Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AMD Build advies: wat te doen? ($1000)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag een aantal games willen gaan spelen waaronder misschien de wat nieuwere AAA titels. Ook wil ik de pc gaan gebruiken voor wat muziekproductie en af en toe wat editing en natuurlijk het gebruikelijke huis tuin en keuken werk ;)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute maximumprijs, maar ik probeer het onder de $1000 te houden. Ook wil ik graag een goede prijs kwaliteit verhouding. Vandaar de WD SSD & HDD in plaats van een Samsung evo bijvoorbeeld.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Nope. gewoon een lekkere frisse start :9

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik wil bijvoorbeeld de Triple AAA Titels op 1080p 60fps kunnen spelen. Denk hierbij aan BF1 en nieuwere titels die nog gaan komen. Ik wil FL Studio soepel kunnen runnen, vandaar ryzen en bijvoorbeeld geen intel.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Zeker ik wil mijn 1600 wel zeker naar 3.9 zonder koeler pushen, vraag me af of 4.0 zonder koeler mogelijk i zonder al te veel lange termijn schade.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik zou graag advies ontvangen op de volgende punten:

- Build advies, welke onderdelen kunnen beter?
- Overklokken
- Alle soorten van advies helpt al _/-\o_

- Zoals je ziet heb ik nog geen case, ik wil graag een closed case dus welke zou goed zijn, Fractal design S? R5? Of een B merk?

- Videokaart & PSU: Kan de 570 op lange termijn volhouden dus nieuwe games die nog gaan uitkomen op 1080p 60fps kunnen blijven spelen? Of heb ik een later nog een upgrade nodig en kan ik beter voor de RX 580 gaan voor lange termijn?

Moederbord: Aangezien ik muziekproductie wil doen, wil ik graag studio quality audio. Daarom ben ik benieuwd of een van jullie toevallig weet of bijvoorbeeld de Realtek 1150 overkill is. En overigens alles boven de 892. Ook heb ik me laten vertellen dat soundcards in mobo's niks uitmaken en je beter voor een externe geluidskaart kan gaan, zo ja welke?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 223,95€ 223,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,95€ 97,95
1Gigabyte AORUS Radeon RX570 4G€ 201,01€ 201,01
1WD Blue WD7500AZEX, 750GB€ 45,21€ 45,21
1Crucial Ballistix Elite BLE8G4D32BEEAK€ 94,97€ 94,97
1Seasonic G-series 360 watt€ 59,95€ 59,95
1WD Blue SSD 2,5" 250GB€ 91,80€ 91,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 814,84

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie de tijd nemen om te antwoorden, en zeker elk advies helpt.

Alvast bedankt, _/-\o_

Peter

• FlashMonster
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-06-2024
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Zeker ik wil mijn 1600 wel zeker naar 3.9 zonder koeler pushen, vraag me af of 4.0 zonder koeler mogelijk i zonder al te veel lange termijn schade.
Ik raad natuurlijk ten sterkste af om geen koeler op je CPU te zetten :9

En wat hier boven mij gebeurt , Geen idee

[ Voor 3% gewijzigd door FlashMonster op 09-06-2017 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
FlashMonster schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:57:
[...]

Ik raad natuurlijk ten sterkste af om geen koeler op je CPU te zetten :9

En wat hier boven mij gebeurt , Geen idee
Ah oké, En welke koeler zou je me kunnen adviseren? cm hyper 212 Evo? Of een wat duurdere? Ryzen gaat vgsm niet verder dan 4.0 tenzij je geluk heb 4.1 ghz, dus is een dure koeler wel rendabel...

En de stock koeler van amd schijnt ook wel goed te zijn.

• FlashMonster
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:04:
[...]

Ah oké, En welke koeler zou je me kunnen adviseren? cm hyper 212 Evo? Of een wat duurdere? Ryzen gaat vgsm niet verder dan 4.0 tenzij je geluk heb 4.1 ghz, dus is een dure koeler wel rendabel...

En de stock koeler van amd schijnt ook wel goed te zijn.
Het was bedoelt als een Woord grapje op de "zonder koeler" ... Als in helemaal geen koeler ... Naja misschien een dom grapje :)

ik adviseer een van deze 2 ( Heb zelf altijd be quiet, nooit klachten gehad )

pricewatch: be quiet! Pure Rock
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 LED Turbo (Black Top Cover)

Verwijderd

FlashMonster schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:07:
[...]

Het was bedoelt als een Woord grapje op de "zonder koeler" ... Als in helemaal geen koeler ... Naja misschien een dom grapje :)

Die coolers zijn niet slecht, maar de Wraith Spire is al geen beroerde cooler, ik zou kijken hoever je daarmee komt voor je een 3rd party cooler aanschaft.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Opzich een prima lijstje, maar die hdd kan naar 1tb voor dezelfde prijs: pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Het ram is ook niet goed leverbaar en 'maar' 8gb, ik kan 16gb aanraden: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA

De rx 570 en 580 zijn niet verkrijgbaar tot in ieder geval het eind van deze maand de gtx 1060 is dan de eerste logische keus: categorie: Videokaarten

De stock koeler op de ryzen is prima.

