Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Firefox [Corrupted Content Error]

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Ik gebruik al jaren de website

http://members.home.nl/ti...al/weerindexjournaal.html

Voor het bekijken van alle weersomstandigheden in Nederland. Alles op 1 pagina, de weerradar, wind, temperatuur, vooruitzichten en zelfs nieuwsitems rechtsonder. De pagina bestaat al jaren.

Sinds niet zo heel lang terug begon Firefox me de volgende melding te geven en het gebeurt nu steeds vaker. Pas na 5 a 6x refreshen accepteert de browser alsnog de site maar ik blijf het vreemd vinden. Opera en Chrome doen totaal niet moeilijk.

In Firefox gebruik ik de volgende add-ons:
- Classic Theme Restorer
- FlashGoT
- uBlock Origin (uitgeschakeld op sommige sites)
- YouTube Video & Audio Downloader

Mijn vermoeden bestaat......maar dat is enkel een vermoeden dat het iets met Java te maken heeft, vanwege dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d4DP5jPmyobQQezaKtm8myb4/full.jpg
Oracle adviseert om bij problemen maar simpelweg een andere browser te gebruiken zoals IE of Safari. Hallo, maar dat wil ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/auEMlM8kQANmbyWG41RwzbKh/full.jpg
Firefox

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XOlIicGok24eUkcPoDWIzBWn/full.jpg
Opera

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VHwFe3JRMhgGwrMI2upEAjNO/full.jpg
Chrome

----

Niet alleen werkt deze website niet goed meer, maar ook diverse java games (zoals die bv. te vinden op gokkasten.nl) werken ook niet lekker meer met Firefox.

Is er een alternatief voor Java voor Firefox?

Mijn YouTube Channel

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13
Hier werkt die site gewoon goed zonder Java in Firefox 53.0.3 dus probeer eens een proces van eliminatie misschien?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Snowwie
Als ik Java uitschakel heb ik weer een hoop andere java applicaties die niet werken dus dat is niet echt optioneel.

Op zich is Opera ook wel een prettige browser, maar ik ben al zoveel jaren gewend aan Firefox. Tja, dan ga je moeilijk over hè :)

Mijn YouTube Channel

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Knap dat je met Firefox 53 Java uit kan schakelen. Sinds FF 52 worden de NPAPI plugins niet meer geladen, behalve Flash dan nog. Chrome ondersteund ook allang geen Java plugin meer en aangezien Opera niets meer is dan een andere schil om Chrome heen, doet die het uiteraard ook niet. Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat Java echt het probleem is hier. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Snowwie schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 02:14:
(...) Pas na 5 a 6x refreshen accepteert de browser alsnog de site maar ik blijf het vreemd vinden.(...)
Ik kan het probleem reproduceren... Op mijn Windows machine en op mijn macbook. Inclusief het refreshen, waarna de site wel werkt.
En vooral dat laatste... na een aantal pogingen doet de site het wel. Als het Firefox en Java zou zijn, dan zou 1, 2, 100 keer refreshen geen reet mogen uitmaken, toch?
Aangezien ik het probleem op twee absoluut verschillende configuraties heb, en het ook bij jou niet goed gaat, met als grote gemene deler 'Firefox', kunnen we ons daar inderdaad blind op staren. However, bij een eerste bezoek krijg ik eerste de site (gedeeltelijk) te zien, en terwijl deze wordt opgebouwd, klapt 'ie er uiteindelijk uit.
Na een aantal keer refreshen is dat over.

Ik denk dat het probleem niet in Firefox zit, maar in hoe de site is opgebouwd. Was het Firefox, dan zou deze fout (veel) vaker moeten voorkomen ;)
Heb je de eigenaar van de site al gecontact? Mogelijk is het een issue in de code aldaar.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 10:30
Hero of Time schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 23:54:
Knap dat je met Firefox 53 Java uit kan schakelen. Sinds FF 52 worden de NPAPI plugins niet meer geladen, behalve Flash dan nog. Chrome ondersteund ook allang geen Java plugin meer en aangezien Opera niets meer is dan een andere schil om Chrome heen, doet die het uiteraard ook niet. Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat Java echt het probleem is hier. ;)
Weet je zeker dat je Java niet op trusted sites aan kan zetten?
https://support.mozilla.o...-allow-java-trusted-sites

Never mind, had het bovenste kopje niet gelezen.

[ Voor 16% gewijzigd door MrFax op 10-06-2017 12:37 ]

That's it, I'm done.

