Externe harde schijf kopiëren naar een ander schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowXiX
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2024
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag. En dat gaat over het kopiëren van bestanden van ene schijf naar een ander schijf.

Ik werk op me laptop en sla al mijn bestanden op een externe harde schijf, laten we die A noemen.
Maar ben wel eens bang dat ooit externe schijf A crasht en dat wil ik niet. Dus heb ik nog een schijf gekocht en die noemen we B. Alleen moet ik elke keer handmatig alle bestanden die op A ook op B plaatsen en dat is veel werk.

Is er een programma beschikbaar die automatisch bewerkte bestanden van schijf A naar B plaats?
Dus laten we zeggen dat schijf A en B aan elkaar gekoppeld. Schijf B is een reserve voor schijf A als die crasht.

Ik heb zelf nog gekeken maar heb nog niks gevonden.

Dank jullie wel voor de aandacht.

Beste antwoord (via ShadowXiX op 10-06-2017 14:43)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 06:35
https://www.freefilesync.org/
Zoek op youtube, daar vind je een film hoe je , de externe hd,, als je deze inplugt, dan begint automatisch de backup.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, google eens op de term "backup" en meld je terug als je alle artikelen gelezen hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowXiX
Ik heb een aantal forums gelezen. Alleen wat ik tegen kom is dat bijvoorbeeld het programma een hele complete backup maakt van het hele schijf en dat wil ik niet hebben.

Want er zijn maar paar bestanden bewerkt. Als die een hele complete backup maakt duurt het ongeveer 2 uur lang tot die klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44

FreakNL

Well do ya punk?

Google ff op robocopy en bouw je eigen script. 5 minuten werk

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 06:35
https://www.freefilesync.org/
Zoek op youtube, daar vind je een film hoe je , de externe hd,, als je deze inplugt, dan begint automatisch de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:33
En afhankelijk van je software kun je prima instellen dat alleen nieuwe of gewijzigde bestanden gekopieerd gaan worden. Een incrementele back-up is dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Microsofts Synctoy is ook een leuke tool om 2 locaties te synchronisren. Windows ingebouwde Robocopy kan het ook. Echter moet je dan zelf gaan spelen met de parameters.
Deze oplossing is niet iets wat het automatisch continue in de achtergrond doet. Maar dat zou ik ook niet willen want dan ben meteen op beide lokaties bestanden kwijt als je per ongeluk 1 verkeerd bestand verwijderd. Dan liever even af ten toe de 2 disken aan de PC en die synchroniseren. Synctoy is daar een prima tool voor. Zoekt de verschillen en trekt die gelijk.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:25
Waarom neem je geen 2 nassen en laat je die syncen met elkaar? Dat is makkelijker dan telkens 2 externe schijven aansluiten en laten syncen. En dan is het ook makkelijker om een offsite backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowXiX
Dank jullie wel voor jullie hulp!!
Ik ben gaan werken met FreeFileSync.

Waarom geen 2 nassan? Omdat ik in begin niet over na had gedacht. Als ik nu zou gaan kopen dan komen extra kosten bij terwijl er een programma is die dat kan doen.
Maar ik raad wel mensen aan die dit van plan zijn om te gaan doen, 2 nassan te gaan kopen.

Dank voor jullie medewerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-05 12:19
Er lopen ook verschillende topics over backups, syncen en alles wat er bij hoort in Beveiliging & Virussen.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1