Ventilatiebediening blijft zich resetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
Mijn vraag
In onze woning hebben wij een Zehnder Combofan S ventilatieunit hangen. Deze unit wordt bediend door een Zehnder Storkair CO2 gestuurde bediening. Sinds enkele dagen viel het mij al op dat de ventilatie continu uit een aan ging. Pas gisteren viel mij op dat de hoofdbediening om de zoveel minuten uit en weer aan springt. Nogal irritant, als je hem vol aanzet om te ventileren, gaat ie na een paar minuten dus weer naar de automatische stand.

Opvallend is dat wanneer ik hem op maximaal ventileren zet, hij sneller lijkt te resetten dan wanneer hij op de normaalstand staat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gevonden: opvallend weinig. Als je op Google zoekt naar deze bedieningsunit en mogelijke problemen, krijg je alleen maar handleidingen. Tevens 1 topic over connectieproblemen tussen de ventilatie en hoofdbediening. Echter is de connectie het probleem niet (de ventilatieunit reageert namelijk wel), maar de hoofdbediening zelf. In de handleiding staat niets over dit probleem.
Geprobeerd: Front van hoofdbediening verwijderd, schoongemaakt, sensor schoongeblazen, stroom van zowel de ventilatieunit als de hoofdbediening gehaald voor paar minuten. Geen verschil.

Ik ga maandag contact opnemen met Zehnder, dat lukt natuurlijk niet in het weekend. De garantie op de ventilatieunit is 7 jaar, op de hoofdbediening 2,5 jaar. Is het raar dat ik dit wat kort vind voor een bedieningsunit die op zichzelf dik 300 euro kost? Bij een ventilatieschakelaartje kan ik me dat voorstellen, maar in een dergelijke prijsklasse verwacht ik toch wat meer.

Ik heb eigenlijk hoop dat iemand hier het al meegemaakt heeft, een briljante oplossing heeft of een idee heeft waarom dit gebeurt. :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:43
Over de Garantie zou ik mij niet druk maken. In Nederland heb je recht op een deugdelijk product. En dat is afhankelijk van het product en prijs. Maar ze mogen zeker niet minder geven als de fabrikant. Hoe je dit probleem kan oplossen durf ik zo 1 2 3 niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Toevallig ben ik op marktplaats een unit tegen gekomen voor 100 euro (nieuw in doos) en opgehangen. Daarmee is het probleem opgelost. :) Dit leek mij goedkopere oplossing dan maandag de Breman bellen waar we een servicecontract bij hebben, arbeidskosten betalen en via hun een nieuwe te kopen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Ophidian Je hebt natuurlijk wel gekeken of de batterij niet leeg was. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Zit geen batterij in, hangt aan de 230V ;)