Die voeding is wel best maar ik vind 360 watt wel echt krap worden dit is een mooie optie: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Edit: TS noemde al wat over een case. Die cases van fractal design zijn erg goed! Ik zou b merken zoveel mogelijk mijden wat betreft cases. Slechte kwaliteit cases zijn grote ergernissen.

[ Voor 11% gewijzigd door NO_Excuses op 09-06-2017 15:18 ]

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:12
De g-360 is alleen krap als je er zeker van bent dat je later wilt upgraden. De M12II EVO is echter niet aan te raden, dat is een oud ontwerp en er zijn nu modellen die voor dezelfde prijs beter presteren.

Verwijderd

Topicstarter
FlashMonster schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:07:
[...]

Ik had hem niet door haha. Maar bedankt voor de tips maar ik wacht denk ik eerst en kijken of ik gewoon zonder third party koeler kan. En als dat niet gaat kijk ik inderdaad ff naar jouw tips. _/-\o_
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Die coolers zijn niet slecht, maar de Wraith Spire is al geen beroerde cooler, ik zou kijken hoever je daarmee komt voor je een 3rd party cooler aanschaft.
Bedankt, dit dacht ik ook al gelezen te hebben ergens, dan ga ik die gebruiken tenzij ik bij overklokken ergens tegen problemen aan loop.
NO_Excuses schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:15:
Opzich een prima lijstje, maar die hdd kan naar 1tb voor dezelfde prijs: pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Het ram is ook niet goed leverbaar en 'maar' 8gb, ik kan 16gb aanraden: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA

De rx 570 en 580 zijn niet verkrijgbaar tot in ieder geval het eind van deze maand de gtx 1060 is dan de eerste logische keus: categorie: Videokaarten

De stock koeler op de ryzen is prima.

Die voeding is wel best maar ik vind 360 watt wel echt krap worden dit is een mooie optie: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Edit: TS noemde al wat over een case. Die cases van fractal design zijn erg goed! Ik zou b merken zoveel mogelijk mijden wat betreft cases. Slechte kwaliteit cases zijn grote ergernissen.
Bedankt, die HDD is inderdaad 3 euro goedkoper ongeveer voor 250 extra storage, bedankt.

Over de RAM, ik had gelezen dat 8GB VS 16GB weinig performance verschilt in games. Misschien moet ik wel naar een andere optie gaan kijken in verband met leverbaarheid.

Ik blijf bij RX 570, Ik bouw mijn pc pas ergens in de zomervakantie, dus ik wacht liever.

Voor de 360watt, misschien wel ja, als ik ooit wil upgraden kan ik misschien beter wat meer nemen.

En de case, daar ben ik nog niet over uit. Die fractal zien er inderdaad wel mooi uit maar ik zoek nog even door naar nog een wat strakker design.

~ Bedankt allemaal _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ParaDroid2 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:32:
De g-360 is alleen krap als je er zeker van bent dat je later wilt upgraden. De M12II EVO is echter niet aan te raden, dat is een oud ontwerp en er zijn nu modellen die voor dezelfde prijs beter presteren.
Bedankt voor de tip. Weet je toevallig ook welke andere modellen beter presteren voro dezelfde prijs? Ik heb gehoord dat bijv. Corsair overpriced is en Coolermaster ook?

• ParaDroid2
Als je een voeding wil die van minimaal even goede kwaliteit als de g-360, dan zou je uit komen bij een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Verwijderd

Topicstarter
ParaDroid2 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:38:
Als je een voeding wil die van minimaal even goede kwaliteit als de g-360, dan zou je uit komen bij een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
Die is wel een stuk duurder. Maar zal het vast wel waar zijn aan de reviews te zien.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2017 15:40 ]

• ParaDroid2
Als je iets minder wil uitgeven zijn een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W of een pricewatch: Corsair Vengeance 400W aan te raden, waarbij die eerste stiller is en die laatste van betere kwaliteit.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Of je iets aan een externe usb geluidskaart hebt hangt af van wat je wilt.
Voornaamste feature van een usb geluidskaart is dat er een goede microfoon ingang op zit voor een professionele microfoon, bijvoorbeeld als je vocals wilt gaan opnemen.

De geluidskaart die op een mobo zit is echter ook prima op een paar studiospeakertjes aan te sluiten, en is ook prima geschikt voor de meeste gangbare koptelefoons.
Voor beter geluid heb je veel meer aan een paar toffe speakers (instapmodel bv JBL LSR305) of een wat betere koptelefoon. Als je al goede speakers/koptelefoon hebt kan het wel de moeite zijn geld in een externe geluidskaart te steken.

Mocht het je toch al nodig lijken: de Focusrite Scarlett range is erg populair als usb geluidskaart.

[ Voor 21% gewijzigd door Jesse op 09-06-2017 16:51 ]

Pagina: 1