Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottlekiss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 00:11
Wil een externe USB/eSata ext4 HDD met daarop backup data van een Synology NAS, aansluiten op een TS110 QNAP NAS. Nou geeft Qnap aan dat een nieuwe of gebruikte HDD die voor het eerst in een NAS wordt geïnstalleerd altijd wordt geïnitialiseerd/geformatteerd. Maar over een externe schijf wordt niets gezegd.

Heb op het moment geen mogelijkheid om het met een andere schijf te testen. Dus kan iemand bevestigen dat de QNAP een gebruikte externe HDD inderdaad niet formatteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 09:36
Kan het niet met 100 procent zekerheid zeggen maar het zou uitermate vreemd zijn natuurlijk als dat het geval zou zijn...

You may enlighten me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het zou me heel vreemd lijken als een NAS uit zichzelf zonder enige waarschuwing of bevestiging een random extern aangesloten schijf gaat formatteren. Dat zou namelijk ook betekenen dat je nooit een USB stick of USB schijf eraan zou kunnen hangen om naar de NAS te kopiëren.

Het enige scenario waarin dit mogelijk het geval zou kunnen zijn is als een interne schijf wordt toegevoegd aan aan raidset, of een rebuild met een nieuwe schijf plaats vindt (al is dat ook weer bevestiging eerst).

[ Voor 14% gewijzigd door spone op 09-06-2017 22:19 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottlekiss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 00:11
Dank spone en MrBreaker voor jullie antwoorden. Hierdoor heb ik het aangedurfd de HDD aan te koppelen. En inderdaad, er wordt niet geformatteerd. :)