Geschil met hosting partij (MHP)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenroOnline
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 16:22
Op dit moment heb ik mijn .Net website gehost bij MHP (www.mijnhostingpartner.nl), dit loopt al ongeveer een jaar of 6 en ging in het verleden ook altijd prima.
Echter het afgelopen jaar kwamen er steeds meer incidenten:

- SSL certificaat aangevraagd en betaald. Na een maand werd deze opgeleverd, echter wel nadat al mijn sites waren 'gemigreerd' omdat anders het SSL certificaat niet kon worden geïnstalleerd. Deze migratie was niet aangekondigd en had als resultaat in totaal bijna een week downtime.

- Installatie WebKnight firewall zonder aankondiging. In het afgeschermde CMS gedeelte van de website wordt gebruik gemaakt van FckEditor, standaard wordt door WebKnight dit geblokeerd met als gevolg dat het CMS niet meer werkte. Dit was ook uitgevoerd zonder ook maar enige aankondiging. Na veel smeken hebben ze toch de firewall voor mijn site uitgeschakeld, heeft echter ook weer een week geduurd.

- Via het Control panel kon ik altijd zelf een MS SQL database back-up maken, echter dit werkt niet meer. We zijn inmiddels 3 weken verder en na veel smeken is er door een 'beheerder' een handmatige back-up gemaakt. Maar zelf back-ups maken kan nog steeds niet.

- Last but not least. Het SSL certificaat welke ik aangeschaft had wou ik graag gebruiken voor o.a. lokale development taken, echter deze willen ze me niet geven. Op het ticket heb ik 1 reactie gehad met de vraag waar ik het voor wou gaan gebruiken, nu zijn we 3 weken en 10 reacties van mijn kant verder maar het blijft stil.

Dit laatste incident was voor mij de druppel. Het liefst verhuis ik alles, echter er zijn behoorlijk wat gebruikers (50+) met een mailbox welke ik dan ook allemaal nu moet migreren en dat komt tijd technisch niet helemaal goed uit.

Het liefst wil ik dus nu gewoon mijn certificaat en richt ik de hosting wel ergens anders in en migreer ik mailboxen op een later tijdstip.

Hebben jullie nog advies hoe ik ze toch kan 'dwingen' het certificaat op te leveren? Hebben jullie tips hiervoor of eventuele, betaalbare, juridische stappen welke ik kan nemen?

Beste antwoord (via HenroOnline op 12-06-2017 20:19)

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
Je kan perfect een certificaat kopen en koppelen zonder dat je het bij de domeinnaam registratie partij moet kopen. Normaal stuurt de certificaat verkoper een email naar administrator@domeinnaam of aanverwanten om te controleren dat jij het domein in bezit hebt. Als je dit verifieert dan kan je het certificaat downloaden in de portal.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou hoe dan ook even kijken naar je development & operations proces en je lock-in die daar uit voortvloeit... Als je nu niet makkelijk kan migreren, dan kan dat later vast ook niet, maar je zal er van uit moeten gaan dat je ergens vanzelf wel gaat migreren, al is het maar om dat de oude partij failliet gaat, je een andere technologie gaat gebruiken of je zelf niet meer het spul gaat onderhouden maar iemand anders het doet.

Los daar van klinkt het alsof je op een of ander shared hosting platform zit? Ik weet niet wat je daar voor betaalt, maar zou het niet een stuk goedkoper zijn om gewoon ergens een VM te hosten? Over het algemeen is shared hosting altijd overpriced en gebakken lucht.

Wat certificaten betreft: ik zou die niet voor development gaan gebruiken, genereer er zelf een en gebruik die. Je kan met een oneliner met openssl en 4 seconden een key en self-signed cert bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenroOnline
@johnkeates Klopt helemaal wat je zegt. Echter mijn probleem nu is dat het productie certificaat door hun is aangevraagd en ik deze nodig ben om mijn huidige sites te verhuizen naar een nieuwe VM bij een andere hostingpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maak je toch gewoon een nieuw certificaat?
Laten signen door de CA van je keuze (bv letsencrypt). Klaar.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Inderdaad, gewoon nieuw certificaat en klaar. Let's Encrypt is gratis, en anders heb je bij namecheap voor 10 euro een betaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenroOnline
Maar ik kan toch alleen een certificaat aanschaffen als de domeinnaam registratie ook bij de betreffende club is ondergebracht?
En de domeinnaam verhuizen is voor nu even lastig omdat ik dan ook direct alle mailboxen moet migreren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
Je kan perfect een certificaat kopen en koppelen zonder dat je het bij de domeinnaam registratie partij moet kopen. Normaal stuurt de certificaat verkoper een email naar administrator@domeinnaam of aanverwanten om te controleren dat jij het domein in bezit hebt. Als je dit verifieert dan kan je het certificaat downloaden in de portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HenroOnline schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:27:
Maar ik kan toch alleen een certificaat aanschaffen als de domeinnaam registratie ook bij de betreffende club is ondergebracht?
Nee. Dat heeft precies helemaal niks met elkaar te maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenroOnline
@Farg0 @CyBeR Bedankt voor de tip! Bij o.a. TransIP kun je alleen een SSL certificaat aanvragen als de domeinnaam daar ook geregistreerd is, maar goed om te horen dat het ook anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:26

Eris

-

https://www.sslcertificaten.nl

Niet werkt erg goed snel en goede support. En niet duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eris schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:55:
https://www.sslcertificaten.nl

Niet werkt erg goed snel en goede support. En niet duur...
Wat ik niet met Let's Encrypt doe, doe ik ook daar idd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1