Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Iedereen,

Ik zou graag deze week een nieuwe receiver willen aanschaffen.
Hierbij wil ik de volgende apparaten op mijn receiver aansluiten waarbij ik altijd 4k Beeld wil hebben (met uitzondering van de Horizon box) en de meest recente audio processing codecs worden ondersteund.
  • Playstation 4 Pro (4K)
  • Horizon Box ziggo
  • Mediaplayer (4K)
Ik had zelf al een lijstje met alle formaten die ik minimaal wil.:
  • Dolby Atmos
  • Dolby® TrueHD
  • DTS:X
  • DTS-HD Master Audio™
Graag hoor ik van jullie of ik belangrijke audio formats vergeten ben, ook richting de toekomst en of deze uberhaubt van toepassing zijn voor mijn woonsituatie.

Dan nog even kort over mijn woonsituatie, ik heb een huiskamer van 22 m2 waarbij ik 4 meter van mijn televisie zit. Misschien ga ik over 1/2 jaar verhuizen en wil dan niet opnieuw een versterker aanschaffen.

Ik heb zelf al een beetje onderzoek gedaan en ik kwam uit op de volgende 2 modellen.

Onkyo NR-656
Onkyo NR-676E

Ik heb een budget voor maximaal 550 euro
Ik zie alleen geen verschil tussen de 2 modellen behalve een iets lagere power output
Kan iemand mij hierbij helpen, en heeft iemand eventueel tips voor een andere receiver?

Alvast bedankt,
Sascha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:34:
.........
Ik heb zelf al een beetje onderzoek gedaan en ik kwam uit op de volgende 2 modellen.
Onkyo NR-656
Onkyo NR-676E

Ik zie alleen geen verschil tussen de 2 modellen behalve een iets lagere power output
Kan iemand mij hierbij helpen, en heeft iemand eventueel tips voor een andere receiver?
Ik heb zelf de hoop een beetje opgegeven met dit merk, er worden mij net te veel problemen gemeld waaronder die met de beruchte HDMI boards.
De laatste worden dan wel weer onder coulance gerepareerd dat wel, maar dat zal niet eeuwig doorgaan vermoed ik. ;)

Het merk had ooit een uitstekende reputatie, maar die tijd lijkt intussen voorbij.
Ik heb heb hier van vrienden en familie al meer Onkyo apparatuur moeten herstellen dan mij lief is. :+

Zou zelf liever bij andere merken zoals Denon shoppen.
Check deze Denon AVR-X2300W bijv. eens, die valt netjes binnen je budget en beschikt zo te zien over alle noodzakelijke toeters en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Zelf zou ik inderdaad ook niet snel (meer) voor Onkyo kiezen vanwege de vele problemen die op dit gebied worden gemeld. De hierboven voorgestelde Denon is een goede optie inderdaad. Zelf ben ik meer liefhebber van Yamaha, waarbij je dan bij bijvoorbeeld een pricewatch: Yamaha RX-V581 Titanium uit zou komen. Uiteraard is het op basis van de gegeven informatie erg moeilijk om opties aan te dragen. Veel hangt samen met de speakers die je erop aansluit, maar ook persoonlijke voorkeur.
De beste methode om je receiver te kiezen is toch nog altijd door te gaan luisteren, maar neem zoals gezegd ook de ervaringen van anderen met o.a. HDMI verbindingen mee om niet voor vervelende verrassingen te komen te staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op jongens, dat probleem geld alleen bij de oudere series van Onkyo. Het merk heeft nog steeds een prima reputatie.

Iets meer verdiepen in het issue mag soms best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Ja die Onkyo 609, die is echt berucht.. goed. Althans, bij mij dan, hij staat hier met tv/films/series kijken altijd aan en voor muziek en dat al 5 jaar. Geen centje pijn.

Dus ondanks dat ik de klachten ken, zou ik juist wél voor Onkyo kiezen als het zo uitkwam - dit is mijn 2e Onkyo, de eerste is een 409 SR505E geweest en nu al zo'n 10 jaar oud en draait nog altijd dagelijks bij een vriend van me die ik hem heb gegeven 5 jaar terug zo van 'zie maar hoe lang die nog mee gaat'. Nog eens 5 jaar dus.

