GPU aansluiten met losse 6 en 8 pin op RM650X, kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik vraag mij af of ik mijn GPU (GTX970-G1) kan aansluiten op mijn voeding (Corsair RM650X) met een losse 6 pin en losse 8 pin. (Twee losse kabels dus)

Momenteel zit er 1 kabel tussen van een 8 pin (uit de PSU) gesplitst naar 2x 6+2 (In de GPU)

Ik stel deze vraag omdat ik van Cablemod een set heb gezien met een losse 8 en 6 pin, namelijk:

https://cablemod.com/prod...86-pin-series-black-blue/

Bij voorbaat dank voor reacties,

Groetjes
Teddy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn extensions. Dat betekent dat je de bestaande kabel gebruikt en daar de extensions op aansluit en die vanachter het moederbord naar de videokaart laat lopen. De 2e originele pci-e kabel heb je niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:11
Bedoel je dat je 2 kabels hebt die van voeding tot gpu gaan, in tegenstelling tot een kabel die aan een kant 1 stekker heeft die de voeding in gaat en aan de andere kant 2 die de gpu in gaan?

Dit zou geen enkel probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:34:
Het zijn extensions. Dat betekent dat je de bestaande kabel gebruikt en daar de extensions op aansluit en die vanachter het moederbord naar de videokaart laat lopen. De 2e originele pci-e kabel heb je niet nodig.
Ah je hebt gelijk... het zijn inderdaad extensions. Deze kan ik wel direct aansluiten op mijn huidige kabel.

Na flink wat zoeken heb ik ook gevonden dat ik twee aparte kabels direct op mijn voeding kan aansluiten.

Bedankt voor de reactie!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flamesz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:35:
Bedoel je dat je 2 kabels hebt die van voeding tot gpu gaan, in tegenstelling tot een kabel die aan een kant 1 stekker heeft die de voeding in gaat en aan de andere kant 2 die de gpu in gaan?

Dit zou geen enkel probleem moeten zijn.
Ja dat bedoel ik! Na flink wat zoeken heb ik gevonden dat het inderdaad mogelijk is, en zelfs vaak wordt geadviseerd.

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 19:24 ]