• Ramon
Snowwie schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:31:
Als ik Java uitschakel heb ik weer een hoop andere java applicaties die niet werken dus dat is niet echt optioneel.

Op zich is Opera ook wel een prettige browser, maar ik ben al zoveel jaren gewend aan Firefox. Tja, dan ga je moeilijk over hè :)
Dat was mijn punt. Ik heb Java al jaren niet geïnstalleerd staan en die site werkt prima, het ligt dus niet aan Java.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MrFax schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:35:
[...]

Weet je zeker dat je Java niet op trusted sites aan kan zetten?
https://support.mozilla.o...-allow-java-trusted-sites

Never mind, had het bovenste kopje niet gelezen.
En al had je dat niet gezien had het wel zo handig geweest als je het had gecontroleerd wat ik zei. ;) Je krijgt een link naar de informatie pagina van Mozilla als je plugins bekijkt. Kwam er zelf achter op werk toen ik een server wilde overnemen. :P

• Snowwie
Jester-NL schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:29:
[...]

Ik kan het probleem reproduceren... Op mijn Windows machine en op mijn macbook. Inclusief het refreshen, waarna de site wel werkt.
En vooral dat laatste... na een aantal pogingen doet de site het wel. Als het Firefox en Java zou zijn, dan zou 1, 2, 100 keer refreshen geen reet mogen uitmaken, toch?
Aangezien ik het probleem op twee absoluut verschillende configuraties heb, en het ook bij jou niet goed gaat, met als grote gemene deler 'Firefox', kunnen we ons daar inderdaad blind op staren. However, bij een eerste bezoek krijg ik eerste de site (gedeeltelijk) te zien, en terwijl deze wordt opgebouwd, klapt 'ie er uiteindelijk uit.
Na een aantal keer refreshen is dat over.

Ik denk dat het probleem niet in Firefox zit, maar in hoe de site is opgebouwd. Was het Firefox, dan zou deze fout (veel) vaker moeten voorkomen ;)
Heb je de eigenaar van de site al gecontact? Mogelijk is het een issue in de code aldaar.
Oke, dank je voor deze nuttige informatie. Nee ik heb de eigenaar van de site nog niet benadert, als dat al mogelijk is trouwens. Want de site staat namelijk gewoon op een oude @home (Ziggo) webspace en heeft als naam "Meteotines". Ik zal eens kijken of de eigenaar benaderbaar is.

@Ramon Maar hoe werk jij dan met Java applets? Want over het het algemeen zijn die er nog genoeg.
Als het goed is kun jij dan ook niet de spelletjes op bv www.gokkast.nl spelen?

Mijn YouTube Channel

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ramon schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 07:19:
Hier werkt die site gewoon goed zonder Java in Firefox 53.0.3 dus probeer eens een proces van eliminatie misschien?
Hier idem. En met Java lang geleden heel hard van de PC geknikkerd, dan maar niet de sites gebruiken die clientside Java vereisen. Dat is IMHO zoiets als alleen Windows XP ondersteunen :+

@Snowwie: ik heb de broncode niet bekeken maar welk deel van de site zou dan java gebruiken? Zo te zien is het een heleboel iframes naar de originele sites. Ik zou ook elders kijken. Bv. adblocker die er niet kan omgaan met zoveel frames.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46

Wildfire

Joy to the world!

Ook hier onder Firefox (53.0.3) alles prima. En dan heb ik nog diverse plug-ins. O.a. uBlock Origin en Ghostery maar geen problemen hier dus.
Snowwie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:25:

[...]

Ik zal eens kijken of de eigenaar benaderbaar is.

[..]
Onderaan de site wordt meteotines@home.nl vermeld als contactadres.

[ Voor 47% gewijzigd door Wildfire op 10-06-2017 15:53 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Snowwie
Wildfire schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:38:
Ook hier onder Firefox (53.0.3) alles prima. En dan heb ik nog diverse plug-ins. O.a. uBlock Origin en Ghostery maar geen problemen hier dus.

[...]

Onderaan de site wordt meteotines@home.nl vermeld als contactadres.
Had em al gezien en de eigenaar een mailtje gestuurd, met tevens een link naar dit topic. Als het goed is kan hij/zij dit zo lezen zonder ingelogd te zijn.

Maar gebruik jij nu wel of geen Java?

Mijn YouTube Channel

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46

Wildfire

Joy to the world!

Snowwie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Had em al gezien en de eigenaar een mailtje gestuurd, met tevens een link naar dit topic. Als het goed is kan hij/zij dit zo lezen zonder ingelogd te zijn.

