Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Connectbox valt telkens uit, packet loss en DNS-problemen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn studentenhuis het grote probleem dat onze internetverbinding constant wegvalt, bekabeld en draadloos.
Het gaat om een Ziggo-verbinding (300/30) met een Connectbox als hoofdmodem. Daaronder hangen 2 Apple Airport Extremes.

Kreeg van Ziggo Webcare de vraag om met WinMtr een meting te doen, netjes gedaan en het resultaat dat daar uit kwam is dat er als je direct naar het modem pingt (dus 192.168.178.1) er 0% packet loss is, maar dat als je op hetzelfde moment naar een extern adres pingt je rond de 25% packet loss hebt tot aan hetzelfde modem. Dit was op een directe, bekabelde verbinding met het modem.

Het netwerk werkt overigens verder op zich prima, als het werkt.

De Airport Extremes staan beide in brugmodus, handmatige IP instellingen, ipv6 DNS servers ingevoerd en ipv4 server op 192.168.178.1 gezet (kan even geen bron noemen maar heb ergens die instructie gezien). IPv6 staat ingesteld als "link-local".
Zijn mensen langsgeweest die voor hun beroep netwerken bouwen/onderhouden en die hadden geen op- of aanmerkingen over de manier waarop ons netwerk was ingericht, behalve dat er ontzettend veel mensen op zaten.

Monteur is langs geweest, oude Connectbox was zo traag als wat dus nieuwe gekregen. Dat zou de oplossing moeten zijn, kabels gemeten en was niet optimaal maar "goed genoeg".

20 minuten later: weer hetzelfde probleem. Reset via software zorgt er voor dat geen enkele router/modem (connectbox dus ook niet) een DNS-server kan vinden, alleen stroom uit en weer aan helpt dan.

Nu klinkt het voor mij als leek als een probleem met de toevoer, maar ik zou graag andere ervaringen/meningen horen.

Hoop dat het een beetje een begrijpelijk verhaal is, als iets niet duidelijk is verduidelijk ik het graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2017 20:23 ]

Alle reacties

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:51
De connectbox zelf is waarschijnlijk het probleem. neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 08-06-2017 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat hoop ik dus echt niet, want dan wordt een oplossing vinden vrij lastig. Connectbox is trouwens al vervangen, het zal toch niet zo zijn dat dat stomme ding in het algemeen zo slecht is dat hij totaal niet normaal kan functioneren?

Mocht het zo zijn, is er een workaround? Bridgemode wil ik op zich wel overwegen, RPi als DHCP/NAT server is niet heel moeilijk als ik de handleidingen op internet zo eens bekijk.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je zou Ziggo om een Technicolor modem kunnen vragen, die heeft dat probleem niet.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300