Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 931647

Topicstarter
Ik heb per ongeluk mijn telefoon in het water laten vallen waardoor de aan/uitknop het niet doet. Nu heb ik mijn telefoon leeg laten lopen en heb ik heb wel aan de praat kunnen krijgen door random knoppen in te drukken. Als ik de volume up, volume down en home button enkele seconden tegelijk indruk, gaat de telefoon herstarten. Dan krijg ik een scherm met installing system update maar daarna no command. Daarna kom ik in de Android Recovery, maar ik kan niks selecteren doordat m'n powerbutton dus niet werk.

Als ik mijn telefoon met USB aan mijn PC probeert te verbinden, kan de PC mijn telefoon niet vinden. Ik heb ook geprobeerd te selecteren door een toetsenbord met USB aan mijn telefoon aan te sluiten maar dat werkt ook niet.

Wat kan ik nu het best doen? Is er een andere manier om te selecteren of mijn telefoon aan te krijgen? Of kan ik beter de powerbutton laten maken? Zoja, is het dan zeker dat mijn powerbutton zal werken aangezien die kapot is door waterschade?

Het gaat om een Samsung Galaxy S6 - SM-0920F

Beste antwoord (via Anoniem: 931647 op 10-06-2017 11:49)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:28

Zorian

What the fox?

Ga er maar vanuit dat je hem mag laten repareren en daarvoor mag gaan betalen. Water vind een telefoon nooit grappig, tenzij je 1 model hoger had gehad. De S7 is wel waterbestendig namelijk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:28

Zorian

What the fox?

Ga er maar vanuit dat je hem mag laten repareren en daarvoor mag gaan betalen. Water vind een telefoon nooit grappig, tenzij je 1 model hoger had gehad. De S7 is wel waterbestendig namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Ja toch wel, dan moet ik hem maar gewoon laten repareren. Wie zo dom is om z'n mobiel in de wc te laten vallen moet maar betalen. Bedankt voor je aw in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Wel na het doorspoelen hoop ik? ;-)
Maar klinkt inderdaad als een hardware defect. Even föhnen op de button helpt ook niet? Of even een paar dagen goed droog wegleggen en nogmaals proberen. Mocht het dan nog steeds niet werken dan laten repareren of gewoon 2de hands een ander halen, is waarschijnlijk goedkoper ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
palthe schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:08:
Wel na het doorspoelen hoop ik? ;-)
Maar klinkt inderdaad als een hardware defect. Even föhnen op de button helpt ook niet? Of even een paar dagen goed droog wegleggen en nogmaals proberen. Mocht het dan nog steeds niet werken dan laten repareren of gewoon 2de hands een ander halen, is waarschijnlijk goedkoper ook nog.
Hij heeft nadat het gebeurd is een paar dagen in de rijst gelegen. Knop heeft het niet meer gedaan erna, maar ik kon mijn telefoon wel op een andere manier aankrijgen en gewoon gebruiken. Maar nu is de batterij dus leeggegaan en zit ik vast in die Recovery. Misschien lukt het nog om wat bij de verzekering te regelen en anders moet ik het zelf maar betalen.