Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwin50
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-01-2024
Mijn vraag
Afgelopen week een week van huis en heb de stroom van mijn tv en receiver via de stekkerdoos uitgezet. Bij terugkomst komen de HDMI signalen van al mijn apparaten niet meer binnen op de tv of zeer instabiel.
Ben al 2 dagen met instellingen aan de slag maar lijkt wel een defect. Het heeft namelijk gewerkt. Wellicht kan iemand me hier verder helpen.

Zowel de tv als receiver teruggezet op fabrieksinstellingen maar helaas.

Setup is als volgt:
Lg oled55b6v
Receiver: Marant Sr6010

HDMi tv arc naar receiver arc

Horizon en ps4 pro via receiver.

Iemand een suggestie? Additionele info nodig laat het me weten. Alvast dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwin50
Het signaal van de horizon komt af en toe binnen als ik de HDMI kabel vanuit HDMI 2 arc verplaats naar HDMI 1. Het signaal valt dan wel steeds uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Kan ook een handshake probleem zijn maar klinkt meer alsof het hdmi board kapot is.

Ik heb een b6 met een marantz 7010 en heb ook veel problemen gehad. Truc was altijd om op de marantz de inputs te wijzigen. Dus als je bijvoorbeeld game wilt dan eerst even op mediaplayer en dan weer terug naar game.

Krijg je overigens wel het marantz menu in beeld op je tv? Zo niet dan is er wellicht meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwin50
Dank voor je reactie. Het menu beeld van marantz krijg ik soms wel in beeld. Maar niet altijd. Als ik wissel van HDMI ingang heb ik even signaal en dan kan ik het menu openen.
Zonder beeld krijg ik 9/10 geen menu geopend. Dat is ook het vreemde : niet constant dus vrees een defect. Zit dat dan in de receiver of tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Vrees de tv maar je zal moeten gaan uitsluiten. Zit er nog een 2e hdmi out op je marantz? Zo niet dan zal je hem aan een andere tv moeten hangen of een andere versterker aan je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwin50
HDMI out voor zone2 even snel geprobeerd. Lijkt video beter /sneller en stabieler te tonen. Alleen geen arc instelling. Ik vermoed dat arc instelling mogelijk roet in het eten gooit.

Zone 2 zonder arc is geen permanente oplossing.
Kleine update : ook met zone2 valt het beeld soms op zwart...

[ Voor 11% gewijzigd door rwin50 op 09-06-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwin50
Zojuist weer tv en receiver naar fabrieksinstellingen . Alle kabels eruit en stap voor stap inrichten : tv gaat goed, receiver inpluggen en menu wordt netjes getoond. Laatste stap om extra input in te stellen dus verschuif de receiver wat zodat ik deze kan inpluggen. Nog voordat ik de HDMI van erin stop van de horizon valt het signaal weg.. toeval? Of zou er 'iets' los zitten in receiver??
Omdat alles zo willekeurig lijkt ga ik dit vermoeden.. iemand suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Al een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwin50
Ja heb ik geprobeerd. Direct horizon verbinden met tv (zowel hdmi 1 & 2) werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
As we speak viel mijn beeld net weg op de tv terwijl ik een filmpje keek via een mediaspeler aangesloten op de marantz. Begonnen met uitsluiten en al gauw was het duidelijk dat het aan de hdmi poort ligt. Nu in een andere poort gestopt en geen problemen meer.

