Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 931393

Topicstarter
Allen,

Ik ben in de markt voor een Apple Watch (series 2 of wachten op de 3).

Ik heb al heel wat artikelen gelezen, maar krijg geen 100% zekerheid rond wat al dan niet kan mbt mijn verwachtingen.

Huidige situatie:
  • gebruik Polar Loop als activity tracker
  • ga lopen met Runkeeper (iPhone in de hand)
  • luister naar Podcast op iPhone via bluetooth oortje
dus:
  • activity / sleeptracking wordt gemeten via Polar Flow
  • mijn loopstatistieken bekijk ik via Runkeeper
Vraag: kan ik dit alles bereiken met enkel de Apple Watch om de pols, en dus zonder de iPhone in de hand

maw:
  • Runkeeper app op de watch (maar die zou dan de route niet bijhouden)?
  • luisteren via podcast op apple watch: kan dat?
  • gaat mijn activity op de apple watch gemeten worden terwijl runkeeper app open staat
  • wat met de workout app op de watch? is dat een alternatief voor Runkeeper, of eerder een aanvulling?
alvast bedankt voor de feedback!

Beste antwoord (via Anoniem: 931393 op 09-06-2017 14:52)

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Daar kan ik denk ik wel antwoord op geven.

Runkeeper app;
- Vanaf de series 2 zit er GPS op de watch. Je kan dus zonder je iPhone vast te moeten houden gewoon je volledige hardloop sessie bijhouden. Incl. hartslag. Ik gebruik zelf die van Nike Run Club, maar Runkeeper werkt ook gewoon op die manier.

luisteren via podcast op apple watch: kan dat?
- Ja, maar helaas niet via de standaard podcast app van Apple. Tenminste, die werkt alleen met de telefoon bij de hand. Een 3rd party app zoals Overcast kan echter wel podcasts naar je watch synchroniseren, zodat je ze kan afspelen zonder telefoon in de buurt.

gaat mijn activity op de apple watch gemeten worden terwijl runkeeper app open staat
- Uiteraard.

wat met de workout app op de watch? is dat een alternatief voor Runkeeper, of eerder een aanvulling?
- Alternatief. Maar ik zou gewoon lekker runkeeper blijven gebruiken als je daar al je geschiedenis in hebt staan. De workout app heeft uiteraard meer workout types dan runkeeper ;)

Daarnaast kan je met apps als "AutoSleep" je slaap bijhouden. Werkt super is mijn ervaring.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online

Runkeeper app;
- Vanaf de series 2 zit er GPS op de watch. Je kan dus zonder je iPhone vast te moeten houden gewoon je volledige hardloop sessie bijhouden. Incl. hartslag. Ik gebruik zelf die van Nike Run Club, maar Runkeeper werkt ook gewoon op die manier.

- Ja, maar helaas niet via de standaard podcast app van Apple. Tenminste, die werkt alleen met de telefoon bij de hand. Een 3rd party app zoals Overcast kan echter wel podcasts naar je watch synchroniseren, zodat je ze kan afspelen zonder telefoon in de buurt.

gaat mijn activity op de apple watch gemeten worden terwijl runkeeper app open staat
- Uiteraard.

wat met de workout app op de watch? is dat een alternatief voor Runkeeper, of eerder een aanvulling?
- Alternatief. Maar ik zou gewoon lekker runkeeper blijven gebruiken als je daar al je geschiedenis in hebt staan. De workout app heeft uiteraard meer workout types dan runkeeper ;)

Daarnaast kan je met apps als "AutoSleep" je slaap bijhouden. Werkt super is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een beetje offtopic maar ik ben wel oprecht nieuwsgierig.

Hoe kan een device wat eigenlijk elke nacht geladen moet worden fatsoenlijk je slaap bijhouden :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
De series 2 is een stuk beter in batterijduur dan de eerste generaties. Als ik een dag + een nacht dat ding heb gedragen, zit ik de volgende ochtend op (uit mijn hoofd) +- 50-60%.
Vervolgens hang ik hem 's ochtends aan de oplader terwijl ik ga douchen / ontbijten / etc. Driekwartier later haal ik hem weer van de lader, en over het algemeen zit hij dan al weer dicht bij de 100%. Dat herhaal ik, en de volgende ochtend doe ik hem weer aan de lader.

Uiteraard gebruikt hij meer accu tijdens een workout, dus afhankelijk van hoe veel je sport zal je hem misschien na het sporten wat moeten opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Magnetic_Man schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:12:

Runkeeper app;
maar heb ik het goed gelezen dat je route dan wel niet getracked wordt (ondanks de GPS in series 2 watch)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Super, dankuwel !
nu ben ik helemaal overtuigd
nu nog beslissen of ik wacht op de series 3 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 19:20
Magnetic_Man schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:12:

Wow cool, dat wist ik niet. Ik kan helaas niet vinden of Pocket Casts zo'n functie ook heeft. Weet jij dat wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Lijkt er niet op. Die hebben überhaupt geen Apple Watch app, dus dan houdt het snel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 18:30
Glashelder schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:16:
[...]

Hoe kan een device wat eigenlijk elke nacht geladen moet worden fatsoenlijk je slaap bijhouden :?
Met mijn series 1 doe ik bijna 2 dagen. In die 2 dagen doe ik 4 fiets activiteiten en heb ik m snachts om, om met autosleep mijn slaap bij te houden.
Verder heb ik er per dag 4 alarmen op zitten en gebruik ik de ademhalen app regelmatig en kijk ik regelmatig op de watch om de tijd af te lezen.
Bijna 2 dagen dus.
Wel zet ik m snachts op flightmode. Autosleep verzamelt dan netjes alle slaapdata en pompt dat dan sochtends netjes over naar mn iPhone.
Ik ga dan naar bed met 100% batterij en als ik wakker wordt staat de batterij nog steeds op 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woess
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:24
https://www.dcrainmaker.c...-nike-edition-review.html

Hier heb je ook een (hele) uitgebreide review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:54

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Glashelder schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:16:
[...]

Hij is ook in 1,5 uur opgeladen. Ik kan hem zelf 3 volledige dagen (inclusief GPS fietsworkout van 15 minuten per dag) gebruiken als ik hem 's nachts in de batterijbesparingsstand zet. Zodra Apple met een native sleep tracking app komt, gooi ik hem gewoon eens per twee nachten aan de lader. Hij houdt het namelijk makkelijk 36 uur non-stop vol.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Op vakanties ga ik vaak een stuk hardlopen en dan op een zeker moment vind ik het tijd om weer eens terug te gaan. Kan ik dan met 1 blik op het horloge zien of ik de goede kant op ga. Of te wel is er een overzicht waarbij een kaartje getoond kan worden waar je vandaan komt.

Soort kruimelspoor.

Nu zie ik overal staan Na een hardloopsessie bekijk je de route op de gekoppelde iPhone.
Nee ik wil de route zien terwijl ik aan het hardlopen ben.

[ Voor 20% gewijzigd door deblaauwesigaar op 06-11-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 19:20
deblaauwesigaar schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:09:
Op vakanties ga ik vaak een stuk hardlopen en dan op een zeker moment vind ik het tijd om weer eens terug te gaan. Kan ik dan met 1 blik op het horloge zien of ik de goede kant op ga. Of te wel is er een overzicht waarbij een kaartje getoond kan worden waar je vandaan komt.

Soort kruimelspoor.

Nu zie ik overal staan Na een hardloopsessie bekijk je de route op de gekoppelde iPhone.
In zowel runkeeper als strava zit dit in ieder geval niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:27
deblaauwesigaar schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:09:

Soort kruimelspoor.

Volgens mij kan deze app dat : http://www.workoutdoors.net . Zo niet? Mail de ontwikkelaar, want hij helpt graag en heeft al meerdere functies toegevoegd die door de community van macrumors is aangedragen.

Edit : kan dus wel. Staat in de Appstore omschrijving : breadcrumb trail of your route.

[ Voor 5% gewijzigd door enzoronald op 07-11-2017 19:55 ]

Pagina: 1