Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 09:59
Hai allemaal!

Ik ben nu al ruime tijd werkzaam binnen het onderwijs als medewerker beheer ICT.
Nou hoop ik over 1/2 jaar door te stromen als systeem beheerder, wat mij onwijs leuk lijkt!
Momenteel ben ik 21 jaar, vrij jong nog voor een volledige baan en eigen huis, maar ik wil verder.
Nu merk ik dat door mijn opleiding (MBO-4) nog wel is te kort schiet in het schrijven van project plannen, voorstellen en goed opgestelde mailtjes.

Ik vind het erg leuk om op correcte wijze met mooie worden een stukje aan elkaar te schrijven, echter schort het nog wel eens aan interpunctie en juiste zins opbouw.
Ook de layout van een mailtje vind ik nog weleens lastig.
Nou heb ik een baas die bij hierin volledige steunt en het helemaal niet erg vind als ik zo nu en dan is een foutje maak, maar zelf lijkt het me gewoon erg leuk om communicatief iets sterker te staan.

Nou is mijn vraag richting jullie: welke cursussen/deeltijd studies raden jullie mij aan om dit te verbeteren?
Ik wil met een cursus of studie niet alleen digitaal communicatief sterker komen te staan, ik zou het ook erg waarderen om tijdens vergaderingen iets sterker te staan, gaat overigens nu al behoorlijk goed.

Ik zat zelf te denken richting project management, vond ik in het verleden ook erg leuk om te doen.

Naar school gaan zit er voor mij op dit moment echt niet in, daarvoor heb ik te veel (financiële) verplichtingen.

Alvast bedankt voor jullie input! Mocht je andere adviezen voor mij hebben, die worden uiteraard ook gewaardeerd!

Soundcloud!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Om sterker te staan in vergaderingen en dergelijke denk ik dat je assertiviteit bedoelt. Hier zijn online ongetwijfeld cursussen over te vinden. Assertiviteit, voor jezelf opkomen, communicatie, allemaal erg nuttige soft skills.

Qua taal en typen, lastig. Misschien kan je ergens een online cursus Nederlands vinden of bijvoorbeeld van de LOI of iets dergelijks een cursus zakelijk Nederlands?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Ik heb voor hetzelfde probleem gestaan. Ik heb er toe voor gekozen om voor een studie te gaan in plaats van een cursus. Ik heb gekozen voor het HBO, dit spreekt ook al die aspecten aan die jij in jouw OP omschrijft.

Ik weet dat terug naar school gaan duur is, maar ga eens met je werk om de tafel om te kijken wat zij voor jou kunnen betekenen. Zij hebben er natuurlijk ook baat bij als jij jezelf kan ontwikkelen en zo beter jouw functie uit kunt voeren. (Plus ze krijgen subsidie om jou naar school te laten gaan)

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
Schriftelijke communicatie en mondelinge communicatie is zijn iets totaal anders. Assertiviteit ook. En een training projectmanagement gaat op deze gebieden niet zoveel veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door wheel op 15-06-2017 08:42 . Reden: geen spellingscontrole op mobiel (en een foutje) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Al die dingen die jij opnoemt komen prima aan bod op een HBO-opleiding (waar je wellicht ook je ICT-skills kan verbeteren?), echter is dit natuurlijk wel weer 4 jaar. Groepsprocessen, groepsopdrachten, dat zijn zaken waar je op zich wel je mannetje in moet kunnen staan en verder leer je daar (meer dan je lief is waarschijnlijk) om zinnige, goedlopende stukken tekst te produceren.

Ik heb het persoonlijk niet zo op cursusjes die 'eventjes' een bepaald aspect aan gaan pakken.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wheel schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:54:
Schritelijke communicatie en mondelinge communicatie is iets totaal anders. Assertiviteit ook. En een training projectmanagement gaat op deze gebieden niet zoveel veranderen.
Eens!

Vooralsnog lees ik uit de startpost eigenlijk 2 dingen die nodig zijn namelijk het bijspijkeren van spelling en grammatica en het hebben van meer kennis van de omgeving (proces en techniek).

Leren lezen en schrijven kan op heel veel manieren en daar wordt je uiteindelijk mondeling ook beter van.

Proces en techniek is ontwikkeling en interesse; een gedeelte komt vanzelf als je groeit in je rol/bedrijf en de rest kan je zelf doen door je te interesseren in andere mensen&documenten in de organisatie.

Sterker nog; in je hoofd een stap terug doen en als een klein puppie informatie gaan halen bij mensen, levert vaak een schat aan informatie op waardoor je over een half jaar nog steeds weet waarom systeem A op dag B zo belangrijk is voor medewerker C. Als er dan "ICT shit" is op die dag, besteed je automatisch aandacht aan dat onthouden systeem.

En uiteindelijk groeien puppies ook uit tot bloedhonden; daar is dan vanzelf je assertiviteit en bijtvermogen om in bepaalde vergaderingen/aanpak je mannetje te staan.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 15-06-2017 08:28 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 08:09
Waarom geen deeltijd HBO-studie? Ik had precies hetzelfde en na mijn studie was ik genezen :-)
Pagina: 1