Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Macbook pro 2017

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn opleiding gaat binnenkort starten en ik ben van plan om een nieuwe macbook pro te kopen.

De laptop moet overal makkelijk mee naar toe kunnen dus heb ik besloten om de 13 inch te nemen.

Ik ga de laptop voor standaard school dingen gebruiken: Word, Powerpoint, Excel, Safari en een programma waar ik bouwprojecten in kan visualiseren. Naam van het programma weet ik even niet. Verder in vrije tijd Facebook en Netflix.

Ik heb altijd heel veel openstaan en wil graag snel kunnen schakelen tussen programma's dat kan met mijn mac mini nu niet. Daarom denk ik dat het handig is om 16 gb RAM te nemen, voor de snelheid en om hem 'future-proef' te maken.

Nu zit ik met de vraag of ik de macbook pro 256 ssd met Touchbar neem of zonder Touchbar.
Zonder touchbar heeft 2.3 GHz i5 en met Touchbar 3.1 ghz i5 de turboboost ligt bij beide modellen op 3.5 ghz. Het prijsverschil is 300 € en ga ik dit merken wat betreft het snel schakelen/snel werken met programma's of is de 16gb RAM en 256SSD al snel zat?

Michiel

Verwijderd

Dat verschil ga je niet echt merken. 16GB RAM is inderdaad wel geheel future proof.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zolang je eisen niet veranderen is 16GB prima. Stel dat je later toch meer moet, dan kan je natuurlijk altijd je Mac verkopen en een nieuwe kopen met meer RAM. Kwestie van time machine backup terugzetten en je kan verder waar je gebleven was.

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
MacBooks zijn erg compact, hierdoor krijg je best veel warmteopbouw in zo een systeem. Ik gebruik mijn MacBook voor lichte taken, en in het verleden ook met zwaardere applicaties gebruikt. Op zich hoef je niet de duurste te nemen, een trede lager is ook prima te doen. Vaak is een trede hoger bij Apple meteen honderden euro's meer, voor ietsje meer performance. Is het niet waard, tenzij je het geld kunt missen.

En je zegt het al zelf: turboboost ligt bij beide 3.5 ghz. Dus ze bereiken allebei dezelfde snelheid.

Wil je echt zwaar werk verrichten zul je toch moeten u uitwijken naar een desktop systeem (PC).

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door FreakerTweaker op 14-06-2017 22:54 ]

Verwijderd

https://tweakers.net/pric...hantom-pro/specificaties/

En zoiets?

16 RAM, 1060 GPU, Meer opslagmogelijkheden, 14 Inch, paar gram zwaarder dan een MacBook.

Of is een Retina beeldscherm echt een "must"?

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 23:10 ]

Verwijderd

Snelheidsverschil ga je niet merken. Die 300 euro betaal je vooral voor de touchbar en de extra USB-C poorten. Daar zal je je beslissing op moeten baseren.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, maar bedankt voor de tips! Ik ga waarschijnlijk voor de 2017 zonder touchbar maar wel voor de 16gb ram. Die upgrade is 225€ en vind ik waard om te voorkomen dat hij over 4 jaar te sloom gaat schakelen. Nog wel even wachten tot de back to school actie er is en dan bestellen!
Pagina: 1