Mijn vraag
Sinds vandaag ondervind ik problemen met mijn telefoon: Motorola Moto G4 XT1622 16GB:
- geen toon van overgaan bij bellen;
- scherm blijft op 'kiezen' staan terwijl de telefoon bij de gebelde persoon wel overgaat en kan opnemen, de hoort vervolgens niets als ik wat zeg. Ik hoor ook niets van de gebelde persoon;
- filmpjes laden op youtube, facebook etc. lukt niet: blijft laden;
- foutmelding bij laden filmpjes youtube: er is een probleem tijdens het afspelen (afspeel id: 4H86jARP4SSpWgum)
- dus geen beeld en geen geluid bij filmpjes;
- alle geluiden staan op 'aan', 'niet storen' staat uit;
- geen offline muziek afspelen in 'mijn muziek', speelt wel af maar geen geluid;
- whatsapp bellen: blijf alleen de optie krijgen 'opnieuw te bellen', dus bellen via whatsapp werkt niet.
Wat wel werkt:
- ik kan blijkbaar bellen gezien 'de andere kant' kan opnemen;
- internet werkt;
- facebook werkt;
- filmpjes zoeken op youtube werkt;
- appjes sturen werkt;
- downloaden werkt;
- muziek zoeken met soundhound werkt, dus microfoon doet het blijkbaar.
Z-device test:
- valt op dat bij optie 'sound' staat:
A2DP audio routing to bluetooth: false
Bluetooth SCO: false
Microphone mute: false
Music active: false
Speaker phone on: false
De rest staat op true en de groene balkjes zijn gevuld.
Microfoon werkt ook in z-device naar behoren.
Relevante soft- en hardware:
Android 7.0 meest recente update
Alle apps up to date
Sandisk 32 GB geheugen (naar intern geformatteerd)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-safe mode: geluid doet het bij opstarten van de telefoon (hello moto deuntje), volumeknoppen 'piepen' als ik volume harder of zachter zet. Bellen wil niet (geen toon van overgaan), andere kant van de lijn hoor ik ook niet. Geen geluid bij muziek afspelen.
- harde reset verhelpt het probleem niet.
Update:
Bij aansluiten headphone werkt het geluid wel gewoon en kan ik ook filmpjes laden en muziek luisteren en bellen. Als ik vervolgens de headphone eruit haal heb ik geen geluid meer maar kan ik wel nog steeds filmpjes laden. Als ik vervolgens ga bellen werkt dat ook maar heb ik GEEN geluid zowel op de speaker als aan mijn oor.
Als ik via google play music muziek ga luisteren dan hoor ik geluid uit de headset komen. Trek ik de jack plug eruit dan gaat de muziek ook op pauze, zoals het hoort. Druk ik vervolgens op play zonder headset hoor ik niks. Plug ik de headset in dan krijg ik direct weer muziek.
Update 2:
Headset/koptelefoon reageert nu ook niet meer. Als ik hem in plug hoor ik wat kraakjes verder niet. Als ik vervolgens muziek wil luisteren via google play music dan krijg ik geen geluid, muziek speelt ook niet af maar gaat direct op pauze. Kan op play blijven drukken maar er gebeurt niets. Youtube filmpjes laden lukt ook niet meer en op facebook filmpjes laden ook niet.
Heel vreemd allemaal. Iemand enig idee of het aan hardware of software ligt?
Sinds vandaag ondervind ik problemen met mijn telefoon: Motorola Moto G4 XT1622 16GB:
- geen toon van overgaan bij bellen;
- scherm blijft op 'kiezen' staan terwijl de telefoon bij de gebelde persoon wel overgaat en kan opnemen, de hoort vervolgens niets als ik wat zeg. Ik hoor ook niets van de gebelde persoon;
- filmpjes laden op youtube, facebook etc. lukt niet: blijft laden;
- foutmelding bij laden filmpjes youtube: er is een probleem tijdens het afspelen (afspeel id: 4H86jARP4SSpWgum)
- dus geen beeld en geen geluid bij filmpjes;
- alle geluiden staan op 'aan', 'niet storen' staat uit;
- geen offline muziek afspelen in 'mijn muziek', speelt wel af maar geen geluid;
- whatsapp bellen: blijf alleen de optie krijgen 'opnieuw te bellen', dus bellen via whatsapp werkt niet.
Wat wel werkt:
- ik kan blijkbaar bellen gezien 'de andere kant' kan opnemen;
- internet werkt;
- facebook werkt;
- filmpjes zoeken op youtube werkt;
- appjes sturen werkt;
- downloaden werkt;
- muziek zoeken met soundhound werkt, dus microfoon doet het blijkbaar.
Z-device test:
- valt op dat bij optie 'sound' staat:
A2DP audio routing to bluetooth: false
Bluetooth SCO: false
Microphone mute: false
Music active: false
Speaker phone on: false
De rest staat op true en de groene balkjes zijn gevuld.
Microfoon werkt ook in z-device naar behoren.
Relevante soft- en hardware:
Android 7.0 meest recente update
Alle apps up to date
Sandisk 32 GB geheugen (naar intern geformatteerd)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-safe mode: geluid doet het bij opstarten van de telefoon (hello moto deuntje), volumeknoppen 'piepen' als ik volume harder of zachter zet. Bellen wil niet (geen toon van overgaan), andere kant van de lijn hoor ik ook niet. Geen geluid bij muziek afspelen.
- harde reset verhelpt het probleem niet.
Update:
Bij aansluiten headphone werkt het geluid wel gewoon en kan ik ook filmpjes laden en muziek luisteren en bellen. Als ik vervolgens de headphone eruit haal heb ik geen geluid meer maar kan ik wel nog steeds filmpjes laden. Als ik vervolgens ga bellen werkt dat ook maar heb ik GEEN geluid zowel op de speaker als aan mijn oor.
Als ik via google play music muziek ga luisteren dan hoor ik geluid uit de headset komen. Trek ik de jack plug eruit dan gaat de muziek ook op pauze, zoals het hoort. Druk ik vervolgens op play zonder headset hoor ik niks. Plug ik de headset in dan krijg ik direct weer muziek.
Update 2:
Headset/koptelefoon reageert nu ook niet meer. Als ik hem in plug hoor ik wat kraakjes verder niet. Als ik vervolgens muziek wil luisteren via google play music dan krijg ik geen geluid, muziek speelt ook niet af maar gaat direct op pauze. Kan op play blijven drukken maar er gebeurt niets. Youtube filmpjes laden lukt ook niet meer en op facebook filmpjes laden ook niet.
Heel vreemd allemaal. Iemand enig idee of het aan hardware of software ligt?
[ Voor 32% gewijzigd door SX-Superfly op 09-06-2017 11:09 ]