Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505777

Topicstarter
Hi,

Ik heb thuis de volgende setup:
  • Horizon mediabox
  • Received
  • Mediaplayer (Minix neo u9-h)
  • Playstation 4
  • TV
Nu heb ik bovenstaande apparaten aangesloten middels HDMI 2.0B kabels en ik heb nu vanuit elk apparaat 4K beeld + bijpassen geluid (DTS etc) op mijn televisie
Nu heb ik nog een aantal externe hardeschijven met hierop meerdere 4K films.
Deze hardeschijven wil ik graag in mijn thuisnetwerk plaatsen en er 2 dingen mee kunnen.
  • Vanaf mijn mediaplayer benaderen om hiermee 4K films af te spelen via mijn received op mijn tv
  • vanaf mijn PC benaderen om films aan te vullen
Ik wil liever niet veel geld uitgeven aan een NAS aangezien ik een goede mediaplayer heb
Dus ik ben opzoek naar de meest goedkope maar wel goedwerkende oplossing.

Ik zat zelf te denken aan een USB 3.0 tot Ethernet adapter, maar ik vraag mij af of je hardeschijf dan direct in je netwerk te zien.

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt! :)

Groeten Sascha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 08:53
Een USB 3.0 naar Ethernet adapter gaat niet werken, want die werken in de omgekeerde richting. ;)
Verder ga je als je volwaardige 4K bestanden wilt streamen een redelijk hoge throughput moeten hebben op je netwerk, ik heb geen idee hoe alles aangesloten is momenteel?

Een NAS lijkt me hier de beste optie, goedkoper ga je er waarschijnlijk niet uitkomen. Of je moet de harde schijven aansluiten op je computer en ze van daaruit delen. Maar dan moet je computer altijd aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:08

TommieW

Numa numa.

Ik ben benieuwd hoe je het voor je ziet om een netwerkadapter op een HDD aan te sluiten. :+

Je zou eens kunnen kijken naar iets als een Raspberry Pi. Even een Samba servertje opzetten en goaan. Moet je natuurlijk wel driedubbelchecken dat de Pi voldoende performance heeft om te streamen met de bitrate die wil.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-05 20:43

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

TommieW schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:42:
Ik ben benieuwd hoe je het voor je ziet om een netwerkadapter op een HDD aan te sluiten. :+
https://www.synology.com/en-global/products/EDS14

of

http://www.addonics.com/products/nas40esu.php

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 09-06-2017 14:49 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
Dat is iets heel anders dan wat de TS in zijn post bedoelde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

MrSenne schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:49:
Dat is iets heel anders dan wat de TS in zijn post bedoelde. :)
Deze hardeschijven wil ik graag in mijn thuisnetwerk plaatsen en er 2 dingen mee kunnen.
- Vanaf mijn mediaplayer benaderen om hiermee 4K films af te spelen via mijn received op mijn tv
- vanaf mijn PC benaderen om films aan te vullen
Lijkt mij toch echt wat TS bedoeld.. als zou ik persoonlijk voor een normale (Synology) NAS gaan en daar evt. de HDD extern op aansluiten.
Anoniem: 505777 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:37:
Ik wil liever niet veel geld uitgeven aan een NAS aangezien ik een goede mediaplayer heb
Die snap ik eigenlijk niet.. zijn 2 totaal verschillende dingen.

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 09-06-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
DukeBox schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:53:
[...]

Lijkt mij toch echt wat TS bedoeld.. als zou ik persoonlijk voor een normale (Synology) NAS gaan en daar evt. de HDD extern op aansluiten.
Ik bedoelde eerder wat @TommieW bedoelde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heel erg bedankt iedereen! Blijkbaar bestaat er dus geen goedkope lossing

de EDS14 is vanaf 180 euro te koop dus dan kan ik beter inderdaad een simpele of doorsparen voor een hele goede NAS.

Is er nog een mogelijkheid om een goedkope 2dehands router op de kop te tikken en hiervan een NAS te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Anoniem: 505777 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:55:
Is er nog een mogelijkheid om een goedkope 2dehands router op de kop te tikken en hiervan een NAS te maken?
Nee. Een NAS is precies wat jij wil: Network Attached Storage. Een 'harde schijf op je netwerk'. Als je een crappy router, crappy file sharing device met USB en Ethernet koopt of een andere net-niet-helemaal manier zoekt gaat dat alleen maar tot problemen leiden. Als je een beetje snel en makkelijk bij de data op je schijven wil, snel wil kunnen streamen, en desnoods transcoderen voor je verschillende devices heb je gewoon een NAS met een degelijke CPU en een normale hoeveelheid RAM nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 505777 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:55:
De Synology routers kunnen dat ook met een externe HDD maar echt goedkoop (ook 2e hands) zijn ze niet. Het is nou eenmaal een goed product.

Maar met een externe HDD kan je niet optimaal gebruik maken van dingen zoals video station.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 09-06-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Top! bedankt iedereen voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Ondersteund je router geen usb voor device sharing?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Kan je de externe HDD niet op je mediaplayer aansluiten en benaderen vanuit je netwerk ?

Zelf heb ik 3 verschillende mediaplayers gehad (Popcorn Hour/Sidewinder/Mede8r), die alledrie een externe HDD ondersteunen en vanuit het netwerk bereikbaar zijn. (Alleen de popcorn was ook beschikbaar in standby, de rest alleen als de mediaplayer aan staat)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Pagina: 1