 6 uur rijden en zoek dan iets leuks uit.

Je kan ook vanuit Utrecht naar Zeeland rijden en via Maastricht terug via Enschede naar Groningen dan terug naar Utrecht, meteen beetje mzzl heb je dan 6 uur gereden. Fijne vakantie. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:31

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Terschelling? De meeste zonuren in Nederland na Zeeland, met bootovertocht vanuit Harlingen ben je al twee uur zoet en er is een ongelooflijk goed strand.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13
Wat wij deden (en eigenlijk nog steeds doen), is de rit gewoon verdelen over 2 dagen. Dit hielp vroeger al met de kids (nu 9 en 12).

Pak een leuk hotel met zwembad of iets dergelijks voor 1 of 2 nachen, en daarna doorrijden naar Italie ofzo.

Terugweg deden wij altijd in 1 keer, maar ik denk dat we dat de volgende keer misschien ook wel in 1 keer doen.

Verder het land waar we heen gaan wanneer we in totaal niet ver willen rijden is Denemarken. Voldoet niet aan je eis "meeste kans op zon", maar super relaxt land, aardige mensen en genoeg te doen :). Een strandvakantie is daar niet echt van toepassing de meeste tijd.

En anders gewoon Noord Holland, maar wederom, dan heb je net als in Denemarken niet gegarandeerd zon en hoge temperaturen.

PS. Zorg voor entertainment in de auto. TV'tjes, iPads, etc. De kids hebben bij ons nooit geklaagd over de reis.

[ Voor 7% gewijzigd door sorted.bits op 10-06-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
Zeg het mischien verkeerd, wil dus niet in Nederland op vakantie.
En wil echt niet meer als 6 uur rijden ook niet verdeeld over 2 dagen.
We willen 8 a 10 dagen max gaan ivm vrije dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:04

TRaSH

koffie ?

Zuid Duitsland, Frankrijk.
Of wat depl0y zei in 2 splitsen.
en terug weg ook gewoon in 2en.
immers je gaat op vakantie om uit te rusten en als je in 1x terug rijd kan dat extra vermoeiend zijn.
Zeker met de weg/verkeer situatie van tegenwoordig.

Oud collega van me is hier geweest geloof dat het 4 uur rijden is (afhankelijk waar je woont.)
http://www.ferienhaus-hesselbein.de/de/ferienanlage.html
Prijs valt ook wel mee vond ik van alles en nog wat te doen in de buurt en een strandje ook.

[ Voor 33% gewijzigd door TRaSH op 10-06-2017 09:10 . Reden: tipje toegevoegd. ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
demies schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:06:
Dan zou ik gewoon de belgische (belse) kust nemen. Kan je leuk uit eten, strand en ook nog best betaalbaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-04 13:36
Wij gaan met onze zoon naar Italië, doen we ook in twee keer maar ben ook benauwd voor de 2x 6 uurs reis.

Maarja...we zijn door verhuizing en bevalling al twee jaar niet fatsoenlijk weggeweest dus we moeten er maar ff doorheen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Midden-Frankrijk (Jura, Vogezen, Alsace) of Duitsland (Zwarte Woud) geen optie? Beiden moeten net binnen de 6 uur te doen zijn. Veel zuidelijker dan dat ga je niet redden iig, binnen die tijdslimiet.

Ardennen of Luxemburg kan ook, maar ik vermoed dat de zonzekerheid daar wel wat lager zal zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:57
Denk ook even aan de vertrek dag/tijd.

Als 5 tot 6 uur harde data zijn, kom je niet ver als je in de spits een uur vertraging hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
Nee daar heb ik rekening mee gehouden ga dan in de nacht rijden.
Werkt met de kids het beste.
Maar ga eens kijken wat een beetje betaalbaar is inderdaad in frankrijk of zo.
Mei vakantie was al duur zat hihihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:07
Ik weet niet hoe actief je kinderen zijn, maar zijn er geen mogelijkheden om de tijden iets op te rekken?

Van kleins af aan ga ik al op wintersport en dat zijn niet bepaald korte reizen. Wat mijn ouders dan deden (je had toen natuurlijk nog niet echt de portable dvd spelertjes etc.) was van te voren kleine cadeautjes kopen die we dan onderweg kregen waar we vervolgens weer even zoet mee waren.

Zo spaarden mijn broer en ik voetbalplaatjes die je dan in een plakboek moest plakken. Als je nu zoiets doet in combinatie met een film en misschien een spelletje op de smartphone denk ik dat je best wat uren voorbij moet kunnen laten vliegen.

Veel mensen vinden het niet prettig, maar je kan ook nog kijken naar (deels) 's nachts rijden. Als kind is in de auto slapen helemaal niet zo slecht, qua ruimte zit je dan nog redelijk. Kussen tegen de deur/het raam en je kan best goed slapen.

Ah je gaat dus al 's nachts rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:31

Technomania

Huiskamer verslaafde.

DeBolle schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:03:
Terschelling? De meeste zonuren in Nederland na Zeeland, met bootovertocht vanuit Harlingen ben je al twee uur zoet en er is een ongelooflijk goed strand.
Meeste zonne-uren van Nederland op Terschelling? :X
Nee, daarvoor moet je echt hier in Den Helder zijn >:)

Terschelling lijkt me sws niet geschikt met 2 kleine kinderen omdat veel jongeren daar een (zuip)vakantie houden.

Maar denk eens aan Den helder/Julianadorp. Goede stranden (blauwe vlaggen), veel leuke dingen te doen en vlakbij de boot naar Texel waar het ook prima toeven is.

Edit: Las later dat Nederland dus geen optie is.

[ Voor 4% gewijzigd door Technomania op 10-06-2017 13:13 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ga dan richting het zwarte woud in Duitsland, mooie omgeving, plak je er een dagje Europapark aan vast?

Kan je zelfs nog 1 van je dagjes naar Zwitserland :)

https://www.google.nl/map...!1d7.8421043!2d47.9990077

Voorbeeldje, dit zit in de buurt van Europapark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 15:17
België, Duitsland en Frankrijk is voor mij geen vakantie. Ik zou het ook gewoon in twee delen doen en dan doorrijden naar Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 17:23
Duitsland In de wijnstreek rond bad sobernheim is het goed vertoeven. Net over de hondsrug en dus vaak net even wat warmer. 5 uur rijden vanaf amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:41

Detmer

Professioneel prutser

Denemarken? Je woont in het zuiden, dus voor jou is het iets langer rijden ws...

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vorkie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:13:
Ga dan richting het zwarte woud in Duitsland, mooie omgeving, plak je er een dagje Europapark aan vast?

Kan je zelfs nog 1 van je dagjes naar Zwitserland :)
Wij zijn twee jaar geleden ook met kleine kinderen (toen 5 en 3) naar het Zwarte Woud geweest en ze zouden nog altijd direct terug naar daar vertrekken.

Het leek mij toen wel dat de meeste campings nogal gehecht waren aan absolute rust tussen 12u en 14u. Wij hebben er met onze jongens voor gekozen om te zorgen dat we op die momenten elders waren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-04 11:34
demies schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:07:
Nee daar heb ik rekening mee gehouden ga dan in de nacht rijden.
Werkt met de kids het beste.
Maar ga eens kijken wat een beetje betaalbaar is inderdaad in frankrijk of zo.
Mei vakantie was al duur zat hihihi
Ik neem aan dat de kinderen 's nachts in de auto slapen?
Wat is er dan op tegen om overdag nog een paar uurtjes door te rijden wanneer ze wakker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Roadman schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:56:
[...]

Ik neem aan dat de kinderen 's nachts in de auto slapen?
Wat is er dan op tegen om overdag nog een paar uurtjes door te rijden wanneer ze wakker zijn?
Voor kinderen is zes uur in een auto zitten al heel lang. Je kan ze wel een tijdje bezig houden met films en dergelijke maar op een gegeven moment moeten ze toch wat energie kwijt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Marzman schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Voor kinderen is zes uur in een auto zitten al heel lang. Je kan ze wel een tijdje bezig houden met films en dergelijke maar op een gegeven moment moeten ze toch wat energie kwijt.
Hebben we het dan over moderne of oude kinderen? Toen wij vroeger met de auto naar Italie gingen (2 dagen rijden), zaten we rustig elke dag 8 uur in de auto. Geen gezeik, geen gedoe, lees maar een boekje of luister naar de walkman. Sowieso; als er 's nachts gereden gaat worden, dan hoop ik ook dat de meeste kinderen gewoon slapen. Ga je om 03:00 weg, kan je rond 10:00 op je bestemming zijn en kunnen de kinderen hun energie meteen kwijt op het plaatselijke trapveldje of zwembad ofzo.

6 a 7 uur rijden brengt je ongeveer op de lijn Caen / Basel / Nuremberg en als er zon "moet" zijn en wat vertier, lijkt me het Zwarte Woud best een goede bestemming. Maar als de kids niet zo heel groot zijn en de ouders willen wat rust en beetje wandelen, winkelen etc is iets als Metz of Strasbourg ook wel grappig.

PS: 6 a 7 uur rijden in een Clio is wat anders dan in een 550d; zowel qua comfort / inspanning / afstand.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:57
MAX3400 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:31:
[...]

Hebben we het dan over moderne of oude kinderen? Toen wij vroeger met de auto naar Italie gingen (2 dagen rijden), zaten we rustig elke dag 8 uur in de auto. Geen gezeik, geen gedoe, lees maar een boekje of luister naar de walkman. Sowieso; als er 's nachts gereden gaat worden, dan hoop ik ook dat de meeste kinderen gewoon slapen.
Hier precies zo, vanaf kleins af autovakanties, Inc 1 overnachting onderweg. Rond 2:00 vertrekken, spannend als kind! Eindje slapen, en gehuurde stripboeken lezen met een lampje. Walkman met kinder verhaaltjes, ik zie ik zie wat jij niet ziet, kenteken spotten, zwaaien naar andere mensen. Zo kwam ik de 1200 km door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04 14:47
Duitse Eifel is een mooi en zeer betaalbaar gebied. 2,5 uur vanaf Eindhoven (of 1,5 uur als je een beetje door rijdt, het is vanaf Venlo bijna compleet onbeperkt ;)).

En anders zou ik toch gewoon lekker het vliegtuig pakken vanaf EHV en richting Spanje, Griekenland o.i.d. gaan als je zongarantie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:29

db87

Mach 2 GT modded

Nederland is even duur als België en Frankrijk. Duitsland is iets goedkoper. Met name de prijzen in de supermarkt liggen laag en het uit eten gaan scheelt al snel een paar tientjes tov hier in Nederland.

Zuid Duitsland, kijk eens naar het Zwartewoud, Bodensee etc.

Bodensee lijkt wellicht wat ver weg maar s' nachts rij je dit makkelijk binnen 6 uur.
Professioneel prutser schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:29:
Denemarken? Je woont in het zuiden, dus voor jou is het iets langer rijden ws...
Duurste vakantieland van Europa...

[ Voor 38% gewijzigd door db87 op 10-06-2017 18:58 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:32

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

demies schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:06:
Kleine kinderen?

Belgische kust, zand en water, het enige wat ze nodig hebben. (En 's avonds lekker bier voor je zelf)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 116604

Ik heb hier nog niemand de Harz zien noemen. Erg mooi en ruig gebied, prima te doen in 5 tot 6 uur rijden, zeer veel voorzieningen, rijke geschiedenis.

Als je voor de zon wilt gaan moet je natuurlijk pal zuid rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
wat dacht je anders om met de auto(slaap)trein te gaan naar verdere bestemingen ?

Je moet alleen naar Parijs of Duesseldorf echt rijden en vanuit daar lekker slapend met de autotrein:

http://www.treinreiswinkel.nl/reizen/autotrein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 116604 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:49:
Ik heb hier nog niemand de Harz zien noemen. Erg mooi en ruig gebied, prima te doen in 5 tot 6 uur rijden, zeer veel voorzieningen, rijke geschiedenis.

Als je voor de zon wilt gaan moet je natuurlijk pal zuid rijden.
Man, jeugdherinneringen... Zeker toen op Ramstein de Amerikaanse F-15's gestationeerd waren. Spectaculaire low flyby's als je met je ouders ergens in het bos tegen een rots aan het klimmen was. Zeker een fijn gebied; veel natuur, mooie uitzichten en op zich ook een paar grote steden voor winkelen. Zat er daar ook niet ergens het grote Duitse modeltrein-museum?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
Tremio schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:26:
België, Duitsland en Frankrijk is voor mij geen vakantie. Ik zou het ook gewoon in twee delen doen en dan doorrijden naar Spanje.
Voorjou mischien niet voor ons wel en voor velen.
Zoals ik al zei zijn in mei al 3 weken met vliegtuig geweest nu dus wat dichterbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Park la clusure in Tellin, Belgie.
In de ardennen dus genoeg te beleven, echter wel een nederlandse camping, mocht je daar van houden. Ga er zelf ook al jaren heen, voor elke leeftijd erg leuk. Met caravan uurtje of 4 a 5 vanaf omgeving Amsterdam. Zijn ook veel verschillende chalets, stacaravans of tenten te huur.

[ Voor 12% gewijzigd door plaspvd op 10-06-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 698889

Omg van de Loire? Weer vaak goed, mooie kastelen. Niet te ver rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 10:07
plaspvd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:01:
Park la clusure in Tellin, Belgie.
In de ardennen dus genoeg te beleven, echter wel een nederlandse camping, mocht je daar van houden. Ga er zelf ook al jaren heen, voor elke leeftijd erg leuk. Met caravan uurtje of 4 a 5 vanaf omgeving Amsterdam. Zijn ook veel verschillende chalets, stacaravans of tenten te huur.
Zeker een toffe camping waar kinderen zeker vermaak zullen hebben. Ben er ook een paar keer geweest in mijn jeugd _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
MAX3400 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:31:
[...]

Hebben we het dan over moderne of oude kinderen? Toen wij vroeger met de auto naar Italie gingen (2 dagen rijden), zaten we rustig elke dag 8 uur in de auto. Geen gezeik, geen gedoe, lees maar een boekje of luister naar de walkman. Sowieso; als er 's nachts gereden gaat worden, dan hoop ik ook dat de meeste kinderen gewoon slapen. Ga je om 03:00 weg, kan je rond 10:00 op je bestemming zijn en kunnen de kinderen hun energie meteen kwijt op het plaatselijke trapveldje of zwembad ofzo.

6 a 7 uur rijden brengt je ongeveer op de lijn Caen / Basel / Nuremberg en als er zon "moet" zijn en wat vertier, lijkt me het Zwarte Woud best een goede bestemming. Maar als de kids niet zo heel groot zijn en de ouders willen wat rust en beetje wandelen, winkelen etc is iets als Metz of Strasbourg ook wel grappig.

PS: 6 a 7 uur rijden in een Clio is wat anders dan in een 550d; zowel qua comfort / inspanning / afstand.
Hier werkt het nog steeds net zo. Zorg dat ze comfortabel zitten (dat is met 2 jarigen moeilijker dan met 12 jarigen) en zorg voor wat vermaak.

Daarnaast hebben wij de regel: Ze eten terwijl we rijden, dus zodra ze stoppen kunnen ze even naar buiten en hoeven ze niet WEER stil te zitten. Wij stoppen elke 200km of 2 uur (welke het eerste komt). De stops zijn op de heenweg nooit langer dan 15 minuten tot 20 minuten.

Op de terugweg zijn ze het gewoon zat en komen alleen de auto uit als ze naar de WC moeten (hun eigen keuze).

Het is leuk dat je je wilt aanpassen naar je kinderen, maar aan de andere kant: Wil je naar de zonnige stranden? Niet zeuren, instappen en rijden...

(Of een vlucht pakken en daar een auto huren).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +8 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gadver heb ik per ongeluk OAD forum ingetikt?

Wat dacht je van een routeplanner erbij pakken kijken hoever je komt in 6 uur rijden en zoek dan iets leuks uit.

Je kan ook vanuit Utrecht naar Zeeland rijden en via Maastricht terug via Enschede naar Groningen dan terug naar Utrecht, meteen beetje mzzl heb je dan 6 uur gereden. Fijne vakantie. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Het is al eerder genoemd, maar de Elzas (Frankrijk) is een erg mooi gebied, zo'n 500 km van Eindhoven. Veel wijngaarden, mooie dorpjes, voor de Kids is er bijvoorbeeld ook een ooievaars-dierentuin (met ook andere dieren).
Ik heb daar op een camping gestaan, dus kan je geen tips geven over huisjes.

Overigens heb ik met mijn ouders altijd gekampeerd op +- 1000km afstand. Heb het lange rijden nooit als vervelend ervaren (m'n ouders misschien wel dat weet ik niet ;))

[ Voor 22% gewijzigd door Pepper92 op 11-06-2017 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:26
Rekening houdend met jouw wensen (dus 1 dag, maximaal 5/6 uur in de auto) - schijnt iets techneuterigs te zijn om dan te moeten zeggen: je kunt beter 2 dagen rijden, want dan... etc ec.

Waar ik aan dacht (en even de afstand opgezocht op Google maps):
Camping Le Clos Cacheleux (https://www.camping-lecloscacheleux.fr/) in Miannay Frankrijk is leuk. Ze hebben daar boomhutten die je kan huren, erg avontuurlijk om daar te overnachten lijkt mij.
Vanaf Eindhoven is het zo'n 4 uur rijden.

Dit was voor een aantal jaren mijn eerste tussenstop camping (met de caravan). Vanaf de camping geen wandelgebied (wat ik pas afgelopen jaar ontdekte toen ik voor het eerst een hond had). Maar als je een klein stukje wilt rijden is er een mooi wandelgebied met vogeluitkijkposten. Ook diverse leuke havenstadjes op een half uur rijden. Abbeville ligt ook niet al te ver, een iets grotere stad voor als je wilt shoppen.

De camping heeft een zustercamping, 5 minuten lopen, met kinderen misschien 10, waar ook wat animatie is voor de kinderen en een overdekt zwembadje.

[ Voor 3% gewijzigd door Pat911 op 12-06-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 16:39
Duitsland, betaalbaar en goed te rijden. Tsjechië iets verder maar nog veel meer betaalbaar. Beide landen hebben mooie gebieden, steden en bezienswaardigheden. Tsjechië heb ik vorig jaar gedaan met jonge kinderen, die wouden niet meer naar huis ;)
DeBolle schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:03:
Hij heeft het over betaalbare vakantie, NL valt dus af ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:12
Modbreak:Ik zie dit topic nu pas, maar @demies, wat heb je zelf al gevonden op een afstand van grofweg 5-600 km maximaal? Dit is meer een boodschappenlijstje dan een topic waar wat eigen onderzoek en dan een vraagstelling uit blijkt. Zoals @Flagg al terecht aangeeft is met een beetje routeplanner en Google Earth al een hoop te vinden. Wij kunnen niet al jouw aanvullende eisen raden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:39

Vos

AFCA

Hoyden schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:06:
[...]

Zeker een toffe camping waar kinderen zeker vermaak zullen hebben. Ben er ook een paar keer geweest in mijn jeugd _/-\o_
Ben ik ook paar keer geweest, goede herinneringen aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironleg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:43
Wij zijn vorig jaar naar het zwartewoud geweest, Dorpje vlakbij Titisee, met 2 kids (3 en 7). De kinderen vonden het echt geweldig.

Het leukste vonden de kids:
- electro bootje huren op de Titisee
- Rheinfall watervallen in zwitserland, vooral met het bootje voor de waterval maakte erg veel indruk
- Pretpark pitstop Europa-Park
- Met een Skilift naar de top van een berg. (of hier de kleinste het noemde: Bob-de-bouwer lift)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
sorted.bits schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:17:
[...]

Dan zou ik gewoon de belgische (belse) kust nemen. Kan je leuk uit eten, strand en ook nog best betaalbaar,
Vooral Westende is toegespitst op kids. En je kunt op een dagje even doorrijden naar de Panne om met ze naar Plopsaland te gaan. Op www.immoweb.be (soort Funda, maar inclusief vakantieverhuur) of www.kapaza.be (soort marktplaats, maar ook voor vakantieverhuur) kun je vaak leuke vakantieappartementjes vinden, al vrees ik dat de beste/mooiste plekjes al bezet zijn.
Pagina: 1