Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-07 16:05
Hallo,

Ik ben van plan om vandaag een PS4 aan te schaffen, maar ik zit met een vraag:
Is het mogelijk om mijn 2 Jack headset aan te sluiten op de PS4? Ik heb op internet gelezen dat er maar 1 audio Jack aanwezig is op de controller.

Ik zat zelf te denken om een audio jack combiner (of hoe zo'n ding ook heet) te gebruiken, maar gaat hierdoor de geluidskwaliteit niet vors omlaag? Ook heb ik er wel een paar kunnen vinden maar die vrij prijzig naar mijn mening 20 euro voor een kabeltje vind ik wel veel :p) of ze bieden alleen 2x "audio out" jacks.

Als iemand een goed alternatief weet of als iemand een goed/goedkoop kabeltje weet hoor ik het graag :)

Hardware waar ik het over heb:
  • PS4 Slim (500gb)
  • Steelseries Siberia V2 (dragon edition)
Mvg,
GTXkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:40

FeaR

In GoT we trust

Een audio splitter gaat volgens mij niet doen wat je zoekt. De twee 3,5 mm jacks op de headset hebben beide een aparte functie: microfoon en speakers. Als je daar een splitter tussen zet (die dan ook de verkeerde kant op zou werken: je wilt niet splitten van één naar twee, je wil samen voegen van twee tot één) gaat het niet goed. Je zal iets van een adapter nodig hebben die 2 x 3,5 mm jack om zet naar één keer 3,5 mm jack met meer kanalen. Veelal te zien aan de ringen op de jack. Google eens op "Headset adapter" mogelijk in combinatie met "PS4" dan krijg je de kabels te zien die zouden moeten werken.

Bovenstaande puur gebaseerd op theorie trouwens. Ik maak zelf geen gebruik van een headset op de PS4 via een dergelijk verloopje en weet dus niet hoe het in praktijk uitpakt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Ik bedoel inderdaad ook zo'n audio "combiner" (of hoe ze het ook noemen), ik noemde het ff een splitter omdat ik niet de exacte naam weet :p

Als zoek naar "headset adapter" krijg ik inderdaad het kabeltje wat ik bedoel (alvast bedankt daarvoor ;) ) maar gaat hierdoor de geluidskwaliteit niet vors achterruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

gtxkiller schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:54:
Ik bedoel inderdaad ook zo'n audio "combiner" (of hoe ze het ook noemen), ik noemde het ff een splitter omdat ik niet de exacte naam weet :p

Als zoek naar "headset adapter" krijg ik inderdaad het kabeltje wat ik bedoel (alvast bedankt daarvoor ;) ) maar gaat hierdoor de geluidskwaliteit niet vors achterruit?
Waarom zou de audiokwaliteit fors achteruit gaan? Dit is puur een passieve verandering van de connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 17:10
https://www.allekabels.nl...7/jack-splitter-35mm.html

Zoiets zal waarschijnlijk wel een uitkomst bieden. Verlies van kwaliteit zou ik me niet te veel zorgen over maken.

Edit: Ik zie net op de productpagina staan dat hij niet geschikt is voor de Playstation 4...
Deze dan maar.
https://www.allekabels.nl...jack-splitter-stereo.html

[ Voor 36% gewijzigd door MrSenne op 09-06-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

TRRS is je sleutelwoord. Ik zou daar even op zoeken ;)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtxkiller
Hann1BaL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:57:
[...]

Waarom zou de audiokwaliteit fors achteruit gaan? Dit is puur een passieve verandering van de connector.
Ik las dit op Internet ;)

Ik heb zojuist de playstation in huis staan, met mijn headset werkend en al.

Ik gebruik zelf een sweex 7.1 USB geluidskaart om tussen speakers en headset te switchen op mijn pc, ik heb dit kasje maar eens aangesloten op de playstation om te kijken of het werken en blijkbaar werkt hij perfect :)

Bedankt voor de hulp, misschien dat ik eventueel later nog zo'n kabeltje haal maar op dit moment kan ik hier wel mee vooruit.
Pagina: 1