Maargoed, andere merken zijn ongetwijfeld ook erg goed - maar tis dus niet zo dat Onkyo slechte kwaliteit is, ze hebben een periode slechte HDMI boards/connectors gemaakt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:22:
Kom op jongens, dat probleem geld alleen bij de oudere series van Onkyo. Het merk heeft nog steeds een prima reputatie.
Iets meer verdiepen in het issue mag soms best.
Ik verdiep mij alweer een jaar of 40 in dit merk, is dat lang genoeg voor je?? :)

Maar "goede reputatie" nou nee, die tijd is geweest.
Ik heb dit topmerk langzaam maar zeker zien afglijden en toen daar de goofy HDMI boards bijkwamen ging bij mij de deur even comfortabel op slot.

Iedereen en alles krijgt van mij eerlijke tweede kansen, maar tot nu toe heb ik nog niets gezien dat zich daar ook maar een beetje voor kwalificeert. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verhaal gaat op voor alle zogenaamde "topmerken" in het gewone consumentencircuit.. Denon, yamaha, Marantz, Pioneer etc, hebben de afgelopen tien, twintig jaar allemaal concessies moeten doen om het hoofd boven water te houden. Dat vroeger alles beter was klopt maar dat geld dus niet alleen voor Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:26
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:34:
Onkyo NR-656
Onkyo NR-676E

De TX-NR676e is het nieuwe model, de TX-NR656 het model van vorig jaar uit dezelfde serie. Vandaar dat de verschillen niet gigantisch zullen zijn. Maar alleen verschil in vermogen? Ik zie zo nog wel wat andere dingen, gewoon te halen uit de Datasheet op de site van Onkyo.

Tevens een schopje naar CEA aangezien dit onder aankoopadvies valt, AUD > CEA.
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:43:
[...]

Ik verdiep mij alweer een jaar of 40 in dit merk, is dat lang genoeg voor je?? :)
Toch heeft @ciris wel een punt. De issus met Onkyo zijn vooral van de afgelopen tien jaar tot de series van een modeljaar of 3 (4?) geleden. Vanaf de TX-SRxx6 reeks beginnen de issus. Die series en de jaren daarna zijn allen vol problemen geweest en worden tot 2018 gratis opgelost door het vervangen van (HDMI)boards tot eventueel korting bij aanschaf van een nieuwer model. Met de modellen dat Onkyo Audyssey heeft laten vallen en hun eigen Room EQ Software is gaan gebruiken zijn de issues een stuk minder. Niet meer zo veel dat verlengede garantie nodig is. Natuurlijk gaan er nog receivers kapot, maar dat heb je bij elk merk. Heeft deels ook te maken met hoe men hun receiver behandelt (plaatsing in een meubel).

Ik ben het er mee eens dat de periode van problemen wel zo lang is om een eventueel vertrouwen in dit merk kwijt te raken. De oplossing van het verplaatsen van HDMI boards is zeker tijdelijk aangezien ook de vervangende boards weer kunnen sneuvelen. Maar als je een TX-NR606 hebt uit ergens in 2008 dan mag het apparaat ook wel een keer op zijn na tien jaar. Haast geen één merk bouwt meer de kwaliteit zoals ze ooit deden. Ook een Denon en Marantz niet. Waarmee je ook niet meer weg komt met een receiver van tien jaar oud. Met de snel groeiende HDMI standaarden loop je zo weer achter met een receiver.

Dus nu niet meer voor Onkyo kiezen is zeker een begrijpelijke keuze, maar puur door het HDMI board-probleem zouden de twee gekozen opties van TS niet af te hoeven worden geschoten.
NiGeLaToR schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:27:
...de eerste is een 409 geweest....
409? De TX-SR309 en de TX-NR509 ken ik, maar volgens mij is Onkyo pas in latere modeljaren begonnen met de 400 serie.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 09-06-2017 16:55 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
FeaR schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:52:

409? De TX-SR309 en de TX-NR509 ken ik, maar volgens mij is Onkyo pas in latere modeljaren begonnen met de 400 serie.
Je hebt gelijk! Het was de SR505E! Gekocht in 2007 en still going strong :+

@FeaR mijn 609 staat in een heel krap meubel, met wel wat ventilatie achter - maar draait soms flink lang op hoog volume met 6ohm speakers in bi-amp. Dan vragen we veel van de receiver. Ik kan hem zelfs max volume zetten zonder dat de speakers het begeven, of de versterker. Wellicht helpt de hitte juist tegen het HDMI bord probleem - net als dat je de Xbox RROD kon verhelpen door 'm te heet te laten worden zeg maar. Beetje boeren(on)logica, maar toch.

