Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij gaan verhuizen en zitten te kijken naar verschillende internet aanbieders.
Nou kom ik op verschillende sites tegen dat ik bijv 30 mb/s kan nemen maar staat dan bij werkelijke snelheid 7 mb/s
Dit geeft die aan bij alle abonnementen dus ook bij 100 mb/s werkelijke snelheid 7 mb/s...

Nou willen wij alleen internet omdat we tv via de schotel hebben en dat ook via internet gaat.
Maar hebben wel hier dan wel genoeg aan om gewoon tv (via schotel) te kunnen kijken?

En als de werkelijke snelheid niet hoger is als 7 mb/s dan maakt het geen verschil om nou 30 mb/s of 100 mb/s als Abonnement te nemen?

Wie kan me duidelijkheid geven? :)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Als je tv kijkt via de schotel dan gebruik je geen internet voor de tv.

Als er niet meer dan 7 gehaald word heeft een sneller abbo geen zin.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle antwoord. We hebben internet nodig voor de Decoder anders doet die het niet....
Maar is 7 mb/s dan voldoende? Er kunnen kwa werkelijke snelheid daar schijnbaar niet meer krijgen

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Waarschijnlijk maak je gebruik van cardsharing? Zo ja dan is het data verkeer van de televisie minimaal. 7 is niet veel. Internetten en e-mailen zou er wel mee moeten lukken. Is via 4g geen hogere snelheid mogelijk?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens bij het begin: welke kabels komen bij jouw nieuwe huis binnen?
- koperpaar (telefonie - waar DSL overheen kan)
- coax (TV - waar DOCSIS overheen kan)
- glasvezel

Als je in het buitengebied gaat wonen is inderdaad max 7Mbps over ADSL realistisch, en zal het tussen de abonnementen niet uitmaken, tenzij er verschil is in de gebruikte technologie.

Kijk eens hier, dit is KPN's eigen postcodecheker, dit geeft aan wat technisch mogelijk is los van alle marketingblaat.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Is er coax aanwezig? Dan kun je daar wel meerdere honderden Mbps over krijgen aangezien bij coax afstand tot centrale niet relevant is voor snelheid. In het buitengebied is dat bijna altijd te prefereren boven DSL.

Glas is natuurlijk helemaal mooi, maar zelden aanwezig.

Is trage DSL van 7Mbps enige optie op je adres, dan kun je nog altijd creatief worden als je een locatie hebt met line-of-sight waar wel fatsoenlijke snelheden te leveren zijn. Daar een snel abonnement leveren en dat via (WiFi-)straalverbinding overzetten is dan een optie.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Maarten: we maken inderdaad gebruik van cardsharing.
Maar dat gebruikt dus niet veel date verkeer? Moet zeggen dat we voor de rest weinig kwa streamen of downloaden.
Meer de kleine dingen zoals mailen, surfen op fb en evt een you tube filmpje kijken.
Zal de realistische snelheid van 7 mb/s dan voldoende zijn?

4 G mogelijk echt geen idee?

Dion:
We gaan in een ouder huis tegen de rand van het buiten gebied wonen.
Wat er precies binnen komt env geen idee weet alleen op alle check sites waar ik op gekeken er verschillende abonnementen kan worden genomen maar bij allemaal staat werkelijke snelheid 7 mb/s....

De link die je gestuurd heb doet het bij mij niet...
En de andere opties die je schrijft moet ik eerst me eens in verdiepen want geen idee wat het precies inhoud ;)

Bedankt voor jullie antwoorden

• hover23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-11 17:03
Kijk anders eens op de site van bv. T-Mobile of ze 4G internet aanbieden op jouw postcode: https://www.t-mobile.nl/4...JS-qaPXstQCFVEYGwodMgwE4Q

7 mb/s is inderdaad niet veel maar voor het versturen van email, websites bekijken en af en toe een filmpje bekijken moet dit genoeg zijn. Verwacht echter niet dat alles altijd instant beschikbaar is maar soms even kan duren (vooral filmpjes).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 07:51:
[...]

Dion:
We gaan in een ouder huis tegen de rand van het buiten gebied wonen.
Wat er precies binnen komt env geen idee
Eh, beetje onverstandig om een huis te kopen/huren in het buitengebied zonder hier eerst naar te kijken...

In ieder geval kan niemand een goed antwoord geven op wat mogelijk is zonder te weten wat bij jou binnenkomt :o - dus ga dit alsnog na.
weet alleen op alle check sites waar ik op gekeken er verschillende abonnementen kan worden genomen maar bij allemaal staat werkelijke snelheid 7 mb/s....
Dat zijn allemaal DSL-aanbieders die gebruik maken van zelfde infrastructuur en meestal ook zelfde techniek. Er kan wel verschil zijn als de ene aanbieder gebruik maakt van nieuwere techniek dan anderen (wel of geen bonding), dat kan een factor twee schelen. 14Mbps is nog altijd niet veel soeps, maar veel beter dan 7Mbps.

Daarom dus de link die ik gaf - die meldt niet alleen snelheid maar ook welke technologie beschikbaar is.

Maar: dit gaat allemaal wederom over internet over koperpaar (DSL).

Hamvraag is of er ook kabelinternet mogelijk is. Om dat te weten moet je weten of er een coax (kabeltv) aansluiting is. Heb je misschien een foto gemaakt van de meterkast bij bezichtiging van de woning?

Omdat kabelinternetaanbieders regionaal zijn, kan ik niet zonder meer een site noemen waar je dat op kunt zoeken. Ziggo dekt >90% van huizen in NL, maar die 10% zit juist in de buitengebieden. Andere aanbieders zijn bijvoorbeeld KabelNoord (rond Dokkum), Zeelandnet (in Zeeland) en Caiway (in het Westland), maar er zijn ook nog kleine, gemeentelijke aanbieders in sommige gemeentes. Als er een coaxaansluiting in je nieuwe huis is kun je e vanuit gaan dat kabelinternet mogelijk is. Is die er niet, dan kun je het vergeten - aanlegkosten zijn vaak torenhoog, zeker als er honderden meter gegraven moet worden .
De link die je gestuurd heb doet het bij mij niet...
Hier wel, zowel over m'n reguliere verbinding als over 4G. Probeer het nog eens...
En de andere opties die je schrijft moet ik eerst me eens in verdiepen want geen idee wat het precies inhoud ;)
Als je in een stad of dorpskern gaat wonen hoef je je ook nergens in te verdiepen want er zijn altijd wel meerdere goede keuzes. In het buitengebied moet je zelfredzamer zijn, ook als het aankomt op je internetverbinding. Dat betekent niet dat je alles zelf moet doen - als je er echt niets van weet kun je dit soort kennis inkopen, maar dat kost geld.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even naar dat 4 g kijken! Bedankt voor de antwoorden!
Pagina: 1