• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Update:
Oke update want ik denk dat het een beetje irrelevant is om een nieuwe topic aan te maken:

Ik zit nu te twijfelen tussen de Samsung Galaxy S8, OnePlus 5 en de HTC U11. Waar ik veel waarde aanhecht:
- Snelle telefoon die niet vasthangt
- Goede camera
- Lange batterijduur
- 'Mooie' telefoon
- Goede geluid

Ik zal de pros en de cons hieronder zetten:

Samsung Galaxy S8:
+ De beste camera op het moment
+ Mooi design
+ Headphone jack
+ In de winkel tekoop
- Van glas, dus heel breekbaar. Ik ben niet de grootste kluns maar ik laat het wel af en toe vallen
- Niet durable, houdt het niet jaren vol

HTC U11:
+ Goeie geluid (geloof ik)
+ Een van de beste camera's op het moment
+ Goeie software
+ Durable
- In de winkel tekoop
- Geen headphone jack
- Niet mijn meest favoriete design qua telefoon en niet veel leuke hoesjes
- Van glas, dus heel breekbaar. Ik ben niet de grootste kluns maar ik laat het wel af en toe vallen

OnePlus 5:
+ Mooi design
+ Goeie software
+ Durable (?)
+ Niet super snel breekbaar (?)
- Niet in de winkel verkrijgbaar
- Oké camera
- Goedkoper (dan de rest)

Geld is niet per se het grootste probleem en ik vind software > durable > camera belangrijk.

------- (originele post)
Hoi,
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn HTC One M8 waar ik erg tevreden over was. Helaas ben ik hem kwijtgeraakt en heb ik nu als tijdelijke vervanging een iPhone 5S dus opzich ik kan er wel nog lang mee en er is niet per se veel haast.

Het liefst heb ik Android want naar mijn mening is dat qua kwaliteit en prijsverhouding het beste, maar ik kan ook omgaan met iPhones. Mijn budget is rond de 500 euro (kan verhoogd worden), en wil ik dat het toestel een goede batterij en camera heeft & snel is en niet vaak vasthangt. Ook moet het een 'mooie' telefoon zijn denk aan HTC, Huawei dat vind ik erg mooie modellen over het algemeen. Oh en het moet niet een te grote telefoon zijn rond de 5 inch vind ik prima.

Ik heb zelf al een beetje rondgekeken en de HTC 10 lijkt me ook een mooi toestel en Huawei P10 ook (alhoewel ik wel hoor dat de software niet het beste is).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

[ Voor 46% gewijzigd door vellichor op 22-06-2017 19:10 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

Oneplus 5.

Oneplus One, 3 en 3T zijn erg goede telefoons. Goede kwaliteit voor scherpe prijs met goed specificaties.
En goed update beleid.
De 5 wordt binnen 2 weken aangekondig en zal dan te verkrijgen zijn. Verwachting is 499,-

De OP3 had ik voor 399,- met 64GB storage en 6GB RAM en SD820

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• vellichor
DarkSide schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:54:
Oneplus 5.

Oneplus One, 3 en 3T zijn erg goede telefoons. Goede kwaliteit voor scherpe prijs met goed specificaties.
En goed update beleid.
De 5 wordt binnen 2 weken aangekondig en zal dan te verkrijgen zijn. Verwachting is 499,-

De OP3 had ik voor 399,- met 64GB storage en 6GB RAM en SD820
Maar die is toch alleen online verkrijgbaar toch?

• DarkSide

DarkSide

vellichor schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:56:
[...]

Maar die is toch alleen online verkrijgbaar toch?
Dus?
Wat is het probleem dan.

Je kunt hem idd niet met een abbo of in een KPN winkel verkrijgen,
Bij amazon of bij Oneplus zelf. Maar dat moet geen probleem zijn.

Misschien even reviews lezen of kijken of je iemand kent die een OP3(T) heeft. Kan je hem vasthouden.
Zou me er persoonlijk niet van weerhouden er een aan te schaffen.

Na de release zal de NDA ook wel opgeheven zijn en zullen de meeste (respectabele) techsites wel hun review klaar hebben. Kan je zelf beslissen of het wat voor je is.

Maar tot nu toe zijn ze altijd een stuk goedkoper geweest dan de concurentie en toch van goede kwaliteit geweest.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• vellichor
DarkSide schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:59:
[...]

Dus?
Wat is het probleem dan.

Je kunt hem idd niet met een abbo of in een KPN winkel verkrijgen,
Bij amazon of bij Oneplus zelf. Maar dat moet geen probleem zijn.

Misschien even reviews lezen of kijken of je iemand kent die een OP3(T) heeft. Kan je hem vasthouden.
Zou me er persoonlijk niet van weerhouden er een aan te schaffen.

Na de release zal de NDA ook wel opgeheven zijn en zullen de meeste (respectabele) techsites wel hun review klaar hebben. Kan je zelf beslissen of het wat voor je is.

Maar tot nu toe zijn ze altijd een stuk goedkoper geweest dan de concurentie en toch van goede kwaliteit geweest.
In een winkel bestellen is gewoon meer convenient, maar ik zal het zeker in de gaten houden. Bedankt in ieder geval. Heb je ook misschien ook andere suggesties die wel in de winkel verkrijgbaar zijn?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
vellichor schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:40:
[...]

In een winkel bestellen is gewoon meer convenient, maar ik zal het zeker in de gaten houden. Bedankt in ieder geval. Heb je ook misschien ook andere suggesties die wel in de winkel verkrijgbaar zijn?
Wellicht Samsung S7? Is wel een enorme down grade vergeleken met de Oneplus 5... Bij Oneplus hebben ze een heel mooi beleid. Aangezien ze binnen de Europese Unie verkopen ben je gwn met alle garantie gedekt. Daarnaast kan je de telefoon binnen twee weken retourneren.. Dus als hij je niet aanstaat kan je hem zoo terug sturen!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik ben zelf van een HTC One M7 naar de Oneplus 3 gegaan, gewoon online bij Oneplus uit Engeland laten komen. Prijs kwaliteit was dit op dat moment de beste keuze, en veel M7 eigenaren hebben deze stap gemaakt.

Echter wil je verder kijken, ga filteren in de Pricewatch en lees reviews, ga naar de winkel en houd vast. Ik kan je moeilijk helpen op basis van je specificatie dat je een mooie telefoon zoekt, immers wat is mooi?
categorie: Smartphones

[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 08-06-2017 21:53 ]

• DarkSide

DarkSide

vellichor schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:40:
[...]

Wat is er meer convenient dan thuis in je luie stoel iets bestellen :-D

in de winkel kan je ze IRL zien en voelen. Maar echt een indruk krijg je toch pas als je echt met je eigen account in loggged en een paar dagen er mee werkt/speelt.

Verder geen echte adviezen.
Een Galaxy s8, HTC u11, Sony Experia etc zijn allemaal duurder dan 500,-.
Je betaald gewoon meer dan 500,- wil je een moderne snapdragon, 4GB (of meer) RAM en een behoorlijke opslagruimte etc.

Anders val je al gauw terug in de snapdragon 6xx of 4xx serie. Minder Ram en misschien max 32GB opslag.

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-11 21:37
Waarom niet eens een kijkje nemen bij BQ aquaris 5x plus
Heeft goede specs op papier en kost maar 300 euro ??

Ik heb hem ook pas besteld.

Een tip wat ik je kan geven wat mij heel goed heeft geholpen ga bij smartphones en geef je de keuze in welke je vereisten zijn
Bv scherm diagonaal , scherm resolutie, fingerprint, 5ghz , nfc , merk ....

Zo kom je al een hele stap verder

• vellichor
DarkSide schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:18:
[...]