Maar gebruik jij nu wel of geen Java?
Java is hier wel geïnstalleerd maar wordt volgens mij idd niet door deze site gebruikt. Sowieso ondersteunt Firefox de Java plug-in niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 10-06-2017 17:19 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Ramon
Snowwie schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:25:
[...]

Oke, dank je voor deze nuttige informatie. Nee ik heb de eigenaar van de site nog niet benadert, als dat al mogelijk is trouwens. Want de site staat namelijk gewoon op een oude @home (Ziggo) webspace en heeft als naam "Meteotines". Ik zal eens kijken of de eigenaar benaderbaar is.

@Ramon Maar hoe werk jij dan met Java applets? Want over het het algemeen zijn die er nog genoeg.
Als het goed is kun jij dan ook niet de spelletjes op bv www.gokkast.nl spelen?
Ik werk niet met Java Applets...

Ook niet met Flash overigens. Dus die "spelletjes" op gokkast.nl geven allemaal een melding over dat Flash ontbreekt. Heb ik echt flash nodig (which is never) dan kan ik altijd nog Edge opstarten.

Maar welke versie van Firefox gebruik je eigenlijk? Ziet er uit als een wat oudere versie...? Heb je al geprobeerd met een vers profiel de site te bezoeken? Dus zonder plugins/extensies? Heb je al plugins/extensies één voor één uitgeschakeld e.d.?

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon op 10-06-2017 17:27 ]

• Snowwie
Welke versie, de nieuwste op dit moment:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5aoI5EkKgyfeLPW8taLoBa8R/full.jpg

Hmmm het de mailtjes die ik terugkreeg van de eigenaar waren ook niet bepaald, tja....ehm ik weet niet wat ik er eigenlijk van moet denken.
1e mail:
Hallo Patrick,

Het is een probleem wat al eerder speelde,
je moet Firefox bijwerken - dat is de oplossing.
Het is ook gekomen na een update van Firefox.

Het ligt niet bij Meteotines, dit kun je testen door via Internet Explorer (o.i.d) mijn site te openen.
Ik gebruik hier Firefox 33.03 64 bits en heb geen probleem (nog).

Succes en ik hoop dat je hiervan snel verlost bent.

Tines van Meteotines.
Dus schreef ik em terug:
Op 11-6-2017 om 03:44 schreef Patrick Koning:
Beste Tines,

Firefox is al bijgewerkt naar de meest recente update:

Ik weet niet of je JAVA applets hebt op je site, want het schijnt dat JAVA niet meer goed ondersteunt wordt vanaf Firefox versie 52.

Dat de site bij jou op Firefox 33 nog wel goed werkt lijkt me voor de hand liggend om dat JAVA daar geen problemen geeft.

Tenminste dit is wat ik DENK dat het is. Er zijn tweakers in het betreffende topic die het hebben over de opbouw van de site, de grote hoeveelheden frames e.d. waar adblockers weer slecht mee overweg kunnen (overigens gebruik ik de addblocker op je site niet want zoveel reclame heb je er niet op staan).

Maar aan de andere ander kant, als Opera, Chrome en ook Internet Explorer geen problemen geven, dan vraag ik me af waar het probleem dan wel door komt. Overstappen op een andere browser doe ik liever niet, want ben al jaren gewend aan Firefox en dat wil ik graag ook zo houden. 😊

Met vriendelijke groet,
P
Krijg ik het volgende dubieuze antwoord....
Beste Patrick,

De tweakers waar jij het over had hebben geen verstand van zaken!
Als de site al 11 jaar draait en geen gebruik maakt van java maar java-script, wat heel wat anders is,
en ik er al 3 jaar niets meer aan heb veranderd, waarom dan nu - alleen bij jou - deze melding?
De adblockers gebruik ik zelf ook en heb geen last. Er staat ook geen reclame op van mij.
Met andere woorden luister niet naar die mensen!

Vraag jezelf eens af, wanneer is het begonnen? - wat heb jij toen veranderd bij jou op de computer aan programma's?

Zoals ik al eerder schreef had ikzelf het probleem ook in februari. Wanneer de melding kwam drukte ik 2x op vernieuwen en dan deed hij het weer een poosje. Na een update van Firefox was het probleem ineens opgelost.

Tja, vertrouw je het niet dan toch maar een andere browser of afscheid nemen van Meteotines

Vriendelijke groet,

Tines.
Dus hij schrijft dat hij het probleem zelf ook in februari ook al had en vervolgens 2x op verversen drukt en het is klaar. En na een update van Firefox was het probleem ineens opgelost. :? :?

