Hallo Tweakers,
Ik ga een systeem in elkaar zetten voor een maatje van mij. Hij wou een een compleet samengesteld systeem bestellen op deze site. Dit is overigens ook zijn wenslijst.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil op 1080p gaan gamen. Hij gaat spellen spelen zoals: Skyrim, The witcher 3, Battlefield. Hij wil ook algemene computer dingen doen zoals browsen, Office en dergelijke.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Laten we het houden op €950(zijn wenslijst budget). Dit is alleen voor de componenten zelf. Zelf heb ik nog een Windows 10 key liggen die die voor €10 over mag nemen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij wil zijn toetsenbord, muis en monitor meenemen naar zijn nieuwe systeem. Het is een 1080P monitor van Prolyte.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, voeding, moederbord, processor, geheugen, opslag(SSD & HDD).
Ik heb voor een i5 7500 gekozen met een B150M moederbord aangezien die vriend liever een Intel cpu had. Hier wordt gebruik gemaakt van de koeler van Intel. Hij beslist later of hij een andere koeler erop wil.
Voor de videokaart heb ik gekozen voor een AMD 580 met 8Gb geheugen. Dit heb ik gekozen vanwege het feit dat hij misschien Skyrim gaat modden. Ik hoop hiermee ook een stuk meer futureproof te zijn.
Voor de opslag heb ik gekozen voor de 850 EVO 250Gb en een 1TB harde schijf. Zelf zit ik eraan de denken om die SSD te vervangen voor een SSD van 120Gb. Dit omdat hij zelf zegt dat hij zijn games op zijn harde schijf gaat installeren. Bij zijn wenslijst zat ook geen SSD.
Voor het werkgeheugen heb ik gekozen voor 2 modules van 8Gb per stuk.
Dit wordt allemaal gevoed door een voeding van 550W die semi-modulair is. Ik heb voor deze voeding gekozen aangezien hij een kast met een raampje heeft. Het liefst wil ik zo min mogelijk kabels in de kast hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Groote, geluidsniveau en energieverbruik zijn niet van belang. Mocht het geluidsniveau te hard zijn wordt de koeler vervangen door een andere.
Ga je overklokken?
Tevreden met de standaard instelling
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek graag verbeteringen/advies voor deze build.
Ik heb nu deze build gemaakt:
Zelf dacht ik er nog aan om de SSD te vervangen met deze:
Systeem van jullie feedback:
Wat denken jullie over de totale build?
Ik hoor uw feedback graag!
Met vriendelijke groeten
Ik ga een systeem in elkaar zetten voor een maatje van mij. Hij wou een een compleet samengesteld systeem bestellen op deze site. Dit is overigens ook zijn wenslijst.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil op 1080p gaan gamen. Hij gaat spellen spelen zoals: Skyrim, The witcher 3, Battlefield. Hij wil ook algemene computer dingen doen zoals browsen, Office en dergelijke.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Laten we het houden op €950(zijn wenslijst budget). Dit is alleen voor de componenten zelf. Zelf heb ik nog een Windows 10 key liggen die die voor €10 over mag nemen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij wil zijn toetsenbord, muis en monitor meenemen naar zijn nieuwe systeem. Het is een 1080P monitor van Prolyte.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, voeding, moederbord, processor, geheugen, opslag(SSD & HDD).
Ik heb voor een i5 7500 gekozen met een B150M moederbord aangezien die vriend liever een Intel cpu had. Hier wordt gebruik gemaakt van de koeler van Intel. Hij beslist later of hij een andere koeler erop wil.
Voor de videokaart heb ik gekozen voor een AMD 580 met 8Gb geheugen. Dit heb ik gekozen vanwege het feit dat hij misschien Skyrim gaat modden. Ik hoop hiermee ook een stuk meer futureproof te zijn.
Voor de opslag heb ik gekozen voor de 850 EVO 250Gb en een 1TB harde schijf. Zelf zit ik eraan de denken om die SSD te vervangen voor een SSD van 120Gb. Dit omdat hij zelf zegt dat hij zijn games op zijn harde schijf gaat installeren. Bij zijn wenslijst zat ook geen SSD.
Voor het werkgeheugen heb ik gekozen voor 2 modules van 8Gb per stuk.
Dit wordt allemaal gevoed door een voeding van 550W die semi-modulair is. Ik heb voor deze voeding gekozen aangezien hij een kast met een raampje heeft. Het liefst wil ik zo min mogelijk kabels in de kast hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Groote, geluidsniveau en energieverbruik zijn niet van belang. Mocht het geluidsniveau te hard zijn wordt de koeler vervangen door een andere.
Ga je overklokken?
Tevreden met de standaard instelling
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek graag verbeteringen/advies voor deze build.
Ik heb nu deze build gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 203,10 | € 203,10 |
| 1 | MSI B150M PRO-VD | € 63,30 | € 63,30 |
| 1 | MSI Radeon RX 580 Gaming X 8GB | € 286,15 | € 286,15 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Corsair Carbide SPEC-03 Red Led | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,- | € 95,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 938,50 | |
Zelf dacht ik er nog aan om de SSD te vervangen met deze: