Toon posts:

Miningrig Ethereum geeft error ethos1.2.0

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers.

Ik ben begonnen met het bouwen van een mining rig maar op 1 of andere manier lukt het niet helemaal.

Als ik 4 kaarten aansluit dan werkt de rig prima, sluit ik er nog 1 of 2 bij aan dan vind hij ze wel maar heeft een error aan.(ware error: possible gpu/riser/power faillure) heb al andere kaarten geprobeerd maar dat is het ook niet. Andere risers ook niks.

Ik gebruik ethos 1.2.0

Msi 170a m5 mobo
6 R9 290 kaarten
32g USB
Processor
8g ram
1x Platimax 1000w
1x Platimax 850w

Ik heb alle risers en het moederbord op de 1000w plus 3 kaarten
Als ik op de 850w nog 1 kaart plaats werkt het prima maar nog een kaart erbij dan geeft hij een error (vind de kaarten wel)
Ik heb de 800w voeding doorverbonden groen op zwart

Wie kan mij vertellen wat ik over het hoofd zie.

Groetjes Domien

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbre
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 10:48
Wat voor risers gebruik je?

Het heeft warschijnlijk te maken met het tekort aan pcie power vanuit je mobo. Fatsoenlijke powered risers lossen dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb USB risers pce164p-n03 ver 006c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zou het kunnen dat je tegen de IRQ limiet aanloopt van het mobo?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

in de bios klooien wil nog wel is helpen: pci op gen2 zetten in bios, igp uit zetten, geluidskaart uit zetten etc.etc.. en als je betaald voor dat ethos, kan je daar dan geen support krijgen ofzo?
Windows 10 pro is overigens gewoon gratis (tot iig december) en werkt prima met meer kaarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had wat in de bios gedaan van het moederbord en toen pakte hij 6 kaarten maar naar een tijdje gooit hij ze er weer uit naar 4 kaarten iemand ervaring met het 170a m5 Msi mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag en gooi hem maar in deze groep:

Als ik naar mijn status-pagina kijk in Ethos, zie ik bij config_stats.......bad format.

Wat is dat en hoe los ik dit op. Het heeft geen invloed op mijn hashrate of mining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord op jouw vraag: Heb je alle voedingskable saangesloten op het moederboord. Ik moets bij mijn H110 van Asrock na de 4-de kaart een extra plug aansluiten.
Pagina: 1