Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden bestaand systeem step by step

Pagina: 1
Acties:

• Kovuu
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-05 22:49
Mijn vraag

Beste forum leden,

Ik heb een bestaand systeem wat nu ongeveer 4 jaar oud is en ik merk in mijn gamen dat de onderdelen aan vervanging toe zijn. Nu heb ik erg weinig budget en daarom zal ik alles 1 voor 1 moeten gaan vervangen zodra ik het weer bij elkaar heb kunnen sparen (12 u p/w bijbaantje is alles op het moment als student zijnde).

De vraag is welke onderdelen (voor gamen) het eerst vervangen zouden moeten worden.
ps. ik zat zelf eraan te denken compleet over te stappen naar ryzen en amd vanwege budget.

ik hoor graag jullie ideeen! ik speel voornamelijk PUBG, rocket league, dota/heroes, WoW, maar wil wel met de upgrades klaar zijn weer voor 4-5 jaar (maakt me dan niet uit als ik weer van ultra naar low moet aan het einde)

Relevante software en hardware die ik gebruik
prebuild Acer Aspire TC-603

Maar ipv de GT 640 GPU heb ik de GeForce 645 GTX.

update: ik heb ook een Samsung SSD 850 EVO 250GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Toen ik een hogere PSU wou aansluiten merkte een IT buddy van me dat mijn moederbord niet klaar is voor aanpassingen ofzo? (ben zelf een leek), dus dat ik ook me moederbord moet gaan vervangen.

Verder weet ik ook niet of ik een andere case nodig ga hebben (zo ja, wat raden jullie aan/waar moet ik op letten?)

Groetjes, Kovuu

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:28
Enkel grafische kaart dient vervangen te worden.
Gezien een GTX 645 geen 6-pin connector nodig heeft, zit je maximum bij een GTX 1050 Ti

• Kovuu
VoedoeAndVodka schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:05:
Enkel grafische kaart dient vervangen te worden.
Gezien een GTX 645 geen 6-pin connector nodig heeft, zit je maximum bij een GTX 1050 Ti
Nogmaals ik ben een leek. hoelang denk je dat ik nog vooruit kan met mijn CPU?
en als ik wel naar bijvoorbeeld een rx5 serie wil gaan (570/580), heb ik dan wel een nieuw moederbord nodig vanwege die 6-pin ofzo 8)7 shoot me hoor, ik ben lerende :)

• VoedoeAndVodka
Je kan nog even voort met de CPU.

Het moederbord kan ongeveer 75W leveren aan de grafische kaart via het PCI-E slot.
Zwaardere grafische kaarten hebben extra 6-pin en/of 8-pin connectoren die rechtstreeks verbonden zijn met de voeding voor extra stroom. Dus dan moet je ook je voeding vervangen wil je naar een RX 570 of 580 gaan.

• Kovuu
VoedoeAndVodka schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:22:
Je kan nog even voort met de CPU.

Het moederbord kan ongeveer 75W leveren aan de grafische kaart via het PCI-E slot.
Zwaardere grafische kaarten hebben extra 6-pin en/of 8-pin connectoren die rechtstreeks verbonden zijn met de voeding voor extra stroom. Dus dan moet je ook je voeding vervangen wil je naar een RX 570 of 580 gaan.
thanks voor de uitleg! om naar een rx5 serie te gaan, is het dan ook nodig om mijn moederbord te vervangen of alleen de PSU?

• VoedoeAndVodka
Hangt af van het type moederbord.
Als er 8pin (CPU) en 24pin (moederbord) connectoren op het moederbord zit zal dat geen probleem zijn.

• Kovuu
VoedoeAndVodka schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:37:
Hangt af van het type moederbord.
Als er 8pin (CPU) en 24pin (moederbord) connectoren op het moederbord zit zal dat geen probleem zijn.
Super bedankt ook voor de linkjes! ik ga zodra ik kan even me kast openmaken om te kijken of ik zoiets zie zitten! Mocht ik er niet uitkomen ga ik wel even langs de alternate winkel (15 min rijden).

Super bedankt voor advies iedergeval!
Pagina: 1