Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaibouter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 09:22
Mijn vraag

Mijn huidige setting trekt PUBG (player unknown's battlegrounds) niet (in elk geval niet vloeibaar genoeg).
Ik ben verslaafd aan het spel en ik merk dat ik een duidelijke handicap heb door frame drops op het moment dat veel spelers (5+) bij elkaar in de buurt komen. Helaas is dat in het spel tegen het einde altijd het geval!
Nou heb ik al gelezen dat het spel uitermate ruk geprogrammeerd is (niet dat ik er verstand van heb maar google het en dan zie je zelf de verschillende bronnen) maar dat het beter kan draaien dan bij mij het geval is wordt bewezen door het aantal andere spelers dat in het begin bijvoorbeeld wel een wapen kan oppakken, ik moet enige tijd wachten voordat mijn computer mijn input begrijpt dan wel wil verwerken.

Relevante software en hardware die ik gebruik

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,-€ 184,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64bit€ 48,-€ 48,-
1Scythe Mugen 4€ 42,85€ 42,85
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 80,-€ 80,-
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 65,29€ 65,29
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 469,09

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb alle websites met enigszins plausibele oplossingen wel geprobeerd. Grafische kaart op prestatiegericht zetten, in steam wat rondklooien met launch opties en uiteraard de ingame settings veranderd. Als ik alles op very low zet met viewing distance op ultra dan loopt het spel prima soepel. Nou dacht ik, boeiend dat het spel minder mooi is het gaat toch alleen maar om de viewing distance... right? WRONG
Voorzover ik het begrijp (ik ben echt een complete leek op dit soort dingen dus graag voorzichtig mij afbranden tot aan mijn veters als ik het mis heb) rendered een groter gedeelte van de map op hogere settings waardoor een poppetje ver weg makkelijker te spotten is omdat het scherper afsteekt tegen de hogere texture o.i.d.

Nouja, anywayz, ik heb een 2 jaar oude computer ben er heel blij mee moet volgens mij nog best aardig meekomen, ik zoek een easy quick fix waarmee PUBG beter kan draaien!?

Ik heb overigens 2 schermen aanstaan, ik weet niet of dat een probleem kan vormen. Het andere scherm zit op zo'n vage DVI kabel. Ik weet even niet welke DVI precies!

Indien een cheap fix niet tot de mogelijkheden behoort dan graag de oplossing alsnog dan weet ik waar ik voor moet sparen!

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,

Kai

Beste antwoord (via kaibouter op 09-06-2017 21:42)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Er is geen cheap fix, ook mensen met 7700K's lopen hier nog tegen aan.
Upgrades doen voor PUBG heeft dan ook geen tot weinig zin, wacht de updates af en speel tot die tijd op very low.

Tip: AA ultra, Textures high, shadows low, rest very low.

[ Voor 14% gewijzigd door unfor op 09-06-2017 18:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
PUBG lijkt redelijk single threaded CPU gelimiteerd: http://www.tweaktown.com/...d-cpu-gpu-war/index7.html. Ik denk dat deze het probleem is en niet je

Gezien je één van de tragere quadcores hebt voor je platform, die maar 3,4GHz turbo doet, zou je kunnen upgraden naar een sneller geklokte Core i5 of Core i7. Je kunt wel niet overklokken op je moederbord, maar vooral een Core i7 4790K is zo al enorm hoog geklokt. Kijk hier al eens tussen categorie: Processors. Ze zijn ook nog nieuw te krijgen, bv pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed.

Alternatief is moederbord, CPU en RAM in één keer te vervangen voor een Core i5 7600 of beter (en daarbij horend moederbord en DDR4). Maar upgraden naar een 4790K zou bijna op hetzelfde neerkomen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Er is geen cheap fix, ook mensen met 7700K's lopen hier nog tegen aan.
Upgrades doen voor PUBG heeft dan ook geen tot weinig zin, wacht de updates af en speel tot die tijd op very low.

Tip: AA ultra, Textures high, shadows low, rest very low.

[ Voor 14% gewijzigd door unfor op 09-06-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaibouter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 09:22
Thanks, dan zit ik hem uit tot ze hem aan de kant van de developers optimaliseren. En tegen die tijd vraag ik opnieuw hoe ik het kan optimaliseren omdat er tegen die tijd vast wel nieuwe zooi uit is!