Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Excel] Aantallen tellen tussen en buiten bepaalde waardes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik wil het volgende bereiken in Excel 2010 om ingangscontroles te kunnen uitvoeren. Er is:

- een minimale tolerantie 698 (cel B9)
- een maximale tolerantie 702 (cel B10)
- een minimale acceptatie 695 (cel B11)
- een maximale acceptatie 705 (cel B12)

Het doel is om te tellen hoeveel onderdelen er buiten de tolerantie maten vallen en hoeveel er buiten de acceptatie maten vallen.

Formule 1:
Buiten tolerantie: aantallen tellen tussen B9 en B11 (waarde B9 en B11 dus niet meegerekend)
Buiten tolerantie: aantallen tellen tussen B10 en B12 (waarde B10 en B12 dus niet meegerekend)

Formule 2:
Buiten acceptatie: aantallen tellen kleiner dan B11 (waarde B11 niet meegerekend en lege velden niet meerekenen)
Buiten acceptatie: aantallen tellen groter dan B12 (waarde B12 niet meegerekend en lege velden niet meerekenen).

De volgende formule heb ik gemaakt, echter kom ik nu niet meer verder. Hij telt nu alleen waardes tussen B9 en B11 en telt ook de waarde van B9 en B11 mee terwijl dat niet de bedoeling is, enkel TUSSEN deze waardes.

=SOMPRODUCT((C23:C32>=B11)*(C23:C32<=B9))

Het bereik waarin ik de waardes in ga vullen is C23:C32

Hebben jullie enig idee hoe de formules moeten worden?

Alle reacties

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

'>' betekent groter dan
'>=' betekent groter dan of gelijk aan.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland