MSDeploy werkt niet met encoded xml string in settings

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47
MSDeploy doet niet wat ik wil tijdens het deployen van een Asp.Net webapplicatie. In mijn web.release.config staat dit:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
<applicationSettings>
<App.Properties.Settings>
    <setting name="ProfitConnectorToken" serializeAs="String" xdt:Transform="Replace" xdt:Locator="Match(name)">
        <value>__ProfitConnectorToken__</value>
    </setting>
</App.Properties.Settings>
</applicationSettings>

In mijn parameters.xml staat dit:
XML:
1
2
3
<parameter name="ProfitConnectorToken" description="Description for ProfitConnectorToken" defaultvalue="__PROFITCONNECTORTOKEN__" tags="">
    <parameterentry kind="XmlFile" scope="\\web.config$" match="/configuration/applicationSettings/App.Properties.Settings/setting[@name='ProfitConnectorToken']/value/text()" />
</parameter>

En dit staat in mij SetParameters.xml:
XML:
1
<setParameter name="ProfitConnectorToken" value="&lt;token&gt;&lt;version&gt;1&lt;/version&gt;&lt;data&gt;XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX&lt;/data&gt;&lt;/token&gt;" />

Als ik na het deployen in het web.config bestand kijk staat er nog steeds "__ProfitConnectorToken__" (andere settings werken wel gewoon). Als ik mijn SetParameters.xml aanpas naar:
XML:
1
<setParameter name="ProfitConnectorToken" value="TEST" />

Dan werkt het wél. Mijn conclusie is dat het iets met de waarde te maken heeft, maar wat? Iemand een idee? Ik kan verder niets over vinden.

Roomba E5 te koop

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:46

Haan

dotnetter

lt;version>1</version><data>XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX</data></token>" />
Misschien dat je de laatste > nog moet encoden?

edit:
grappig, de forum software rendert het al anders nu ik het in een quote tag heb gestopt. Je mist ook een & aan het begin.

[ Voor 31% gewijzigd door Haan op 09-06-2017 07:46 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Heb ik het twee keer gecontroleerd alsnog verkeerd gekopieerd en geplakt.. Dit staat er dus in mijn SetParameters.xml:
XML:
1
<setParameter name="ProfitConnectorToken" value="&lt;token&gt;&lt;version&gt;1&lt;/version&gt;&lt;data&gt;XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX&lt;/data&gt;&lt;/token&gt;" />

Heb de TS ook aangepast.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:46

Haan

dotnetter

Lucky guess: de ampersands ook nog encoden?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Maar dan krijg je een soort "encodeception". < wordt dan &lt;, dus dan zit er nog steeds een ampersand in. Heb het uiteraard wel geprobeerd want ik weet het ook even niet meer, en hij zet dan wel de property in de web.config file. Alleen is het natuurlijk geen valide xml meer en werkt het niet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Even een kickje, ik ben er nog niet uit...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
En wat als je er een JSON variant in doet, kan dat niet werken?
XML:
1
<setParameter name="ProfitConnectorToken" value="{token:{version:1,data:&quot;XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX&quot;}}" />

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dat werkt prima, alleen Profit (Afas) wil xml hebben. Ik geef het op, werk er wel omheen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Is het niet gewoon dat je dubbel moet html/xml encoden?

Dus wordt
<token><version>1</version><data>xxxxxxx</data></token>
ecoded:
&lt;token&gt;&lt;version&gt;1&lt;/version&gt;&lt;data&gt;xxxxxxxxxxx&lt;/data&gt;&lt;/token&gt;
ecoded:
&amp;lt;token&amp;gt;&amp;lt;version&amp;gt;1&amp;lt;/version&amp;gt;&amp;lt;data&amp;gt;xxxxxxxxxxx&amp;lt;/data&amp;gt;&amp;lt;/token&amp;gt;

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 12-06-2017 15:33 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Nope, dat stelde @Haan ook al voor maar dat werkt niet. Heb al van alles geprobeerd, maar niets werkt.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1