Ik vraag mij af hoe warm mijn GPU (De MSI GeForce GTX 1060 GAMNIGX 6G) kan worden volgens jullie. Ik zat net in GTAV en de temperatuur van de GPU lag rond de 80 graden celsius. Is dit goed of raad je me aan om bijvoorbeeld een/twee fans eronder te hangen (kast: Fractal Design Node 202). Ik heb zelf echt geen idee wat nou een goede temperatuur is voor een GPU als die van mij!
Vraag
Beste antwoord (via WillemDNL op 03-11-2021 14:59)
De Node 202 is natuurlijk behoorlijk plat en kan zeker extra fans gebruiken voor een betere luchttoevoer.
Ik zou er PWM fans in zetten, die zijn temperatuurgestuurd: pricewatch: be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm
Uiteraard kan je 3-pin (en 4-pin fans) ook met voltage control - mits je moederbord dit ondersteunt - zelf een custom fanprofiel meegeven, maar 4pin PWM fans zijn wel zo makkelijk. Als je gewoon in Windows zit draaien ze zacht en zodra je begint te gamen zullen ze harder draaien naar gelang de temperaturen oplopen.
3-pin fans zullen zonder DC control altijd op maximaal RPM draaien, daar word je niet blij van.
Welk moederbord heb je?
Ik zou er PWM fans in zetten, die zijn temperatuurgestuurd: pricewatch: be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm
Uiteraard kan je 3-pin (en 4-pin fans) ook met voltage control - mits je moederbord dit ondersteunt - zelf een custom fanprofiel meegeven, maar 4pin PWM fans zijn wel zo makkelijk. Als je gewoon in Windows zit draaien ze zacht en zodra je begint te gamen zullen ze harder draaien naar gelang de temperaturen oplopen.
3-pin fans zullen zonder DC control altijd op maximaal RPM draaien, daar word je niet blij van.
Welk moederbord heb je?
Alle reacties
Dit is een beetje het maximum. Als je 2 fans onder plaatst is het opzich wel beter.
@NO_Excuses Aha. Met welke sysfans heb jij een goede ervaring? Ga ik kijken of die er in past.
Ik heb met deze: pricewatch: be quiet! Shadow Wings SW1 120mm mid-speed, 120mm hele goede ervaringen. Makkelijk te installeren en goede airflow.
De Node 202 is natuurlijk behoorlijk plat en kan zeker extra fans gebruiken voor een betere luchttoevoer.
Welk moederbord heb je?
Welk moederbord heb je?
@stin00 Ik heb dit moederbord: Gigabyte GA B259B Phoenix Wifi
Pagina: 1