Vandaag was ik even een drankje aan het doen bij een restaurantje in Rotterdam. Op een gegeven moment zag ik iemand van de bediening buiten op het terras de stekker van een stekkerdoos weer in de stekkerdoos doen. In eerste instantie moet ik er alleen om lachen aangezien ik het idee had dat ze niet begrepen dat het zo nooit ging werken. Misschien maar goed ook dacht ik aangezien de stekkerdoos overduidelijk sinds gisteravond in de bosjes (in de regen) gelegen had en continu aan het druppelen was van het water.
Helaas bleek dit niet het geval, daarna kwam er een kabel uit diezelfde bosjes waar een, eveneens flink druppelende, stekker uit kwam. Deze werd ook in de stekkerdoos gestoken. In eerste instantie dacht ik dat het misschien voor nog wat andere lampen was maar dit bleek niet het geval, deze kabel liep naar binnen waarna de persoon binnen in het restaurant de stekker aan de andere kant (ja, mannetje-mannetje) in het stopcontact stak om de stroom erop te zetten.
Goed, overduidelijk erg gevaarlijk en een slecht idee
Maar waar moet je zoiets melden? De staf wist er overduidelijk vanaf aangezien ze het zelf in zo'n loopje aangesloten hebben.
Fototjes:
[edit] image urls aangepast, die van google werken maar tijdelijk blijkbaar
http://imgur.com/a/WxJgC

PS: Het is niet mijn plan het restaurant in problemen te brengen of iets dergelijks, het was voornamelijk ook een vraag van waar je zoiets uberhaupt zou moeten melden
Helaas bleek dit niet het geval, daarna kwam er een kabel uit diezelfde bosjes waar een, eveneens flink druppelende, stekker uit kwam. Deze werd ook in de stekkerdoos gestoken. In eerste instantie dacht ik dat het misschien voor nog wat andere lampen was maar dit bleek niet het geval, deze kabel liep naar binnen waarna de persoon binnen in het restaurant de stekker aan de andere kant (ja, mannetje-mannetje) in het stopcontact stak om de stroom erop te zetten.
Goed, overduidelijk erg gevaarlijk en een slecht idee

Fototjes:
[edit] image urls aangepast, die van google werken maar tijdelijk blijkbaar
http://imgur.com/a/WxJgC

PS: Het is niet mijn plan het restaurant in problemen te brengen of iets dergelijks, het was voornamelijk ook een vraag van waar je zoiets uberhaupt zou moeten melden
[ Voor 40% gewijzigd door Wolfboy op 10-06-2017 12:07 ]