Beste Tweakers,
Ik ben aan het overwegen om een HTPC te kopen voor 4K content. Daarvoor beantwoord ik hieronder eerst de vragen die standaard worden gesteld bij het aanmaken van een topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb niet echt een limiet, ik ben me meer aan het oriënteren op de kosten waarna ik kan overwegen of ik het systeem daadwerkelijk wil kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk nodig te hebben:
Merken waar ik wel tevreden over ben:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie me kunnen sturen in het kiezen van hardware voor mijn HTPC, en mij eventueel kunnen overtuigen of ik het systeem daadwerkelijk ga kopen. Ik wil graag weten welke hardware ik nodig heb om mijn genoemde doelen te bereiken. Het kostenplaatje dat daar bij komt kijken laat mij beslissen of ik het daadwerkelijk ga aanschaffen.
Wat ik zelf tot nu toe in gedachte had als hardware staat hieronder in mijn wishlist. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en waar ik nog op kan besparen, of juist niet op moet besparen. En natuurlijk waarom.
Ik ben aan het overwegen om een HTPC te kopen voor 4K content. Daarvoor beantwoord ik hieronder eerst de vragen die standaard worden gesteld bij het aanmaken van een topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Kodi op OpenElec draaien als systeem
- Afspelen van 4K films en series
- Kunnen besturen vanaf de bank
- Optioneel ook SteamOS draaien voor simpel gamen met console-controller
Ik heb niet echt een limiet, ik ben me meer aan het oriënteren op de kosten waarna ik kan overwegen of ik het systeem daadwerkelijk wil kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk nodig te hebben:
- CPU - Iets rond de Intel Core i3, maar wel zuinig om koel en stil te werken
- RAM - 8GB voor het geval ik nog wil gamen. Upgraden kan altijd nog
- GPU - Ben ik nog niet over uit. Als dit niet nodig is voor Kodi op 4K, dan niet. Gamen is geen must
- SSD - 120GB voor OS en dergelijke, bij voorkeur M.2 om ruimte te besparen in de kast
- HDD - Geen, en als ik het toch nodig heb dan trommel ik wel wat op
- MOBO - Mini-ITX board om in de kast te passen
- PSU - SFX-voeding, volledig modulair. Boven de 300W gok ik
- CASE - Strakke platte kast voor in het TV-meubel (stil)
Merken waar ik wel tevreden over ben:
- Corsair - goede service en vind het mooi spul
- Asus - Tevreden over hun hardware, staan vaak wel hoog aangeschreven
- MSI - Staat toch wel vaak hoog aangeschreven, vind het ook mooi spul
- Intel - Want ik wil geen kachel onder m'n TV
- Nvidia - Heb ik wat meer ervaring mee, voor m'n gevoel beter
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
- Kleine kast (voor onder TV meubel)
- Stil (vooral bij afspelen van films en series)
- Energieverbruik is niet heel relevant, maar is vaak evenredig aan hoe koel en stil ie is.
- Te bedienen van afstand (afstandsbediening ofzo dat werkt op Kodi)
- Op te starten van afstand (met diezelfde afstandsbediening ofzo)
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie me kunnen sturen in het kiezen van hardware voor mijn HTPC, en mij eventueel kunnen overtuigen of ik het systeem daadwerkelijk ga kopen. Ik wil graag weten welke hardware ik nodig heb om mijn genoemde doelen te bereiken. Het kostenplaatje dat daar bij komt kijken laat mij beslissen of ik het daadwerkelijk ga aanschaffen.
Wat ik zelf tot nu toe in gedachte had als hardware staat hieronder in mijn wishlist. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en waar ik nog op kan besparen, of juist niet op moet besparen. En natuurlijk waarom.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-7100T Boxed | € 129,- | € 129,- |
1 | Asus B150I PRO GAMING/AURA | € 100,43 | € 100,43 |
1 | MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G | € 141,- | € 141,- |
1 | Silverstone Milo ML06-E | € 92,32 | € 92,32 |
1 | Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Epsilon Mele F10 Deluxe | € 24,50 | € 24,50 |
1 | Corsair SF450 | € 86,05 | € 86,05 |
1 | Samsung 850 EVO M.2 120GB | € 84,99 | € 84,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 724,24 |