Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillwoods
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:28
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb eerder deze week een nieuwe desktop computer aangeschaft. Maar de computer maakt constant een naar geluid. Het is niet heel erg luid maar wel duidelijk hoorbaar. Ook als ik bijvoorbeeld muziek afspeel.

Computer bestaat oa uit:

Intel Core i5-7400
GeForce GTX 1060 3 GB

Ik heb de kast opgemaakt maar kan moeilijk vinden waar het geluid nu vandaan komt. Ik heb gekeken of er eventueel kabels tegen de fans zaten, maar dit was niet het geval.

Opname: https://soundcloud.com/hillwoods2/geluid (Geluid is versterkt)

Is dit normaal voor een nieuwe pc en hoef ik me niet zorgen te maken, of kan ik beter even contant opnemen met de verkoper?

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Niet normaal. Wel contact opnemen met verkoper.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Lijkt mij een rot lagertje van een de CPU fan, je zou het stekkertje even kunnen los halen wat op het moederbord zit geprikt om te kijken of het ook daadwerkelijk daar van komt. Weet je iig wat de veroorzaker van het geluid is.

[ Voor 9% gewijzigd door WeaZuL op 09-06-2017 12:26 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Ja of je houd je vinger even op elke ventilator, voorzichtig, om te kijken welke het vervelende geluid veroorzaakt. Hoef je ook geen stekkers uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Zoals ik het kan horen lijkt het inderdaad om een fan te gaan. Iamzero456 heeft een goede tip gegeven, maar pas wel op je vingers. ;)

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Gewoon met een schroevendraaier tegenhouden als je pc uitstaat. Pc aanzetten >> geluid nog steeds aanwezig dan is het niet die fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillwoods
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:28
Ik heb ze nagekeken en het blijkt de fan van de videokaart te zijn. Ik ben bang dat ik de computer terug moet sturen :-(

Edit: Ik merk nu op dat als ik bijvoorbeeld een level wil laden in Unreal engine of sommige andere spellen het beeld zich vult met blokjes en begint te knipperen in allerlei kleuren. (level is niet zwaar, bestaande uit een paar simpele objecten) Zou dit met elkaar in verband staan?

(excuses van de foto van het beeldscherm ipv printscreen maar probleem lijkt me duidelijk)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WOCS553.jpg?1

:'(

[ Voor 64% gewijzigd door Hillwoods op 11-06-2017 15:52 ]

Pagina: 1