Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Mijn vraag
Ik heb een MSI H110M moederbord. Daar heb ik nu 1 videokaart op. De GeForce 1050 Ti. Nu zag ik onder het pcie slot nog een soort pci achtig slot alleen dan heel klein. Kan ik daar nog een videokaart van zelfde merk en type in stoppen? Ik bedoel het zou wel passen alleen het achterste gedeelte van de videokaart zit dan nergens in. Hoe zit het eigenlijk met sli dan? Gaat dat tegenwoordig automatisch, want ik kan me herinneren dat ik vroeger een sli kabeltje had om videokaarten met elkaar te verbinden. Kortom graag een beetje uitleg of er een tweede videokaart naast de huidge kan aangezien het pci slot veel kleiner is en of ik een sli kabel of andere constructie nodig heb

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI H110M en de GeForce 1050 Ti

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geprobeerd of de kaart in het pci slot past, dat past wel maar het lijkt me zo gek omdat dan niet alle connectoren verbinding maken

Ik hoor graag van een ervaren tweaker wat ik zou moeten doen om een tweede videokaart ernaast te zetten. Mijn dank is groot.

Alle reacties

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:55
Als ik je verhaal zo lees zoek je een moederbord met SLI ondersteuning, anders gaat je dit niet lukken met wat je wil bereiken.

Verwijderd

Nee dat gaat niet werken. De videokaart werkt alleen in een PCI-e x16 slot. Het kleine slot is PCI-e x1. Daarnaast ondersteunt een GTX 1050 Ti geen SLI. Daar ben je bij nVidia minimaal op een GTX 1070 aangewezen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 22:40 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Even de wiki pagina over PCIe doornemen ;)
Jouw GPU zit in een PCIe x16 slot (16 lanes), dat kleinere slot onderin is een PCIe x1 slot met dus 'maar' 1 lane.
Met een zaag/vijl of een x1 naar x16 riser zou je er een tweede GPU in kunnen krijgen maar of het ook gaat werken is niet zeker en als het al werkt gaat het niet een prestatiewinst geven.
Voor SLI/CrossfireX wil je echt een moederbord met twee PCIe x16 sloten (en bijbehorende lanes).
Dit soort kleinere PCIe sloten zijn voor zaken die minder bandbreedte en stroom nodig hebben dan een GPU, zoals netwerkkaarten, geluidskaarten en USB controllers.

Fixing things to the breaking point...

• poNgz0r
Bedankt voor de snelle reacties allemaal! Sparen dus voor een nieuw moederbord en twee geforce 1070 kaarten. Hoe weten jullie trouwens dat die Geforce 1050 ti geen sli ondersteund? Staat dat gewoon in de specs? Dan heb ik er wellicht over heen gelezen.

Ik heb bijvoorbeeld deze: pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G maar ik zie niks over wel of geen sli ondersteuning in de specs.

[ Voor 34% gewijzigd door poNgz0r op 09-06-2017 22:47 ]

• RGAT
  • Niet online
pongthamong schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:44:
Bedankt voor de snelle reacties allemaal! Sparen dus voor een nieuw moederbord en twee geforce 1070 kaarten. Hoe weten jullie trouwens dat die Geforce 1050 ti geen sli ondersteund? Staat dat gewoon in de specs? Dan heb ik er wellicht over heen gelezen
Spaar even door, verkoop je 1050 (moet je toch al als je voor twee 1070's gaat) en koop 1 goede GPU ipv 2).
Spaart je een hoop gedoe met multi-gpu specifieke issues, verder werkt 1 GPU in elke game, SLI/CrossfireX werkt in sommige games goed, in sommige games niet en in de meeste games heeft het allerlei bugs.
Het is leuk voor de looks, maar pas nuttig als je op een Titan oid zit en niet een snellere single GPU kan halen en dus geen alternatief hebt dan SLI.

Verwijderd

Waarom 2x GTX 1070? Eén GTX 1070 is sneller dan 2x GTX 1050 Ti. Als je nu je huidige 1050 Ti verkoopt en een GTX 1070 terug koopt heb je je doel behaald toch? Bovendien moet je SLI niet willen. Heeft nog altijd meer na- dan voordelen.

Welk merk en type voeding heb je?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 22:49 ]

• poNgz0r
Nou ja iemand zei hier dat de geforce 1050 ti geen sli ondersteund, alleen ik kan dat nergens vinden. Voorlopig heb ik een be quite 400w voeding, dat zal ook nog meer moeten worden. Eigenlijk wilde ik de pc gaan gebruiken voor minen. Ik had deze pc al en ik las dat ze voor minen van bitcoins en ethereum zieke rigs maken van 6 videokaarten. Nu ging mij dat wat ver dus ik dacht als ik er nog een 1050 ti ernaast kan prikken doe ik dat om te testen

• RGAT
  • Niet online
Lees je eerst even in, je gaat nu geld weggooien om er achteraf achter te komen dat het niet meer terug komt ;)
Bitcoin met GPUs minen is al jaren niet meer rendabel, ethereum heb ik geen idee btw.
Verder heb je voor mining geen SLI nodig, dat is voor gaming om meerdere GPU's als 1 te laten werken.

Verwijderd

Mining wordt in 99,9% van de gevallen met AMD gpu's gedaan. Daarom dat nu de RX 570/580 zo verrotte slecht leverbaar zijn.

• poNgz0r
Nee ik mine ethereum dat is allemaal GPU mining tot nu toe.

• poNgz0r
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:56:
Mining wordt in 99,9% van de gevallen met AMD gpu's gedaan. Daarom dat nu de RX 570/580 zo verrotte slecht leverbaar zijn.
Yes dat weet ik, maar ik had deze kaart al dus ik dacht als ik gewoon ff kan testen of ik met nog een geforce erbij meer mh/'s haal dan is het misschien interessant om een mine rig neer te zetten. Met de. Geforce 1050 ti haal ik nu 11mh/s

• meesjagerman
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-05-2021
Voor de prijs van 2x 1070 kan je een enkele 1080 of zelfs een 1080ti kopen. Dit presteert beter dan 2x 1070.
Overigens is 1x 1070 waarschijnlijk meer dan zat, en is het al vele male beter dan je 1050ti

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor mining heb je geen SLI nodig, aan een PCI-e riser heb je genoeg: http://www.pcirisers.nl/p...-Powered-Riser-Cable.html
Als je er een 1070 bij wil zetten kan dat gewoon, voor zover ik weet hoeven het niet dezelfde type videokaarten te zijn. Al is het maar de vraag of je 400w voeding dat gaat trekken (ik denk van niet).
Pagina: 1