ATA66 op een Asus CUBX

Pagina: 1
Acties:

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Jullie raden nooit wat voor mobo ik heb >:)
Ik heb de ingebouwde ATA-66 controller op dit moment niet in gebruik.

Een tijdje geleden, toen ik 'm nog wel gebruikte onder Win98, was de performance van schijven op die controller om te janken (schokkend beeld in UT bij schijf-access, 100% processorgebruik bij lezen/schrijven@ 1,5MB/sec). Volgens de computerboer kwam dat door de brakke drivers voor win98, en zou het onder win2k beter gaan.

Eindelijk maar toch heb ik nu win2k, en ik vraag me af of er iemand is met eenzelfde mobo die ervaringen heeft met de onboard controller+win2k. Loopt 't onder win2k wel fatsoenlijk?

{edit}
*schaam* ik heb ff de search gebruikt, en ik las zoiets van "je moet per schijf achteraf nog even de pio mode van 0 afhalen, en op ata-66 zetten"
Ik zal vanavond even aan de slag gaan thuis
{/edit}

Siditamentis astuentis pactum.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik denk persoonlijk dat het niet heel veel uit maakt. het is toch zo'n hpt controllertje wat er op zit? die kan 100x ata 66 zijn en de bx controller maar ata 33 maar de bx ide controller is wel heel goed dus het is maar de vraag welke sneller is.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ik denk toch dat er bij jouw iets mis zit. Ik heb zelf ook een CUBX, en UT loopt super soepel. Ik wordt er soms misselijk van het snel bewegende beeld, omdat mijn evenwichtsorganen ontregeld raakt.
CuBX met PIII 700, ViperII en 256 Mb.

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 20:17

Dizzy

Where am I?

ik zelf had ook veel probs met de cubx..
ten eerste kreeg ik windoos al sowieso niet aan de praat...
na bios updates geknoei en nieuwere drivers werkte het wel...

Supertraag opstarten e.d. dus heb na 1 maand dat ik dat board had, em eruit geflikkerd en een prachtige Cusl2 er voor in de plaats neergezet.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch