Hi Tweakers,
Ik heb gisteren een PC voor een maat gebouwd. Helaas met de nodige problemen. Hieronder de onderdelen die zijn gebruikt:
Uiteraard ook een case en HDD's etc, maar ik focus mij nu op deze onderdelen.
Ik heb dit persoonlijk nog niet eerder meegemaakt, maar het systeem start, alle fans spinnen keurig op. Echter herstart de pc automatisch na 20 - 22 seconden. Dit proces blijft hij herhalen zonder enige output van de GPU. Stappen die ik tot nu toe heb gedaan:
- 1 RAM stick in slot A2 (zoals de mobo manual aanschrijft)
- Alle randapparatuur, HDD's, front IO ontkoppeld
- Mobo uit case geschroefd en getest
- Gestart zonder grafische kaart. Geen effect.
Volgens ASrock zou het moederboard wel moeten booten met deze CPU, ongeacht de BIOS versie.
Het plan voor vandaag is om een ander setje RAM (tijdelijk) met een lagere snelheid te halen om te kjiken of hij hiermee wel boot. Het probleem waar ik ook mee zit, doordat ik geen feedback krijg van het scherm is het voor mij gissen op het moment. Ik ga kijken of ik uit een oude machine een speakertje kan krijgen om een soort van POST code te horen.
Hebben jullie nog tips?
Ik heb gisteren een PC voor een maat gebouwd. Helaas met de nodige problemen. Hieronder de onderdelen die zijn gebruikt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler | € 187,50 | € 187,50 |
| 1 | ASRock A320M Pro4 | € 72,25 | € 72,25 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 51,- | € 51,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 665,70 | |
Uiteraard ook een case en HDD's etc, maar ik focus mij nu op deze onderdelen.
Ik heb dit persoonlijk nog niet eerder meegemaakt, maar het systeem start, alle fans spinnen keurig op. Echter herstart de pc automatisch na 20 - 22 seconden. Dit proces blijft hij herhalen zonder enige output van de GPU. Stappen die ik tot nu toe heb gedaan:
- 1 RAM stick in slot A2 (zoals de mobo manual aanschrijft)
- Alle randapparatuur, HDD's, front IO ontkoppeld
- Mobo uit case geschroefd en getest
- Gestart zonder grafische kaart. Geen effect.
Volgens ASrock zou het moederboard wel moeten booten met deze CPU, ongeacht de BIOS versie.
Het plan voor vandaag is om een ander setje RAM (tijdelijk) met een lagere snelheid te halen om te kjiken of hij hiermee wel boot. Het probleem waar ik ook mee zit, doordat ik geen feedback krijg van het scherm is het voor mij gissen op het moment. Ik ga kijken of ik uit een oude machine een speakertje kan krijgen om een soort van POST code te horen.
Hebben jullie nog tips?
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply