Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Mijn vraag
Mijn moeder klaagt nogal over de bass. Dus ik wil eventueel de Sonos subwoofer kopen en aansluiten op mijn PC als dat mogelijk is (of een subwoofer die hetzelfde effect creëert: geen trillingen).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel een Logitech Z623 met mijn PC die terug te vinden is in mijn inventaris.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dempingsmateriaal onder mijn subwoofer zoals spikes en een dempingsmat.

Beste antwoord (via Juice. op 16-06-2017 02:55)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Op een Subdude of Gramma wil je zo veel mogelijk contact hebben, spikes er onder uit is dan in theorie het beste.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sonos sub kan je niet aansluiten op je pc.
Alle speakers van sonos zijn wifi speakers en werken alleen met het eigen systeem (sonos speakers onderling dus).
Wel kan je de bass regelen via de app en een tandje lager zetten voor je ma :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Oke, duidelijk. Ik wil echter niet zoveel geld uitgeven totaal, de sub vind ik al prijzig genoeg.
Zijn er alternatieven voor een schappelijke prijs tot 700 euro? Iets wat lekker kickt maar weinig trilling heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 06:56
Subwoofers zijn er juist om de trillingen te geven.

Waar je nu last van hebt zou minder kunnen worden met een echte subwoofer. Maar de echte oorzaak zal vooral het volume en de plaatsing van de subwoofer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
Met een betere set pc speakers heb je mogelijk niet eens een sub meer nodig. Het zal mogelijk niet meer zo laag gaan, maar gecontroleerd mid-laag klinkt beter dan ongecontroleerd diep-laag.

Dus ipv €700,- aan een sub die waarschijnlijk nog steeds doordreund naar beneden, geef je het beter uit aan een vergelijkbaar geprijsde speakerset zonder sub. De kef x300a komt dan in aanmerking, maar er is meer keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Thanks voor de uitleg en tips. Zal het eens over nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Overigens dreunt een Sonos sub wel degelijk hoor. Het ding zelf inderdaad niet als je er je hand op legt maar de omgeving wel.
Dat is ook de reden dat ik hem snel weer weg heb gedaan; in ons jaren 30 huis hoorde ik het boven dreunen ook al stond het geluid niet eens hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Oké, een no-go dus. Ik kijk morgen verder naar setjes en krijg alsnog dinsdag mijn subwoofer subdude
2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Oké, ik heb het nu zo gedaan. Of is het beter om de spikes er onder uit te halen? Het is al wat minder, maar nog niet goed kunnen testen.

Afbeeldingslocatie: https://dl2.pushbulletusercontent.com/irXxcLRuFG4QN2IFugeAM5oxhYEL7sTu/F414DD97-8569-4E6C-9B34-327F30355812.JPG

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Op een Subdude of Gramma wil je zo veel mogelijk contact hebben, spikes er onder uit is dan in theorie het beste.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Oké zal dat zo nog eens proberen
Pagina: 1