Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toekomstige upgrade

Pagina: 1
Acties:

• JorisDeVos
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-03-2022
Hoi tweakers
Ik heb het systeempje in elkaar gezet en het gaat best goed maar ik wilde graag even een plan maken voor de toekomst.

Mijn vraag
Wat is op basis van mijn huidige systeem de plaatsen waar ik het best kan toevoegen voor betere prestaties.
Ik wil de opgegeven componenten behouden maar vraag me af of bv extra RAM veel zal opleveren + de videokaart mag gerust vervangen worden als dat de prestaties verbeterd. de andere dingetjes blijven en zouden samen met een nieuwe gpu mooi moeten samenwerken zonder ergens te bottlenecken. dit is een budget systeem en dat houden we graag zo maar aangezien alles momenteel behoorlijk werkt ben ik niet gehaast.

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed
pricewatch: ASRock B250M-HDV
pricewatch: Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB 1x
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
pricewatch: NZXT Source 220 (blauwe leds)
pricewatch: Kingston SSDNow V300 240GB

gpu: die wss het meest beperkend is: gigabyte 2GB D5 750Geforce wederom niet vindbaar online.

Dus samenvattend:
Componenten uit pricewatch behouden.
Goede video kaart die niet wordt gebottlenecked door de rest van de budget setup?
Heeft het zin om een 2de ram partitie bij te steken? (ik dacht dan nogmaals dezelfd toe te voegen)?

(Bonus: ik run nu nog Win7 op de PC maar heeft wel wat software hardware conflicten. tips voor een relatief goedkope win10 die ik op het volgend systeem over een jaar of 2 kan gebruiken zeer welkom)

Thx _/-\o_
Joris

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Ik zie geen eisen die je stelt, maar ik zou een videokaart als de RX570 pakken, helaas zijn die slecht leverbaar. Als je niet lang wil wachten kun je of een gtx1050ti of een gtx1060 pakken. Geheugen bijprikken is inderdaad ook wel een goed idee.

product: Microsoft Windows 10 Pro NL
Ik zou deze windows pakken, je krijgt een code toegestuurd, je moet zelf een bestandje downloaden van de microsoft site en die zet dan op je pc. (Geen idee hoe het gaat als je computer al 'werkt'.)

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:23

Squats

Wereldreizende tweaker

Alles tot de 570 wordt niet tegengehouden door de g4560, de 580/1060 lichtelijk. Gamersnexus heeft er een video over. In deze categorie moet je de sterkste kaart kopen die je je kan veroorloven, die hebben namelijk een betere prijs/prestatie dan de echte budgetkaarten.

Bericht ontvangen uit China

• JorisDeVos
Hey bedankt al voor de tips.
eisen zijn niet groot. Het enige dat ik verwacht is dat het klopt met de rest van het systeem en dan ga ik inderdaad naar die 570 580 kaartjes kijken. als ik @Menno02 dan volg steek ik er ook nog een crucial kaartje bij om naar 16g ram te gaan.
wel gek dat windows 10pro 64bit voor 20 euro gaat maar das goed nieuws voor mij :)

Hebben jullie misschien een kaartje dat je uit ervaring ofzo goed vindt?
zelf kwam ik deze tegen:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 650 OC 4GB

[ Voor 15% gewijzigd door JorisDeVos op 09-06-2017 18:09 ]

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
JorisDeVos schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:06:
Hey bedankt al voor de tips.
eisen zijn niet groot. Het enige dat ik verwacht is dat het klopt met de rest van het systeem en dan ga ik inderdaad naar die 570 580 kaartjes kijken. als ik @Menno02 dan volg steek ik er ook nog een crucial kaartje bij om naar 16g ram te gaan.
wel gek dat windows 10pro 64bit voor 20 euro gaat maar das goed nieuws voor mij :)

Hebben jullie misschien een kaartje dat je uit ervaring ofzo goed vindt?
zelf kwam ik deze tegen:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 650 OC 4GB
Dat is een GTX650 uit 2014, je moet een RX570/GTX1050ti/GTX1060 hebben zoals je zelf ook zei. ;)

• JorisDeVos
ooh pfffrt :o daarom ben ik dus op tweakers *brainfart*

Ik heb heel de nacht opgezocht en gekeken naar benchmarks en systemen gelijkaardig aan de mijne met verschillende kaarten. dank voor de gegeven richting ik ben bij deze kaart uitgekomen. de 2 DVI sloten spreken me enorm aan voor mijn 2 schermen aangezien die geen HDMI poorten hebben en ik liever niet met transformator kabels werk. Verder is de 1060 overal performancewise in mijn specifiek systeem het verst dat je kan gaan voor de prijs (en verkrijgbaarheid). Hoewel de CPU af en toe kan falen en de gpu zal bottlenecken in heel high end gaming scenarios (die ik waarschijnlijk niet zal gebruiken.) Leek het me toch de moeite om de 1050TI over te slaan.

pricewatch: Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G

Er is 1 probleem dat me wat zorgen baart. De meeste retailers raden een min 500W supply aan. Zoals jullie weten heb ik een 400W supply. In de Best buy guides van tweakers zag ik echter dat men dit wel eens vaker doet (de aangegeven minimum wattage negeren) en ik hoop dat ik dat ook kan :D. Als dit jullie een goede kaart lijkt let me know. Als er beter alternatief bestaat van niet meer dan 260 euro hoor ik het ook graag. Als de power supply inderdaad een probleem is weet ik dit uiteraard ook graag op voorhand.

Grtz

[ Voor 216% gewijzigd door JorisDeVos op 11-06-2017 01:13 ]

• JorisDeVos
kan iemand me hier feedback over geven? :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan het toch ook zelf uitrekenen?
Maximaal zal je grafische kaart 120 watt trekken
Je cpu zit op max 54
Zeg de rest van je systeem op 60 watt

Totaal maximaal nodig: ongeveer 230 watt
Verder heb je een goede voeding dus....

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:49
Die 400 watt is prima!

• JorisDeVos
_/-\o_ ok top als jullie het ook goed zien komen ga ik voor deze. Ik had het idd uitgerekend maar omdat de retailer "500w" aangaf was ik wat zenuwachtig! maar top thx guys

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Je kan het altijd nog even door www.pcpartpicker.com gooien. Die website kijkt of alles compatibel is. En of je voeding goed is

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Pagina: 1