Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PCI risers en videokaarten aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-11 15:27
Beste tweakers.

Nu zit ik met het volgende probleem. Ik heb mijn voeding binnen gekregen maar kan niet direct de beste oplossing vinden.

Situatie:

4 pci ricers met een peripheral aansluiting
4 videokaarten met 8 pin pci

Nu heb ik 2 kabels met elk 4 peripheral aansluitingen, kan ik deze 2 aan 2 aansluiten? Of moet ik met behulp van nog 2 kabels op elke kabel 1 zetten.

De videokaarten, moet ik deze allemaal los op een kabel zetten?

De verwarring ontstaat aangezien ze niet voor niets de kabels maken met meer aansluitingen. Wellicht dat jullie het weten?

Voeding: corsair hx1000

Bedankt alvast

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:24

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

En over welke risers en gpu's hebben we het? Dat is nu nog al belangrijk, ik kan er nog niet veel van maken. Je vraag is dus eigenlijk hoe je het moet aansluiten?
Wat is een perpheral aansluiting? Daar heb ik nog nooit van gehoord... :?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• ChristianBurger
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:27:
En over welke risers en gpu's hebben we het? Dat is nu nog al belangrijk, ik kan er nog niet veel van maken. Je vraag is dus eigenlijk hoe je het moet aansluiten?
Wat is een perpheral aansluiting? Daar heb ik nog nooit van gehoord... :?
Riser: http://www.pcirisers.nl/p...SB-3.0-Powered-Riser.html

GPU: Msi RX 580 8gb

Peripheral bedoel ik molex mee. Ik had beter het woord molex kunnen gebruiken :)

Edit: het lijkt mij op het eerste gezicht het beste om twee risers op 1 molex kabel aan te sluiten, dus niet die molex naar sata en de videokaarten per stuk aan te sluiten. Volgens mij moet dat gewoon lukken?

Edit: ik lees zojuist op internet dat de pci riser geeneens op de voeding hoeft aangesloten te worden. Alleen de videokaart moet aangesloten worden via die instructies. Kan dit ook?

[ Voor 25% gewijzigd door ChristianBurger op 08-06-2017 22:47 ]

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:24

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ChristianBurger schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Riser: http://www.pcirisers.nl/p...SB-3.0-Powered-Riser.html

GPU: Msi RX 580 8gb

Peripheral bedoel ik molex mee. Ik had beter het woord molex kunnen gebruiken :)

Edit: het lijkt mij op het eerste gezicht het beste om twee risers op 1 molex kabel aan te sluiten, dus niet die molex naar sata en de videokaarten per stuk aan te sluiten. Volgens mij moet dat gewoon lukken?
Klopt, zo moet het. Probeer de risers zo veel mogelijk te verdelen over de verschillende kabels. Je kan ook wel de sata aansluitingen​gebruien.
Edit: ik lees zojuist op internet dat de pci riser geeneens op de voeding hoeft aangesloten te worden. Alleen de videokaart moet aangesloten worden via die instructies. Kan dit ook?
Dat zou ik niet doen. Je GPU verwacht ook wat stroom uit het slot zelf.

Mining setup?
Mining-rig voor Ethereum (2000,-)

[ Voor 8% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 09-06-2017 06:37 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• ChristianBurger
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 06:28:
[...]

Klopt, zo moet het. Probeer de risers zo veel mogelijk te verdelen over de verschillende kabels. Je kan ook wel de sata aansluitingen​gebruien.

[...]

Dat zou ik niet doen. Je GPU verwacht ook wat stroom uit het slot zelf.

Mining setup?
Mining-rig voor Ethereum (2000,-)
Bedankt, even voor de duidelijkheid. 2 pci risers op 1 molex kabel moet dus gewoon lukken?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ChristianBurger schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:50:
[...]

Bedankt, even voor de duidelijkheid. 2 pci risers op 1 molex kabel moet dus gewoon lukken?
Nee en dat is ook heel vaak tegen je gezegd...

-The_Mask- in "PCI-e Riser"

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Max. 2 x PCI-risers op één kabel!
Pagina: 1