Hallo allen,
Ik heb een vraagje. Ik ga deze maand naar Ijsland. Ik heb een Canon Eos 600D (Crop-C) en twee lenzen.
Ik wil vooral landschapsfoto's en af en toe een portret van familie maken.
Dit zijn mijn lenzen:
- 18-55mm Canon Kit lens
- Tokina 11-16mm F2.8 lens
In wat voor situaties zal ik de18-55mm nodig zijn i.p.v. de 11-16mm?
Ik heb eigenlijk niet zo veel verstand van filters, maar er zit een HOYA HD Protector op de 11-16mm. Volgens mij zit die er met name op voor bescherming. Is het nuttig om deze er af en toe af te halen?
Kan ik ook long exposures (van bijvoorbeeld een waterval) maken zonder zo'n UV filter? Zo nee, wat voor een zal ik dan aanschaffen?
Ik ben duidelijk geen expert zoals je ziet. Ik ben onlangs begonnen met deze hobby.
Bij voorbaat dank.
Ik heb een vraagje. Ik ga deze maand naar Ijsland. Ik heb een Canon Eos 600D (Crop-C) en twee lenzen.
Ik wil vooral landschapsfoto's en af en toe een portret van familie maken.
Dit zijn mijn lenzen:
- 18-55mm Canon Kit lens
- Tokina 11-16mm F2.8 lens
In wat voor situaties zal ik de18-55mm nodig zijn i.p.v. de 11-16mm?
Ik heb eigenlijk niet zo veel verstand van filters, maar er zit een HOYA HD Protector op de 11-16mm. Volgens mij zit die er met name op voor bescherming. Is het nuttig om deze er af en toe af te halen?
Kan ik ook long exposures (van bijvoorbeeld een waterval) maken zonder zo'n UV filter? Zo nee, wat voor een zal ik dan aanschaffen?
Ik ben duidelijk geen expert zoals je ziet. Ik ben onlangs begonnen met deze hobby.
Bij voorbaat dank.
[ Voor 42% gewijzigd door MDBos op 10-06-2017 13:18 ]