Wat is er meer convenient dan thuis in je luie stoel iets bestellen :-D

in de winkel kan je ze IRL zien en voelen. Maar echt een indruk krijg je toch pas als je echt met je eigen account in loggged en een paar dagen er mee werkt/speelt.

Verder geen echte adviezen.
Een Galaxy s8, HTC u11, Sony Experia etc zijn allemaal duurder dan 500,-.
Je betaald gewoon meer dan 500,- wil je een moderne snapdragon, 4GB (of meer) RAM en een behoorlijke opslagruimte etc.

Anders val je al gauw terug in de snapdragon 6xx of 4xx serie. Minder Ram en misschien max 32GB opslag.
Ik vind 32 GB niet erg, heb nu zelf 16 GB en ookal is het irritant soms ik heb er genoeg aan. Hoe is de Huawei P10? De budget kan evt verhoogd worden, ik wil gewoon er 2+ jaren er meedoen. Ik hoor van anderen dat Samsung vaak dat niet redt (ik weet niet of dit juist is)

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-11 12:17
Ik zou gewoon Oneplus 5 aanraden.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
vellichor schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:55:
[...]

Ik vind 32 GB niet erg, heb nu zelf 16 GB en ookal is het irritant soms ik heb er genoeg aan. Hoe is de Huawei P10? De budget kan evt verhoogd worden, ik wil gewoon er 2+ jaren er meedoen. Ik hoor van anderen dat Samsung vaak dat niet redt (ik weet niet of dit juist is)
Huawei P10 is na mijn mening meer een scam.. Ze adverteren het als een high end smartphone dit half zo is. Bijvoorbeeld: je tikt wel het hele bedrag neer maar je weet niet of je Emmc 5.1, UFS2.0 en UFS2.1 opslag geheugen hebt. Daarnaast weet je ook niet of je DDR3 of DDR4 geheugen hebt omdat dit gewoon per toestel weer verschilt. Mijn ervaring met Huawei / EmotionUI (de schil over Android) is dat het na verloop van tijd merk baar trager wordt.

Als je echt een paar jaar wilt doen raad ik je aan om te wachten op de Oneplus 5. Dan heb je:

1. Waar voor je geld..
2. Een telefoon die regelmatig wordt geüpdatet.
3. High end specs die vrijwel overeen komen met bijvoorbeeld de Samsung S8.

• vellichor
Ik zal zeker naar de OnePlus 5 kijken wanneer hij uitkomt, zag ook dat er een pop-up store zal zijn. Trouwens ik denk dat ik wel een grotere budget ervoor over heb, wat kunnen jullie mij dan aanraden? Ik wil gewoon een all-around telefoon die zeker 2+ jaren meekan.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 11:54

jeka

Support your local club.

LG G6? Is volgens mij voor onder de 500 aan te komen.

FCG

• vellichor
Oke update want ik denk dat het een beetje irrelevant is om een nieuwe topic aan te maken:

Ik zit nu te twijfelen tussen de Samsung Galaxy S8, OnePlus 5 en de HTC U11. Waar ik veel waarde aanhecht:
- Snelle telefoon die niet vasthangt
- Goede camera
- Lange batterijduur
- 'Mooie' telefoon
- Goede geluid

Ik zal de pros en de cons hieronder zetten:

Samsung Galaxy S8:
+ De beste camera op het moment
+ Mooi design
+ Headphone jack
+ In de winkel tekoop
- Niet durable, houdt het niet jaren vol

HTC U11:
+ Goeie geluid (geloof ik)
+ Een van de beste camera's op het moment
+ Goeie software
+ Durable
- In de winkel tekoop
- Geen headphone jack
- Niet mijn meest favoriete design qua telefoon en niet veel leuke hoesjes

OnePlus 5:
+ Mooi design
+ Goeie software
+ Durable (?)
+ Niet super snel breekbaar (?)
- Niet in de winkel verkrijgbaar
- Oké camera
- Goedkoper (dan de rest)

Geld is niet per se het grootste probleem en ik vind software > durable > camera belangrijk.
Pagina: 1