Ik gebruik een pricewatch: Cooler Master Silencio 352, tot nu toe een prima kastje voor zijn doel. Maar Ik ben vandaag overgestapt van een GTX 1070 naar een GTX 1080ti, en nu blijkt dat deze case niet ideaal is voor een dusdanige kaart. De temperatuur loopt op naar 80 graden met de factory fancurve wanneer de case gesloten is. Haal ik het frontpaneel er vanaf, dan is dit 72 graden. Beide temperaturen zijn na 15 minuten met 99% GPU belasting.
Nu zijn dit geen kritieke temperaturen, maar het jaagt helaas wel de GPU fans op, waardoor ik nu een veel luidruchtiger systeem heb.
Met andere woorden, ik zoek een kast met een betere airflow. De eisen zijn; goede airflow, moederbord heeft 2 case fan headers (dus meer fans is niet mogelijk), geen window, volledig ATX mag, geen LED festijn en vooral, stil.
Ik weet het, het moederbord is verre van ideaal. Het beste is wellicht een case met 'gaas' op hoogte van de GPU? Mijn broer heeft een Define S, maar is momenteel op vakantie dus even niet te checken of deze case betere airflow biedt.
Deze cases heb ik gevonden. Budget is maximaal 120 euro.
pricewatch: Fractal Design Define S
pricewatch: Corsair Carbide 300R
pricewatch: Cooler Master CM 690 III Closed
Nu zijn dit geen kritieke temperaturen, maar het jaagt helaas wel de GPU fans op, waardoor ik nu een veel luidruchtiger systeem heb.
Met andere woorden, ik zoek een kast met een betere airflow. De eisen zijn; goede airflow, moederbord heeft 2 case fan headers (dus meer fans is niet mogelijk), geen window, volledig ATX mag, geen LED festijn en vooral, stil.
Ik weet het, het moederbord is verre van ideaal. Het beste is wellicht een case met 'gaas' op hoogte van de GPU? Mijn broer heeft een Define S, maar is momenteel op vakantie dus even niet te checken of deze case betere airflow biedt.
Deze cases heb ik gevonden. Budget is maximaal 120 euro.
pricewatch: Fractal Design Define S
pricewatch: Corsair Carbide 300R
pricewatch: Cooler Master CM 690 III Closed