Mijn vraag
Ik heb hier een computer staan die ik een simpel servertje laat spelen.
De service is een webapi die ik zelf gemaakt heb.
Na een aantal dagen is deze niet meer te bereiken.
Na wat onderzoek kom ik erachter dat ik de computer nog gewoon prima via RDP kan benaderen, maar de computer is de internetconnectie soort van kwijt.
Soort van.... In Chrome of IE bijvoorbeeld Google openen levert een ERR_CONNECTION_FAILED op met de melding "This site can't be reached"
Al het verkeer zou nog wel gewoon via mijn router moeten lopen en deze is niet vastgelopen of iets dergelijks.
Het vreemde is dat ik wel gewoon google kan pingen.
DNS werkt gewoon. Ook is er dus wel een internetverbinding gezien ICMP wel gewoon werkt.
Het lijkt er dus op dat TCP het gewoon niet meer doet via het internet.
Via het internet, want RDP naar die machine doet het nog wel.
Als ik de machine reboot is alles weer goed, maar na een dag of 5 gaat het weer stuk.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro en mijn eigen service
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Rebooten dus.
Netwerk reset functie van Windows 10
Programma's en services stoppen om te kijken of die misschien lekken en teveel connecties openhouden.
Windows Network Diagnostics meldt geen issues.
Firewall staat uit
Er is eigenlijk niets speciaals aan die machine en het enige is dat ik mijn service erop draai.
Als daar een fout in zou zitten zou na het killen van het proces alles weer vrijgegeven moeten worden maar dan nog steeds werkt het niet. Ik heb nu maar een scheduled task ingesteld die elke 2 dagen reboot, maar ben toch wel benieuwd wat dit nou zou kunnen veroorzaken.
Ik heb hier een computer staan die ik een simpel servertje laat spelen.
De service is een webapi die ik zelf gemaakt heb.
Na een aantal dagen is deze niet meer te bereiken.
Na wat onderzoek kom ik erachter dat ik de computer nog gewoon prima via RDP kan benaderen, maar de computer is de internetconnectie soort van kwijt.
Soort van.... In Chrome of IE bijvoorbeeld Google openen levert een ERR_CONNECTION_FAILED op met de melding "This site can't be reached"
Al het verkeer zou nog wel gewoon via mijn router moeten lopen en deze is niet vastgelopen of iets dergelijks.
Het vreemde is dat ik wel gewoon google kan pingen.
DNS werkt gewoon. Ook is er dus wel een internetverbinding gezien ICMP wel gewoon werkt.
Het lijkt er dus op dat TCP het gewoon niet meer doet via het internet.
Via het internet, want RDP naar die machine doet het nog wel.
Als ik de machine reboot is alles weer goed, maar na een dag of 5 gaat het weer stuk.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro en mijn eigen service
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Rebooten dus.
Netwerk reset functie van Windows 10
Programma's en services stoppen om te kijken of die misschien lekken en teveel connecties openhouden.
Windows Network Diagnostics meldt geen issues.
Firewall staat uit
Er is eigenlijk niets speciaals aan die machine en het enige is dat ik mijn service erop draai.
Als daar een fout in zou zitten zou na het killen van het proces alles weer vrijgegeven moeten worden maar dan nog steeds werkt het niet. Ik heb nu maar een scheduled task ingesteld die elke 2 dagen reboot, maar ben toch wel benieuwd wat dit nou zou kunnen veroorzaken.
Lekker op de bank