Ik snap er nu echt even niets meer van. Wat veroorzaakt nu dit probleem?
- Flash?
- Java?
- De opbouw van die website?
- De browser?
- Een add on?

[ Voor 92% gewijzigd door Snowwie op 12-06-2017 05:27 ]

Mijn YouTube Channel

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee hij zegt met zoveel woorden geen zin te hebben om code te troubleshooten voor specifiek jouw situatie (althans, zo lees ik het). Maar staat je daarentegen netjes te woord.

Ik begrijp ook niet waarom je Java (en nu Flash) er weer bijhaalt in de mail. Dat leidt zoals je ziet af. (En checken of er Java of Flash wordt gebruikt kan je zelf natuurlijk).

Het argument vd maker dat het al 11 jaar draait is overigens geen goed argument - de wereld is sindsdien behoorlijk veranderd en dat is de code van de bron-sites vast ook.

Anyway: probeer het vooral clientside op te lossen. En dan is meten is weten. Draai een nieuw, leeg profiel in Ff. Werkt het dan wel: dan clientside en kan je beetje bij beetje je plugins etc installeren en zien of/waar het vastloopt.

Bij anderen gaat het wel goed, ook bij dezelfde addons: kan het zijn dat je een relatief trage PC gebruikt, of een relatief trage bandbreedte hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 12-06-2017 06:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ramon
Snowwie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 04:37:
Ik snap er nu echt even niets meer van. Wat veroorzaakt nu dit probleem?
- Flash?
- Java?
- De opbouw van die website?
- De browser?
- Een add on?
Jemig Snowwie, ik dacht dat je wel aardig analytisch vermogen had. Misschien moet je om half 5 's nachts gewoon slapen ipv op GoT posten? :X

Er zijn toch genoeg dingen langsgekomen die je kan proberen om te kijken waar het probleem ligt? Waarom probeer je niet gewoon wat dingetjes uit te schakelen, één voor één, om te zien of je het probleem kan vinden?

• Snowwie
Ramon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:02:
[...]

Jemig Snowwie, ik dacht dat je wel aardig analytisch vermogen had. Misschien moet je om half 5 's nachts gewoon slapen ipv op GoT posten? :X

Er zijn toch genoeg dingen langsgekomen die je kan proberen om te kijken waar het probleem ligt? Waarom probeer je niet gewoon wat dingetjes uit te schakelen, één voor één, om te zien of je het probleem kan vinden?
Ja maar dat heb ik allemaal al geprobeerd. Dat is em het juist. Ik noem die dingen op die MOGELIJK de oorzaak kunnen zijn van dit probleem, maar de enige manier om het probleem kwijt te raken is het deinstalleren van Java. Maar dat wil ik juist niet, omdat ik ook nog wel eens een java spelletje speel.

^en ja...ik zou eigenlijk eerder op bed moeten, de nacht Snowwie sluipt er weer langzaam in. Vriendin is nu een klein maandje de deur uit dus ik heb nu weer alle vrijheid. :)

Mijn YouTube Channel

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Java heeft er geen klap mee te maken. Hoe vaak moeten wij dat nou nog vertellen? Firefox, Chrome, Opera, allemaal ondersteunen ze Java niet meer in de browser. Blijf dan niet stug suggereren dat het verwijderen ervan de problemen op zou lossen.

• Ramon
Snowwie schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 02:04:
[...]

Ja maar dat heb ik allemaal al geprobeerd. Dat is em het juist.
Maar dat kunnen wij niet ruiken natuurlijk.
Ik noem die dingen op die MOGELIJK de oorzaak kunnen zijn van dit probleem, maar de enige manier om het probleem kwijt te raken is het deinstalleren van Java. Maar dat wil ik juist niet, omdat ik ook nog wel eens een java spelletje speel.
Het lijkt erop dat je niet het onderscheid weet tussen Java en Flash. Ook op gokkast.nl draait geen JAVA maar FLASH. Als je in Firefox naar about:addons gaat. Wat zie je dan? Er staat bovendien een link boven met wat extra uitleg: https://support.mozilla.o...as=u&utm_source=inproduct

Ik geloof er verder niet in dat een aanwezigheid van Java ervoor zou kunnen zorgen dat een site die geen Java gebruikt zou crashen, dus die hypothese van jou lijkt me onzin, maar als jij het gelooft kan je Firefox 52 ESR installeren en Java weer aanzetten om het te testen 8)7

Misschien als je nou eens hier documenteert wat je al hebt geprobeerd dat we je echt kunnen gaan helpen :)

Pagina: 1