Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Hmm het is geen briljante koeler, maar dit klinkt alsof hij geen lekker contact maakt met de CPU.
Heb je de koeler al eens geprobeerd opnieuw te plaatsen met ook nieuwe koelpasta?
Heb je de koeler al eens geprobeerd opnieuw te plaatsen met ook nieuwe koelpasta?
Ik denk ook eerder dat die geen goed contact maakt dan dat die 'te licht' is.
Ding maakt gebruik van push-pins en dan hoeft er maar 1 niet goed doorgedrukt te zitten en dan word de boel al te warm omdat er geen goed contact is. En als het dezelfde soort push-pins zijn als bij Intel stock koelers, moet je ook opletten dat ze niet in de 'unlock' positie staan, want dan zit de koeler ook niet goed vast.
Ding maakt gebruik van push-pins en dan hoeft er maar 1 niet goed doorgedrukt te zitten en dan word de boel al te warm omdat er geen goed contact is. En als het dezelfde soort push-pins zijn als bij Intel stock koelers, moet je ook opletten dat ze niet in de 'unlock' positie staan, want dan zit de koeler ook niet goed vast.
Het lijkt goed vast te zitten maar ik zal het nog eens opnieuw proberen.
Als dat ding richting de 100 graden gaat, wordt het blok zelf dan ook zo warm? Als dat niet het geval is dan weet je eigenlijk wel zeker dat hij niet goed zit.
@TERW_DAN 100 graden kun je op een klein oppervlak met relatief weinig vermogen krijgen (bijv een cpu core); ook met een goed contact van de hsf hoeft de heatsink nauwelijks warm te zijn, want als de hsf zijn werk doet wordt de warmte over een groot oppervlak verdeelt; een koele heatsink zegt dus niet meteen iets over het contact tussen heatspreader en heatsink.
@Madrox dat is met prime95 full load of wat minder heftigs? Volgens mij hebben veel 4770/90's wel last van te dikke kit onder de heatspreader zodat de die en hs niet lekker contact maken.
maar ik zou eerst @Verwijderd 's suggestie checken.
@Madrox dat is met prime95 full load of wat minder heftigs? Volgens mij hebben veel 4770/90's wel last van te dikke kit onder de heatspreader zodat de die en hs niet lekker contact maken.
maar ik zou eerst @Verwijderd 's suggestie checken.
Voltage? Weet niet precies, staat automatisch. Er word hier niet overklokt! (cpu klokt niet best over).
Met de waterkoeling werd het zeker niet heter dan pakweg 72c, met Turbo+ HT. Die heb ik er tijdelijk af, want ik wil alles schoonmaken.
Met prime95, ja. Doe de sensor test, met real temp.
Heb de luchtkoeler buiten de kast gemonteerd, zodat ik goed kan zien op de pinnen ver genoeg uitsteken aan de achterzijde van de pcb. Dat leek in orde. Hij zit aan alle vier de hoeken goed vast, maar wellicht toch net niet goed genoeg of ik moet meer koelpasta gebruiken. Normaal doe ik 1 rijstkorrel in het midden.
Tussen haakjes, hoe krijg ik die aanslag weg bij het cpu-koperblok? Kan er niet zomaar bij, moet ik de plastic kap van van EK blokje eraf schroeven of is dat niet nodig?
Met de waterkoeling werd het zeker niet heter dan pakweg 72c, met Turbo+ HT. Die heb ik er tijdelijk af, want ik wil alles schoonmaken.
Met prime95, ja. Doe de sensor test, met real temp.
Heb de luchtkoeler buiten de kast gemonteerd, zodat ik goed kan zien op de pinnen ver genoeg uitsteken aan de achterzijde van de pcb. Dat leek in orde. Hij zit aan alle vier de hoeken goed vast, maar wellicht toch net niet goed genoeg of ik moet meer koelpasta gebruiken. Normaal doe ik 1 rijstkorrel in het midden.
Tussen haakjes, hoe krijg ik die aanslag weg bij het cpu-koperblok? Kan er niet zomaar bij, moet ik de plastic kap van van EK blokje eraf schroeven of is dat niet nodig?
Probeer het voltage onder load uit te lezen met een tooltje? het is niet de eerste keer dat een mobo op auto te veel voltage op een cpu zet.
CPU-Z van Asus geeft aan 1.004v onder idle en 1094v onder load, cpu op 3.5Ghz met HT, zonder turbo.
1 core piekt rond de 80c, de laagst blijft rond de 70c, onder 100% load.
Vroeg het me eigenlijk gewoon af, want deze TX3 zit er tijdelijk op zodat ik de WC-set kan schoonmaken.
1 core piekt rond de 80c, de laagst blijft rond de 70c, onder 100% load.
Vroeg het me eigenlijk gewoon af, want deze TX3 zit er tijdelijk op zodat ik de WC-set kan schoonmaken.
[ Voor 50% gewijzigd door Madrox op 11-06-2017 14:03 ]
Pagina: 1