App op de telefoon kan de marantz ook niet vinden vanavond en heb ook al een tijdje vage problemen met mijn rechter front speaker. Denk dat er iets teveel bespaard is op kwaliteit bij marantz of ik heb een maandagmorgenmodelletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:20
Wat ik niet duidelijk krijg is of je de Horizon box en PS4 al direct op de TV hebt aangesloten en wat dat doet. Dat zou je makkelijk moeten laten vaststellen waar het probleem ligt. Marantz heeft al sinds jaar en dag last van HDMI handshake problemen en al helemaal zodra ARC erbij komt kijken. ARC is echt the root of all evil. Hoe dan ook, wissel geen HDMI kabels met de apparatuur ingeschakeld. De kans dat je dan een HDMI board frituurt is aanzienlijk.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwin50
Dank voor je reactie. Direct hdmi verbinden tussen tv en horizon werkte wel. Vandaar mijn conclusie dat de receiver boosdoener is. Echter vanochtend wederom alles naar fabrieksinstellingen geplaatst en weer een andere hdmi kabel gebruikt. De inrichting compleet met arc kunnen instellen en het werkt allemaal naar behoren.
of het nu aan de kabel ligt vraag ik me nog steeds gezien eerder testen met een andere kabel. Ik blijf er nu even vanaf en bekijk de stabiliteit.

Weet iemand welke receiver(s) hier wel goed mee omgaat? Je mag toch verwachten van een vrij dure receiver dit gewoon goed te kunnen verwerken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:20
rwin50 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:27:
Dank voor je reactie. Direct hdmi verbinden tussen tv en horizon werkte wel. Vandaar mijn conclusie dat de receiver boosdoener is. Echter vanochtend wederom alles naar fabrieksinstellingen geplaatst en weer een andere hdmi kabel gebruikt. De inrichting compleet met arc kunnen instellen en het werkt allemaal naar behoren.
of het nu aan de kabel ligt vraag ik me nog steeds gezien eerder testen met een andere kabel. Ik blijf er nu even vanaf en bekijk de stabiliteit.

Weet iemand welke receiver(s) hier wel goed mee omgaat? Je mag toch verwachten van een vrij dure receiver dit gewoon goed te kunnen verwerken :(
Het is fout gegaan toen de van oudsher hifi fabrikanten hun receivers vol gingen proppen met spullen waar ze eigenlijk geen kaas van hebben gegeten. Marantz heeft legendarische versterkers en CD-spelers gebouwd (zelfs luidsprekers!), maar sinds het HDMI en streaming tijdperk is begonnen draait het alleen nog maar om kwantiteit (veel opties en spannende getallen waar de consument dwangmatig veel om geeft, maar eigenlijk niet nodig heeft) en een stuk minder kwaliteit. Niet dat dit je probleem verder oplost...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwin50
Na een paar uur stabiel kijken wederom storing in beeld. Mag ik concluderen dat de receiver defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Major_ton schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:53:
[...]

Het is fout gegaan toen de van oudsher hifi fabrikanten hun receivers vol gingen proppen met spullen waar ze eigenlijk geen kaas van hebben gegeten. Marantz heeft legendarische versterkers en CD-spelers gebouwd (zelfs luidsprekers!), maar sinds het HDMI en streaming tijdperk is begonnen draait het alleen nog maar om kwantiteit (veel opties en spannende getallen waar de consument dwangmatig veel om geeft, maar eigenlijk niet nodig heeft) en een stuk minder kwaliteit. Niet dat dit je probleem verder oplost...
Is dat zo? Het ligt volgens mij simpelweg aan de kwaliteit van de laatste jaren, gebruik tenslotte al een jaar of 10 verschillende Marantzen maar de al die HDMI-issues zijn van de laatste jaren (eerst Onkyo nu lees ik veel over Marantz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwin50
Afgelopen dagen zonder receiver aan de slag gegaan: dus horizon en ps direct op tv. Hdmi 1 is stabiel, hdmi 2&3 echter niet. Dus lijkt toch te zitten in hdmi board televisie. Lg reparatieservice ingepland volgende week en vermoedelijk vervangen van het board. Hopelijk einde in zicht.
Update:
Monteur heeft obv klachten een nieuw hdmi board geplaatst. Problemen zijn opgelost!! :*)

[ Voor 14% gewijzigd door rwin50 op 02-07-2017 19:45 ]

Pagina: 1