Nieuwe monitor icm laptop

Pagina: 1
Acties:

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-02 12:55
Ik zoek een?
Nieuwe monitor voor gebruik met laptops.
Dit scherm moet gebruikt worden voor mijn persoonlijke laptop (Dell Alienware) en werklaptop.
Beide hebben HDMI en displayport aan boord. Alienware heeft een GTX1060 grafische kaart icm een IPS 1080p panel, de werklaptop een intel HD520.
Denk dat je best minimum een 1440p scherm koopt en ik zou graag HDMI EN displayport willen zodat ik beide laptops tegelijk kan aansluiten en niet constant de kabels moet wisselen. Grootte denk ik aan 24-27".

Wat is je budget?
250-350€, liefst zo weinig mogelijk aangezien het voornamelijk een werktool is die ik niet kan inbrengen in de belastingen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Monitor met goede prijs/kwaliteit voor mijn doeleinden. Ik sta open voor zo goed als alle merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Omgeving: Mijn bureau, er valt s'avonds heel laat rechtstreeks de zon op, ookal staat mijn bureau haaks op het venster. Ik kan het venster volledig verduisteren maar werk door de dag wel graag met wat zonlicht.

Scherm gaat 2x per week gebruikt worden om te werken, ik werk dan graag in een dual monitor setup voor excel en PDF specs ed.
Daarnaast wil ik dat ook af en toe gebruiken om te gamen, ik speel alle soorten games (FPS, simulatie, MOBA, RTS).
Maar ik heb geen harde eis voor 144Hz ofzo, 60Hz volstaat want ik lock de FPS toch altijd. Ook is mijn laptop niet krachtig genoeg om op 144Hz te gamen.

Kanidaten die ikzelf gevonden heb:
pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart (1440p-TN)
pricewatch: Iiyama ProLite X2788QS-B1 Zwart (1440p-IPS)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart (1440p - IPS)
pricewatch: AOC Professional Q2577PWQ Zilver, Zwart (1440p - IPS)
pricewatch: LG 27UD58-B Zwart (2160p - IPS)

De LG is de enige 4k monitor binnen budget en de rest is dus 1440p. Ik weet echt niet wat een goede monitor is en hoop hier wat info te krijgen en eventueel betere alternatieven.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:21

Pykow

Angelo OTR

Ik heb zelf pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart
Heel mooi en strak scherm met voldoende aansluitingen.

Je geeft aan dat je af en toe een game speelt.
aangezien het om een laptop gaat en om een GTX1060, moet je wat settings naar beneden schroeven om op 1440p games te kunnen spelen.

Voor werken is 1440p geweldig.
Op kantoor heb ik momenteel een 1080p Widescreen 2560 x 1080 van Asus.
Dit is ook een IPS monitor en zeer fijn.
Ik gebruik dit scherm in samewerking met een MSI game laptop met GTX960m.
Heel zelde speel ik er een game op.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Engineer Stewie
De laptop is idd niet de meest krachtige en ik hoef zeker niet alles op ultra/high te spelen en terug gaan in resolutie vind ik niet erg, maar lijkt 1080p niet blurry op een 1440p scherm als je full screen wil spelen?
In dat opzicht lijkt de LG met 4k resolutie wel beter en het scherm is niet slecht als je de prijs in rekening brengt.

Ook ivm werk zou ik wss wel 2 documenten vlot langst elkaar moeten kunnen plaatsen op een 27" scherm.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:21

Pykow

Angelo OTR

Engineer Stewie schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:13:
De laptop is idd niet de meest krachtige en ik hoef zeker niet alles op ultra/high te spelen en terug gaan in resolutie vind ik niet erg, maar lijkt 1080p niet blurry op een 1440p scherm als je full screen wil spelen?
In dat opzicht lijkt de LG met 4k resolutie wel beter en het scherm is niet slecht als je de prijs in rekening brengt.

Ook ivm werk zou ik wss wel 2 documenten vlot langst elkaar moeten kunnen plaatsen op een 27" scherm.
1080p resolutie draaien op een 1440p is altijd minder scherp, maar het is aan jouw of je hieraan gaat ergeren.
Met de Dell Ultrasharp heb ik gewoon de XboxOne op 1080p aangesloten en ziet het er nog steeds netjes uit in mijn ogen.

Ik heb zelf nog niet met 4K gewerkt. Persoonlijk heb ik hier ook nog geen behoefte aan.
Zoals ik aangaf heb ik zelf een 1440p monitor thuis staan en een 1080p widescreen op kantoor (Waar ik nu achter zit) Voor mij geweldig om mijn e-mail en ticket systeem naast elkaar te draaien en op mijn laptop scherm heb ik vaak PDF of wordt documenten open staan.
Als ik programmeer gebruik ik ook lekker alle ruimte.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Engineer Stewie
Na een weekendje tobben denk ik dat ik voor de Dell U2515H ga. Ziet er een top scherm uit en met de games die ik momenteem speel kan ik wss de native resolutie draaien. Op dit moment is dat cs:go, Kerbal Space Program, Anno 2205 en rocket league.

De Dell heeft veel aansluitingen en ik kan mijn toetsenbord, muis en headset daar aansluiten zonder problemen.

Programmeren doe ik niet meer aan mee (8 jaar gedaan), maar werk veel met verschillende excel-files en test tools (collis test tools) en dergelijke.

Bedankt voor de tips!

[ Voor 18% gewijzigd door Engineer Stewie op 12-06-2017 08:10 ]