Enfin - ik zou ooit wel een nieuwe receiver willen die ook de apple airplay functie ondersteunt, dat is de enige reden dat ik nog een appletv heb staan. En spotify connect. Ondanks dat er in de 609 een spotify iets zit werkt dat niet echt super.

[ Voor 47% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-06-2017 17:11 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
NiGeLaToR schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:07:
[...]
Dan vragen we veel van de receiver.
Dat valt allemaal best nog wel mee. Verbruik van een receiver is veelal DSP en andere chips en niet de eindversterkers. 6 Ohm, Bi-Amp, dat maakt allemaal zo veel niet. Zet er eens een paartje Apogee Scintilla achter, dan praten we over veel vragen :P Idem met "max volume" ook daar zijn niet alle merken even eerlijk over. Dat was trouwens ook Onkyo die met de TX-SRxx6 serie. Opgeven dat ze honderd pluss Watt hebben en dan in praktijk net de 35 Watt halen in het geval bij een TX-SR606. Nog steeds genoeg voor een huiskamer, daar niet van. Maar ik snap je punt ;) Dat van te warm wordende chipsets zag je in de hogere modellen vooral terug aangezien de Audyssey chip ook een behoorlijk heethoofd is. Het sneuvelen van Onkyo's heeft meerdere oorzaken.

Het is net als de Silicon Lottery bij CPU's en GPU's. De ene batch Onkyo's doet het perfect en de andere hebben geen centje pijn. Ik ken mensen met een high end Integra (pre/pro, dus zonder eindversterkers) waarvan het board sneuvelt en je hebt mensen zoals jij die al jaren van hun Onkyo genieten zonder een centje pijn terwijl ze hem echt volledig benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nu is Integra natuurlijk gewoon Onkyo, dus daar heb je het al :P

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jorgen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:33:
Nu is Integra natuurlijk gewoon Onkyo, dus daar heb je het al :P
Dat is ook de reden dat ik ze altijd gewoon in één adem noem. Wat direct ook het punt van Integra dealers (en veelal eigenaren) onderuit haalt dat Integra echt andere onderdelen gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
FeaR schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:29:
[...]
Het is net als de Silicon Lottery bij CPU's en GPU's. De ene batch Onkyo's doet het perfect en de andere hebben geen centje pijn. Ik ken mensen met een high end Integra (pre/pro, dus zonder eindversterkers) waarvan het board sneuvelt en je hebt mensen zoals jij die al jaren van hun Onkyo genieten zonder een centje pijn terwijl ze hem echt volledig benutten.
Was ook niet het versterkerdeel wat sneuvelde las ik.. dus dan is een slechte batch chips een nachtmerrie.

Maar qua speakers heb ik geen electrostaten inderdaad, maar wel Infinity Delta 30's, Delta Center en Delta 70's. De 505E maakte nog wel wat hoorbaar geluid op 100% volume uit de 70's, maar met de 609 is het Bi-Amp aangesloten goed te doen.

Overigens als ik m'n wensenlijstje bij elkaar klik dan kom ik nog steeds op een Onkyo uit - is het nog steeds zoveel bang-for-buck?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
NiGeLaToR schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:51:
[...]
Overigens als ik m'n wensenlijstje bij elkaar klik dan kom ik nog steeds op een Onkyo uit - is het nog steeds zoveel bang-for-buck?
Dat en ze implementeren nog steeds erg snel nieuwe standaarden en/of features op hun modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:44
Momenteel voor € 399 via Saturn verkrijgbaar, update omdat ik meer dan 3 HDMI HDR ondersteunde ingangen nodig heb. Of toch gaan voor een vergelijkbare Denon AVR X 2400, welke wel bijna 250 A 300 € meer kost? Heeft als voordeel nog 2 meer HDMI HDR ingangen, en eARC?
Pagina: 1